4 octombrie 2022

Alertă InfoCons: Înghețată cu urme de 2-Cloroetanol (2CE)

Distribuie pe rețelele tale sociale:

Pentru a veni în sprijinul consumatorilor, InfoCons pune la dispoziția acestora alertele în timp real cu privire la rechemarea produselor de la comercializare. Motivele rechemării, lista cu producătorii, categoria de produse ce fac obiectul rechemării, dar și lista cu magazinele din care a fost rechemat produsul poate fi regăsită pe site-ul asociației.

În această săptămână, a fost rechemat de la comercializare produsul tip înghețată Haagen Dazs din cauza detectării unor urme de 2-Cloroetanol (2CE), într-un lot specific din înghețata menționată. Această acțiune a fost demarată ca urmare a unor investigații prin care s-a stabilit că sursa neconformității este un furnizor individual, limitându-se la anumite date de consum ale anumitor produse din lotul în cauză.

Mai mult, investigațiile întreprinse de producător referitoare la cauza principală a problemei de neconformitate au arătat că nivelurile de urme de 2- Cloroetanol ( 2CE) pot fi depistate la un ingredient asigurat de unul dintre furnizori. Nivelurile indicate în urma investigației depășesc cu puțin limitele de detecție analitică.

Produsele care au făcut obiectul rechemării din această săptămână sunt:

-BELGIAN CHOCOLATE 8X460ML cu TMV 30/03/2023;

-MACADAMIA NUT BRITTLE 8X460ML cu TMV 04/04/2023 si 21/04/2023;

-COOKIES & CREAM 8X460ML cu TMV 22/04/2023;

-MACADAMIA NUT BRITTLE 24X95ML cu TMV 24/04/2023;

-BELGIAN CHOCOLATE 24X95ML cu TMV 07/04/2023.

Sfaturi pentru consumatori:

-Solicitați întotdeauna bonul fiscal pentru a putea face o reclamație eficientă!

-În cazul în care ati achiziționat produsele ce fac obiectul rechemării, nu ezitați să le returnați sau să cereți rambursarea contravalorii în baza bonului fiscal.

-Aveți posibilitatea de a cere contravaloarea deplasării în vederea recuperării daunelor materiale.

„Alertele de siguranță alimentară, dar și alertele pentru produsele neconforme sunt ultima barieră pentru informarea și protecția consumatorilor. Prevenția, educarea și informarea continuă a consumatorilor poate duce la prevenirea de a ajunge pe piața produsele neconforme. Dar în condițiile ajungerii pe piață a unui produs neconform, producătorul are obligația de a despăgubi consumatorii, returnănd contravalorea produselor, dar și a deplasării acestora în vederea recuperării daunei materiale. Și nu in ultimul rând, realizarea unor evaluări medicale în vederea stabilirii dacă pentru un consumator care a consumat un produs neconform are un impact imediat sau pe termen lung din punct de vedere al sănătății. Producătorul trebuie să-și asume toate costurile directe și indirecte cu privire la ajungerea pe piață a unui produs neconform, iar consumatorii să-și exercite drepturile, să nu stea cu mâinile în sân și să spună << Asta e, ce să fac?!>>. Doar împreună, uniți, putem să avem o calitate a vieții normală pentru noi, părinții noștri, dar mai ales pentru copiii noștri.”

Sorin Mierlea- Președinte InfoCons