18 septembrie 2021

Alex Cascatău părăseşte GT & Prototype Challenge

Distribuie pe rețelele tale sociale:

Constănţeanul Alex Cascatău, campion al GT & Prototype Challenge în sezonul anterior, a decis să nu mai ia parte la ultimele trei etape ale actualei stagiuni, componentul formaţiei Baticonsult Racing alegând să îşi pregătească terenul pentru 2022.

Alex Cascatău, românul care a impresionat în ultimele sezoane în ţările de Jos şi Belgia, va absenta de la ultimele trei etape care pun capăt sezonului 2021 al GT & Prototype Challenge, cea mai competitivă serie olandeză dedicată GT-urilor şi prototipurilor.

Campionul en titre al seriei, care a concurat şi în acest sezon alături de luxemburghezul Alain Berg sub banner-ul formaţiei Baticonsult Racing, pune deja la punct detaliile pentru anul viitor.

Anul 2021 a fost departe de aşteptările lui Cascatău care i s-a alăturat din nou lui Berg pentru a-şi apăra titlul la categoria CN la bordul unui prototip Norma M20 FC cu motor aspirat. O serie de probleme tehnice şi accidentul serios suferit de Berg la Hockenheim la începutul anului au făcut ca echipa să nu mai fie, din punct de vedere matematic, în lupta pentru titlu. Cu doar două clasări pe podium din şase starturi, inclusiv un loc doi la Zolder, Cascatău şi Berg au strâns 52 de puncte ceea ce îi clasează abia pe poziţia a cincea în clasament.

Cu trei etape rămase, două la Assen şi una la Spa-Francorchamps, echipajele formaţiei belgiene Deldiche Racing domină clasamentul categoriei CN cu ale sale prototipuri Norma cu motor turbo. Liderul clasamentului este Tom Boonen, fost campion de ciclism, care a strâns 118 puncte, mai mult decât dublu faţă de totalul ce stă în dreptul maşinii #614 a Baticonsult Racing.

În aceste condiţii, Cascatău a decis că decizia cea mai bună este să se retragă din ultimele curse, urmând a se regrupa în inter-sezon. Astfel, opţiunile lui Cascatău rămân deschise, el dovedindu-şi şi în 2021 viteza, deşi materialul tehnic l-a lăsat adesea la greu – ultimele două întreceri, de la Assen, încheindu-se cu abandon.

Printre variantele pe care românul le ia în considerare sunt o revenire la categoria CN, dar nu este scoasă din calcul nici varianta trecerii la categoria superioară LMP3, Alex testând deja un prototip Ligier construit pentru această clasă la finele lui 2020. în acel test, ce s-a desfăşurat în Spania, timpii fostului campion din Romanian Endurance Series au fost competitivi, apropiindu-se de reperele piloţilor cu experienţă din cadrul echipei cu care Cascatău a testat.

În pregătirea noului sezon, constănţeanul se menţine în formă pe toate planurile, atât din punct de vedere fizic, cât şi al reflexelor, pe care şi le antrenează în simulatorul de curse. Cascatău este din nou parte a echipei Aqirys Racing care concurează în Racing League Romania, cel mai bine cotat campionat virtual de curse pe circuit din România.

Alex Cascatău: ‘Sezonul acesta a fost unul dintre cele mai frustrante din cariera mea de până acum iar poziţia în care ne aflăm în campionat m-a făcut să decid să nu mai rulez în ultimele trei etape. Ţinta noastră principală a fost, de la bun început, apărarea titlului obţinut anul trecut şi, cum asta nu mai este posibil în acest moment, decizia firească este să punem punct actualei campanii pentru a putea planifica pentru viitor. încă nu pot să spun ce voi face în 2022, dar ce pot spune este că mulţumesc tuturor partenerilor mei care au rămas alături în ciuda momentelor dificile prin care am trecut.’