Publicat: 6 Mai, 2019 - 10:55

Primul trimestru din 2019 a adus creșteri semnificative pe piața autoturismelor noi și a celor rulate pe plan intern, potrivit unei analize Autovit.ro asupra datelor oferite de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). 
Piața mașinilor noi a urcat cu 25% față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 35.836 de tranzacții. Dacia are peste o treime din piață, iar primele cinci mărci – Dacia, Renault, Ford, Skoda, Volkswagen - au peste 63% din total. Cele mai vândute modele de autoturisme noi au fost Duster, Logan și Sandero - de la Dacia, iar ca mărci străine, cele mai vândute au fost Renault Clio, Skoda Octavia și Ford Focus.
Și pentru tranzacțiile cu mașini second-hand pe plan intern (reînmatriculări) a fost cel mai bun prim trimestru din ultimii 10 ani, cu o medie de aproape 52.000/lună de autoturisme vândute lunar. 
În același timp, piața mașinilor second-hand din import a scăzut cu 9% în primul trimestru, reprezentând al treilea an consecutiv de scădere. În ceea ce privește cota de piață pe piața autoturismelor rulate, pentru prima oară, marca BMW a terminat pe locul doi, loc care era, în general, ocupat de Opel, în timp ce Volkswagen a rămas pe primul loc.
„2019 a început în forță atât pe piața mașinilor noi, cât și pe piața mașinilor second hand, unde vedem o creștere remarcabilă a tranzacțiilor pe plan intern în defavoarea importurilor. Considerăm că trend-ul pozitiv se va menține și în restul anului, chiar dacă nu la același ritm de creștere  de +25% ca în primul trimestru, iar 2019 va fi cel mai bun an pentru autoturisme noi după vârful înregistrat în 2009.” a declarat Andrei Dumuța, Business Manager Autovit.ro.

Numărul de maşini înmatriculate în primul trimestru (în perioada 2009-2019)
Anul    Maşini noi    Maşini     second-hand   din import    Reînmatriculări
2009    29.121    76.788    86.744
2010    8.819        35.414    92.493
2011    9.679        31.439        99.548
2012    13.965    35.229    79.941
2013    11.233    53.029    48.405
2014    13.345    46.866    50.631
2015    14.433    54.592    54.847
2016    17.471    64.690    55.686
2017    22.276    128.123    129.977
2018    28.643    120.641    124.187
2019    35.836    110.308    155.563

Primul trimestru din 2019 pe Autovit.ro
Trendurile din piață s-au reflectat și pe platforma Autovit.ro, unde, în primul trimestru din 2019, au fost publicate peste 54.000 de oferte. 
Martie a fost luna în care s-au înregistrat cele multe oferte listate în platformă și, totodată, luna cu cei cei mai mulți cumpărători activi - peste 65.000 de persoane au contactat vânzătorii de pe Autovit.ro pentru a stabili o tranzacție. 
În ceea ce privește topul celor mai căutate branduri auto pe platformă, Volkswagen, Audi, Mercedes-Benz și Ford se află, în continuare, în topul preferințelor românilor. Spre deosebire de primul trimestru din 2018, anul acesta mărcile Audi și Ford au câștigat teren în fața BMW.
Top 5 mărci mașini noi (și cotele de piață)            Top 5 mărci mașini second-hand (și cotele de piață)  
 
Marca    Cota de piață
Dacia    33,7%
Renault    8,4%
Ford    7,9%
Skoda    7,1%
Volkswagen    6,2%
  
Marca    Cota de piață
Volkswagen    24,7%
BMW    10%
Audi    9,5%
Opel    9,4%
Ford    8,4%
 

Tendințele anului 2019: mașini noi vs. mașini second-hand
Piața mașinilor second-hand din import are potențial să ajungă la peste 400.000 de unități, chiar dacă scăderea procentuală va continua în următoarele luni.
 
 
Anul în curs are, de asemenea, mari șanse să fie unul record și pentru mașinile electrice, unde vânzările pot trece de 1.000 de unități.
Despre Autovit.ro
Autovit.ro este cea mai  mare platformă online din România destinată vânzării și cumpărării de  mașini noi și second-hand, cu peste 2 milioane de vizitatori lunari și peste 1000 de dealeri auto care folosesc serviciile companiei. Potrivit unui studiu Unlock Market Research, 78% dintre românii interesați de domeniul auto au folosit Autovit.ro pentru a vinde sau a cumpăra o mașină.
Aparținând OLX Group și cu o experiență de 18 ani pe piața din România, Autovit.ro consolidează relațiile între vânzători și cumpărători și oferă acces la informații de încredere și consultanță asupra vânzărilor de autoturisme, camioane, autoutilitare, motociclete, utilaje de construcții, mașini agricole și piese auto second-hand.

 

Tag-uri Institutii: