29 iunie 2022

ANALIZA FACIAS: Instituții importante din București și Ilfov, imposibil de contactat de către cetățeni

The woman works at home and uses a smart phone and a notebook laptop computer. Silhouette of a busy woman. She holds and using phone.

Distribuie pe rețelele tale sociale:

Fundația pentru Apărarea Cetățenilor Împotriva Abuzurilor Statului (FACIAS) publică noi concluzii privind timpii de așteptare pe care îi petrece cetățenii la telefon în cazul în care doresc sa obțină informații prin intermediul birourilor de informare ale instituțiilor publice.

În cadrul proiectului ”Alo, statul roman? Răspunzi?!”, FACIAS analizează modul în care este respectat dreptul cetățenilor de a avea acces la informațiile de interes public, un drept fundamental al relațiilor dintre persoane și autoritățile publice. Concluziile proiectului arata ca acesta este și unul dintre drepturile cel mai des încălcate drepturi.

Din datele colectate de FACIAS reiese că mai multe instituții publice nu pot fi DELOC contactate de către cetățeni. Astfel, nu au putut fi contactate: DSP București, DSP Ilfov, Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor București, Casa Locală de Pensii – Sector 1, Casa Locală de Pensii – Sector 2, Casa Locală de Pensii – Sector 5, Casa Locală de Pensii – Sector 6, Administrația Domeniului Public Sector 1.

În cazurile DSP București și DSP Ilfov , acestea nu au putut fi contactate nici după zeci de apeluri telefonice, efectuate în zile diferite.

Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor București este în topul instituțiile reclamate de cetățeni ca fiind imposibil de contactat. Reprezentanții FACIAS au verificat și concluziile au fost aceleași: la DRPCIV București a fost imposibilă stabilirea unei legături telefonice.

Situația este aceeași și în cazul Caselor Locale de Pensii din București , acestea au fost apelate de mai bine de zece ori fiecare, fără să se poată intra în legătură cu un angajat al acestor instituții.

În cazul ADP Sector 1 apelurile au rămas în așteptare zeci de minute, fără ca nimeni să răspundă.

Aceste date confirmă concluziile rapoartelor preliminare ale FACIAS realizate în cadrul acestui proiect, care au arătat că majoritatea instituțiilor publice verificate, sunt cel mai adesea imposibil de contactat de către cetățeni.

In aceste condiții, pentru un număr important de români, care nu au aptitudini sau posibilități să utilizeze internetul, rămâne ca unica posibilitate prezentarea personală la sediile instituțiilor cu care doresc să intre în legătură. În același timp, instituțiile în cauză încalcă astfel legea liberul acces informațiile interes public.

FACIAS, conform scopului statutar, dar și prin activitatea sa constantă din ultimii 14 ani, apără drepturile cetățenilor și urmărește asigurarea transparenței în funcționarea instituțiilor statului, ca principiu al democrației și statului de drept.

Biroul de Presă FACIAS

Sursa foto: Pixabay