Publicat: 26 Aprilie, 2019 - 19:40

Aeronave F/A-18 Super Hornet aparţinând Forţelor Navale ale Statelor Unite ale Americii şi aeronave F-16 Fighting Falcon din dotarea Forţelor Aeriene Române au desfăşurat joi, 25 aprilie, activităţi de antrenament în comun în spaţiul aerian al României, în Baza 86 Aeriană de la Borcea şi Centrul Naţional de Instruire Întrunită "Getica" de la Cincu.

Activităţile de instruire în comun cu partenerii americani au constat în simularea unor exerciţii de bombardament şi misiuni de realimentare în aer a avioanelor. Operaţiunile de realimentare s-au realizat cu un avion cisternă KC-135 Stratotanker, aparţinând 100th Air Refueling Wing din cadrul USAFE (United States Air Forces in Europe), avion special destinat pentru realizarea realimentării în aer a avioanelor cu reacţie.

Activitatea de zbor a aeronavelor F/A-18 Super Hornet aparţinând Forţelor Navale ale Statelor Unite ale Americii are ca scop principal demonstrarea puterii aliate în zona de Sud-Est a Europei şi contribuie la sporirea încrederii României privind implicarea Statelor Unite ale Americii în asigurarea securităţii regionale prin furnizarea măsurilor de reasigurare în zona de Sud-Est a Alianţei Nord-Atlantice.

Realimentarea în aer este procesul de transfer al combustibilului de aviaţie dintr-o aeronavă militară special destinată (cunoscută sub denumirea generică de "aeronavă cisternă") şi o altă aeronavă (ex: de luptă, de transport, de control şi supraveghere aeriană - AWACS) care are capacitatea de a fi realimentată în aer, pe timpul zborului.

Desfăşurarea unei astfel de operaţiuni implică o sincronizare perfectă, între aeronava care este realimentată, denumită generic "aeronavă primitoare", şi aeronava cisternă. Pentru a realiza această sincronizare, "aeronava primitoare" trebuie să se poziţioneze la câţiva metri în spatele aeronavei cisternă şi mai jos decât aceasta şi să zboare cu aceeaşi viteză şi înălţime pe tot parcursul procesului de transfer al combustibilului. Atât aeronava cisternă cât şi aeronava (sau aeronavele) "primitoare" vor zbura în formaţie standard şi vor fi permanent sub controlul şi monitorizarea structurilor de dirijare ale traficului aerian, responsabile de controlul şi siguranţa zborurilor în zona sau ruta respectivă.

Scopul realimentării în aer constă în creşterea razei tactice de acţiune, mărirea timpului de zbor (datorită faptului că aeronava nu mai este nevoită să se întoarcă în bază pentru alimentare), ceea ce conduce la creşterea operativităţii misiunilor de luptă. Operaţiunea se realizează prin intermediul unui sistem care asigură "cuplarea" aeronavei cisternă cu "aeronava primitoare" şi transferul combustibilului.

Tag-uri Institutii: