Publicat: 4 Februarie, 2017 - 18:00
Share

Agenţia Naţională de Administare Fiscală (ANAF) a publicat pe site-ul său, procedura de administrare şi monitorizare a marilor contribuabili, formularele privind situaţia obligaţiilor la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor sociale de sănătate şi bugetul asigurărilor pentru şomaj.

Elaborarea procedurii a avut în vedere corelarea prevederilor referitoare la activitatea de administrare a marilor contribuabili, atât cu modificările legislative din ultima perioada, cât şi cu modificările care din structura organizatorică a organelor fiscale centrale, inclusiv a Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili.

În decembrie 2016, în Monitorul Oficial, a fost publicat Ordinul preşedintelui ANAF nr. 3.609/2016 privind organizarea activităţii de administrare a marilor contribuabili prin care au fost adaptate criteriile de selecţie a contribuabililor mari, administraţi de Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili începând cu anul 2017, în vederea creşterii eficienţei activităţii de administrare a contribuabililor şi a îmbunătăţirii colectării veniturilor bugetare.

Tot atunci, a fost emis şi Ordinul preşedintelui ANAF nr. 3.675/22.12.2016 pentru aprobarea numărului de contribuabili mari şi mijlocii, a Listei marilor contribuabili şi a Listei contribuabililor mijlocii. Aceste liste, împreună cu cea a sediilor secundare ale contribuabililor mari si mijlocii sunt publicate pe pagina de internet a ANAF.