29 iunie 2022

ABC-ul parfumurilor

parfum
Distribuie pe rețelele tale sociale:

Ultima dată când l-ai dăruit ți s-au făcut niște aluzii fine: ”Sigur nu este un parfum contrafăcut? Parcă nu persistă mirosul atât cât ar trebui…”. Data viitoare vei ști ce să răspunzi.

Nu, nu este contrafăcut. Doar că intensitatea și persistența aromei  variază după un ”orar” specific și… de la beneficiar la beneficiar.

Note de vârf, note de mijloc, note de bază

Organul olfactiv intră în contact, prima oară, cu notele de vârf ale parfumului: cu ele se desfată circa 5 minute. După care notele de vârf cedează locul notelor de mijloc: în această etapă, parfumul capătă o aromă specifică în funcție de ”beneficiar”, respectiv de pH-ul pielii pe care a fost aplicat. Ultimele sunt notele de bază, cele care se mențin cel mai mult pe piele.

Tipuri de parfum

Parfumul propriu-zis persistă cel mai mult (minimum 6-8 ore), pentru că are o concentrație de uleiuri esențiale de 15-20%.

Apa de parfum (EDP) are o concentrație de 12-15%, iar aroma persistă în jur de 5ore.

Apa de toaletă (EDT) are o concentrație între 5 și 12% și mirosul specific persistă circa 4 ore.

Tehnica head space

Cele mai multe parfumuri nu au la bază esențe (uleiuri esențiale) extrase din flori naturale. Ci sunt obținute prin tehnica head space: se izolează o floare proaspăt tăiată într-un vas din sticlă. Apoi, cu ajutorul unei pompe speciale, se extrage din vas parfumul florii, urmând ca aroma respectivă să fie recreată în laborator.

Miresme și emoții

O anume mireasmă te face să zâmbești, alta îți amintește de un moment special din viața ta sau de o anumită persoană… Nemiloși, cercetătorii au avut grijă să destrame și misterul acestui fenomen: centrii olfactivi sunt într-o strânsă legătură cu centrul emoțional al creierului.

foto: pixabay

Articol de Gabriela Boceanu