22 ianuarie 2022

Alex Cascatău revine la bordul unui prototip de clasă LMP3

Distribuie pe rețelele tale sociale:

Constănţeanul Alex Cascatău va avea din nou ocazia să piloteze un prototip Ligier JS P320 de categorie LMP3 în cadrul unei sesiuni private de teste ce va avea loc săptămâna aceasta pe circuitul Tazio Nuvolari din Italia.

Alex Cascatău, campionul din 2020 al GT & Prototype Challenge, îşi reafirmă interesul pentru emergenta categorie LMP3 cu ocazia unui nou test ce va avea loc joi, 7 octombrie, pe circuitul Tazio Nuvolari din Cervesina. Cascatău va fi la a doua experienţă de acest gen după ce a mai rulat şi anul trecut cu un prototip Ligier identic în cadrul unui test ce a avut loc în Spania, pe Circuit de Barcelona-Catalunya.

După un sezon 2021 dificil, în care nu şi-a putut reconfirma statutul de campion al GT & Prototype Challenge, Alex se pregăteşte să îşi recalibreze simţurile pentru a face trecerea de la Norma M20 FC a Baticonsult Racing, la Ligier-ul italienilor de la BHK Motorsport. Diferenţele dintre cele două prototipuri sunt mari, dar kilometri parcurşi anul trecut la bordul şasiului deţinut de Team Virage pe circuitul de Grand Prix al Spaniei vor ajuta cu siguranţă.

Înţelegerea dintre BHK Motorsport şi Cascatău îi permite acestuia să piloteze timp de o jumătate de zi, un alt pilot folosind maşina în cealaltă parte a zilei. Circuitul Tazio Nuvolari este unul nou pentru Cascatău, dar acesta şi-a dovedit în trecut abilitatea de a învăţa repede un traseu nou, element-cheie în condiţiile în care Ligier-ul de LMP3 pune pe asfalt 455 de cai putere şi cântăreşte doar 900 de kilograme.

Alex continuă să analizeze opţiunile pe care le are pentru sezonul viitor, iar acest test va fi folositor şi în vederea unor potenţiale participări la clasa LMP3, seria Michelin Le Mans Cup fiind vizată, ea conţinând şi etapa de prestigiu ‘Road To Le Mans’ care se desfăşoară în acelaşi weekend şi pe acelaşi circuit ca şi celebra cursă de 24 de ore de la Le Mans.

Despre BHK Motorsport
BHK Motorsport este o formaţie italiană care activează în actuala stagiune în Seria Europeană Le Mans (ELMS) cu un prototip înscris la categoria LMP2. Prototipul în cauză, un ORECA 07 LMP2, este pilotat de trei piloţi cu ştate mai vechi în motorsport, anume Sergio Campana, Francesco Dracone şi Markus Pommer. Italienii Campana şi Dracone s-au evidenţiat în diverse competiţii de monoposturi, Campana trecând Formula Renault 2.0 şi Formula 3 Italiană, în timp ce Dracone are la activ mai multe starturi în Indycar în 2010 şi în 2015.

Până în prezent, cel mai bun rezultat al echipei este un loc nouă la categoria LMP2 reuşit chiar la Spa-Francorchamps, gazda Grand Prix-ului Belgiei. Rezultatul a fost obţinut în probabil cea mai competitivă categorie a ELMS, una în care regăsim etapă de etapă cel puţin 12 modele înscrise. Pe lângă prototipul ORECA de clasă LMP2, BHK Motorsport mai deţine şi un Ligier JS P320 de clasă LMP3, aceasta fiind maşina pe care Cascatău o va pilota.

Despre LMP3
Categoria LMP3 (de la Le Mans Prototype 3) este, după cum sugerează şi numele, a treia clasă din cadrul structurii guvernate de Automobile Club de l’Ouest (ACO) din punctul de vedere al performanţei. Clasa în sine a fost introdusă în urmă cu şase ani, în 2015, şi se bucură de un succes răspândit în prezent, doar continentul european găzduind mai mult de cinci campionate ce primesc şi prototipuri de clasă LMP3.

Argumentul cel mai puternic în favoarea clasei LMP3 este prerezentat de costul de utilizare, această platformă fiind proiectată pentru a fi sustenabilă, fiecare maşină având un preţ fixat de 240,000 Eur. în aceste condiţii, indiferent de marca aleasă, mai multe componente importante sunt identice. De pildă, toate modelele de clasă LMP3 sunt propulsate de agregate Nissan VK56 V8 de 5.6 litri. Cei 455 de cai ajung la roţi printr-o cutie XTrac secvenţială cu şase rapoarte care este, la rândul ei, o componentă standardizată.

Despre Circuitul Tazio Nuvolari
Circuitul Tazio Nuvolari este un traseu italian care şi-a deschis porţile în 2014 şi care a fost numit în onoarea celebrului pilot de curse din perioada interbelică. Complexul sportiv include o pistă de karting pe lângă circuitul dedicat întrecerilor auto şi moto, circuit care include varianta lungă şi pe cea scurtă. Varianta lungă măsoară 2.8 kilometri (11 viraje), iar cea scurtă 1.7 kilometri (9 viraje). Circuitul este construit după cele mai noi standarde în materie de siguranţă şi se alătură celorlalte circuite denumite în onoarea unor mari piloţi din trecut precum Autodromo Carlos Pace (Brazilia) sau Autodromo Hermanos Rodriguez (Mexic).

Alex Cascatău: ‘Sunt foarte entuziasmat de faptul că voi avea din nou ocazia să pilotez un prototip de clasă LMP3. Am reuşit să mă pun de acord cu echipa BHK Motorsport în ultimul moment, dar sunt pregătit pentru sesiunile ce vor avea loc joi, chiar dacă circuitul este unul nou pentru mine. ţinta rămâne în continuare aceeaşi, şi anume evaluarea unui program întreg sau parţial la clasa LMP3 pentru 2022.’

Parteneri
Delta Internaţional
Înfiinţat în anul 2006, service-ul auto Delta Internaţional a pătruns pe piaţa auto a unităţilor reparatoare pentru autoturisme şi trucks din România prin calitatea serviciilor şi asistenţa tehnică conform standardelor şi normelor europene.

Motul
Cu o experienţă de peste 150 de ani în producerea de uleiuri şi lubrifianţi, Motul se numără printre companiile cele mai inovatoare din domeniu, misiunea sa fiind aceea de a oferi produse de top potrivite oricărei categorii de vehicule şi nu numai.

Comunicat de presa West Competition Racing Promotion