Publicat: 3 Aprilie, 2013 - 12:56
Share

Ambasada SUA a organizat marţi, 2 aprilie, la reşedinţa ambasadorului SUA în România, o discuţie despre excelenţă în afaceri şi provocările din mediul public şi privat, cu participarea doamnei Maria Grapini, ministru delegat pentru întreprinderi mici şi mijlocii, mediu de afaceri şi turism şi a doamnei Gabriela Chiriac, preşedinte al Asociaţiei Femeilor Întreprinzătoare din România (A.F.I.R.) - Galaţi.
Acest eveniment se numără printre proiectele prin care Ambasada SUA susţine sporirea oportunităţilor aflate la dispoziţia femeilor, pentru a le permite acestora să-şi valorifice întregul potenţial social şi economic. Întâlnirea a adus laolaltă studente care urmează programe de administrare a afacerilor şi femei care îşi doresc să înceapă o afacere sau au deja una, pentru a le permite să se cunoască, să împărtăşească din experienţa lor şi să afle despre iniţiativele guvernamentale menite să încurajeze antreprenoriatul. 
În deschiderea întâlnirii, consilierul economic al Ambasadei SUA, Susan Garro,  a subliniat faptul că “Guvernul SUA sprijină antreprenorii şi antreprenoriatul în Statele Unite ale Americii şi în ţările partenere, precum România, pentru că start-up-urile şi companiile mici sunt vitale pentru generarea de locuri de muncă şi dezvoltarea economică şi, chiar mai important, reprezintă o sursă majoră de inovaţie”.
În cadrul discuţiilor, Ministrul Maria Grapini a evidenţiat faptul că pentru a fi un antreprenor de succes este foarte important ca vocaţia ta să se identifice cu cerinţele pieţei în care intenţionezi să activezi, astfel demersul tău va fi unul de succes.  De asemenea, Ministrul le-a împărtăşit celor prezenţi faptul că energia unui antreprenor trebuie să vină din însăşi rezultatul proiectelor sale şi din succesele repurtate.  Pornind de la exemplul personal, Ministrul Maria Grapini a prezentat paşii de urmat pentru o carieră de antreprenor de succes, printre aceştia menţionând: alegerea direcţiei profesionale, stabilirea unui mod de relaţionare externă, dar şi instituţională, construirea credibilităţii şi păstrarea integrităţii pe tot parcursul antreprenorial. „Ca să-ţi faci un brand personal trebuie să respecţi criteriile care stau şi la baza creării brandului unui produs. Nu este cea mai importantă grafica, ci setul de valori cu care construieşti respectivul brand”, a declarat Maria Grapini.
Pe de altă parte, Gabriela Chiriac preşedintele A.F.I.R. filiala Galaţi, a subliniat că în dezvoltarea unui antreprenor este importantă relaţia umană bazată pe valori, integritate, onestitate, cinste şi network.  „Antreprenori uniţi-vă!” a fost mesajul său pentru femeile de afaceri prezente la discuţie. Antreprenorii, ONG-urile pot să educe tineretul, a continuat Gabriela Chiriac, dând exemplul organizaţiilor non-guvernamentale din SUA care „educă tineretul şi fac ceea ce nu face şcoala”.