3 decembrie 2021

Acţiuni pentru prevenirea bullying-ului în rândul preşcolarilor şi şcolarilor

Distribuie pe rețelele tale sociale:

Poliţiştii din Alba, împreună cu reprezentanţii Palatului Copiilor din Alba Iulia şi ai Cluburilor Copiilor din judeţul Alba, desfăşoară acţiuni comune pentru prevenirea bullying-ului în rândul preşcolarilor şi şcolarilor care beneficiază de programele educaţionale ale acestor unităţi de învăţământ.

Activităţile sunt prevăzute în cadrul proiectului intitulat „Mie îmi pasă!”, derulat de Palatul Copiilor din Alba Iulia, Cluburile Copiilor din judeţ şi Inspectoratul de Poliţie Judeţean Alba, care are ca scop instruirea unui număr cât mai mare de cadre didactice care desfăşoară activităţi educative extraşcolare, cu privire la modalitatea de identificare a unei situaţii abuzive, modalitatea de intervenţie şi măsurile recomandate pentru prevenirea bullying-ului. În aceeaşi măsură, proiectul urmăreşte informarea copiilor, beneficiari ai programelor educaţionale, cu privire la cele mai bune măsuri pentru a preveni victimizarea din astfel de situaţii.

O primă întâlnire de lucru a avut loc azi, 19 noiembrie 2021, la Palatul Copiilor din Alba Iulia, iar la aceasta au luat parte poliţişti ai Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii şi ai Biroului Siguranţă Şcolară din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Alba precum şi 20 de cadre didactice care activează în cadrul comisiilor anti – bullying.

Cu această ocazie a fost stabilit şi un calendar al activităţilor viitoare, la care vor fi implicate atât cadrele didactice cât şi copiii.

Conform Legii, „Violenţa psihologică-bullying este acţiunea sau seria de acţiuni fizice, verbale, relaţionale şi/sau cibernetice, într-un context social dificil de evitat, săvârşite cu intenţie, care implică un dezechilibru de putere, au drept consecinţă atingerea demnităţii ori crearea unei atmosfere de intimidare, ostile, degradante, umilitoare sau ofensatoare, îndreptate împotriva unei persoane sau unui grup de persoane şi vizează aspecte de discriminare şi excludere socială, care pot fi legate de apartenenţa la o anumită rasă, naţionalitate, etnie, religie, categorie socială, sau la o categorie defavorizată ori de convingerile, sexul sau orientarea sexuală, caracteristicile personale, acţiune sau serie de acţiuni, comportamente ce se desfăşoară în unităţile de învăţământ şi în toate spaţiile destinate educaţiei şi formării profesionale.”