29 iunie 2022

APTE: Preşedintele României a promulgat legea prin care sunt anulate obligaţiile fiscale stabilite abuziv în sarcina transportatorilor rutieri români

Distribuie pe rețelele tale sociale:

Asociaţia Patronală a Transportatorilor Europa 2002 (APTE 2002) salută semnarea astăzi, 30 martie 2022, de către Preşedintele României, a decretului privind promulgarea legii pentru anularea unor obligaţii fiscale şi pentru modificarea unor acte normative. Pe scurt, parcurgerea ultimului pas legislativ după adoptarea şi de către Camera Deputaţilor, în 2 martie 2022, a proiectului de lege privind anularea obligaţiilor fiscale stabilite de ANAF pentru diurnele plătite transportatorilor, impozite noi şi care nu se regăsesc în vreun alt stat din Uniunea Europeană.

Proiectul de lege a fost adoptat de prima cameră, Senatul României încă din Noiembrie 2021. Şi în Senat şi în Camera Deputaţilor, toate forţele politice au susţinut acest proiect de lege, fără niciun vot împotrivă.

„Prin promulgarea legii, Preşedintele României transmite pentru noi şi pentru economie trei lucruri esenţiale. Primul este că sunt pur şi simplu anulate abuzurile inspectorilor ANAF care începând cu luna martie 2021 au declanşat un adevărat desant asupra transportatorilor români pentru a le impune impozite inventate. Al doilea lucru este că şi Preşedintele României transmite acelaşi mesaj ca şi unanimitatea din Parlament: legile se fac de către legislativ, iar ANAF le execută, nu le modifică sau le interpretează în funcţie de cum vor unii sau alţii. Şi cel mai important lucru, în opinia noastră, transmis prin semnarea rapidă a Decretului este că nimeni nu trebuie să se joace cu transportatorii rutieri români, sectorul reprezentând coloana vertebrală a economiei româneşti şi unul dintre cei mai mari contributori ai plusului din balanţa comerciale a României în sectorul serviciilor”, a declarat Dorin Jurjuţ, Vicepreşedinte APTE 2002.

„Cu alte cuvinte, toată lumea a înţeles că fără noi, transportatorii români, ar fi sute de mii de şomeri în plus, s-ar amplifica tensiunile de depreciere a leului, inflaţia ar fi chiar şi mai mare iar totul ar deveni mult mai scump şi nu în ultimul rând, lanţurile de aprovizionare din economie ar fi pur şi simplu sugrumate şi lăsate
la discreţia competiţiei externe”, a mai spus Dorin Jurjuţ.

În anul 2021, sectorul de transport al economiei româneşti a generat încasări valutare pentru economia României în valoare de aproape 7,5 miliarde de Euro şi a contribuit la excedentul de servicii din balanţa de plăţi cu peste 4,2 miliarde de Euro. Astfel, transporturile rutiere au reprezentat 45,54% din soldul pozitiv înregistrat la capitolul servicii din contul curent (pe ansamblu contul curent înregistrând un deficit mare şi în creştere).

APTE 2002 estimează la peste 360 de milioane de Euro pierderile înregistrate exclusiv în urma abuzurilor unor funcţionari ANAF care, au reinterpretat codul Fiscal şi au stabilit adhoc obligaţii fiscale pentru 5 ani în urmă, anulate prin legea promulgată astăzi.

„Practic, legea care apare în monitorul oficial transmite tuturor că diurnele impozitate abuziv nu mai au baza legală nici măcar în re-interpretarea ANAF. De fapt, nu au avut niciodată bază legală, iar astfel de obligaţii fiscale inventate, care ar fi condus spre faliment şi alte mii de companii româneşti de transport şi ar fi oferit pe tavă piaţa internă şi componenta de piaţă externă operată e transportatorii români competiţiei, nu trebuie să mai apară vreodată”, a declarat Adrian Pop, Preşedinte APTE 2002.

„Subliniem că aceste abuzuri ale ANAF au reprezentat probleme ne-necesare şi care erau evitabile de la bun început. Vom fi foarte vigilenţi în perioada următoare astfel încât astfel de reinterpretări să nu mai apară, pentru că efectele sunt clare: economia a pierdut sute de milioane de Euro, transportatorii români atenţi să fie mai buni decât competitorii au fost hăituiţi de propriile autorităţi fiscale şi împinşi spre demersuri juridice ne-necesare, iar procesul de reparare a abuzurilor a durat aproape jumătate de an, chiar dacă întreagă clasă politică a spus, fără vreun vot împotrivă, că astfel de abuzuri se impun a fi corectate”, a mai spus Dorin Jurjuţ, vice-preşedinte APTE 2002.

APTE 2002, ca Asociaţie Patronală reprezintă mai mult de 1.400 de companii de transport rutier care operează peste 12.800 de camioane. Sectorul transportului rutier generează peste 300.000 de locuri de muncă în România şi contribuie direct şi indirect la formarea a mai mult de 10% din Produsul Intern Brut. Mai multe detalii sunt disponibile pe web-site-ul Asociaţiei Patronale a Transportatorilor Europa 2002 – www.apte2002.ro.

Sursa foto: Youtube