Alexandru RUŞI: Internet mon amour! Puterile vindecătoare ale bananei!

În engleză exista proverbul "un măr pe zi ţine doctorul la distanţă". Însă nu mărul este fructul minune pentru sănătate, ci bananele. În comparaţie cu un măr, bananele conţin de patru ori mai multe proteine, de două ori mai mulţi carbohidraţi, de trei ori mai mult fosfor, de cinci ori mai multă vitamină. A, şi fier. Iată care sunt remediile naturale ale bananei.

Sursa de energie: bananele conţin trei zaharuri naturale: sucroză, fructoză şi glucoză toate combinate cu fibre. Datorită lor, o banană ne umple imediat şi pe termen lung cu energie. Cercetările au demonstrat că doar două banane ne dau suficientă energie pentru a termina cu succes o muncă asiduă fără întrerupere, timp de 90 de minute. Nu e de mirare că bananele sunt fructele preferate ale atleţilor de performanţă.
Nervozitate: bananele au un conţinut mare de vitamina B care ajută la calmarea sistemului nervos.
Simptome premenstruale: vitamina B6 din banane aduce nivelul de glucoză din sânge la un nivel normal, lucru care cu siguranţă va ajuta la trecerea mai uşor peste acea perioadă de discomfort a lunii.
Anemie: bogate în fier, bananele ajută la stimularea producerii de hemoglobină din sânge astfel ajutând la eliminarea anemiei.
Depresie: bananele conţin triptofan, un tip de proteină pe care corpul o transformă în serotonină, care se ştie că te face să te relaxezi, îţi îmbunătăţeşte starea de spirit şi te face să te simţi mai fericit.
Presiunea sângelui: bananele sunt bogate în potasiu, dar cu un conţinut redus de sare, combinaţia perfectă pentru a reduce presiunea arterială.
Mahmureala: una dintre cele mai rapide moduri de a scăpa de mahumureală este un milkshake de banane, îndulcit cu miere. Bananele calmează stomacul şi, cu ajutorul mierii, readuce la normal nivelul de zahăr din corp, în timp ce laptele rehidratează corpul.
Înţepături de ţânţar: ca să scapi de insuportabilele mâncărimi după ce ai fost inţepat de ţânţar, masează locul respectiv cu partea interioară a cojii de banană. Va reduce umflarea şi mâncărimea.
Stimulent pentru creier: nivelurile ridicate de potasiu te ajută să înveţi mult mai uşor, să ţii minte mai bine lucrurile citite şi să te concentrezi mai bine.
Constipaţie: bananele sunt bogate în fibre, astfel, o banană pe zi te va ajuta să îţi reglezi tranzitul intestinal.
Ulcer: este singurul fruct care poate fi consumat de către cei care suferă de gastrită sau ulcer. Bananele sunt folosite în dietele pentru boli intestinale datorită texturii sale moi şi calmante. De asemenea, neutralizează aciditatea în exces din stomac şi reduce iritarea stomacului.
Controlul temperaturii: în unele culturi se crede că bananele calmează atât psihicul dar şi temperatura corpului. În Thailanda, spre exemplu, femeile însărcinate mănâncă banane pentru a se asigura că bebeluşii lor se vor naşte cu temperatura corpului normală.
Împotriva fumatului: bananele îi ajută şi pe cei care încearcă să se lase de fumat. Vitaminele B6 şi B12 pe care acestea le conţin, împreună cu potasiul şi magneziul, ajută corpul să scape de nicotină şi să nu mai simtă nevoie de ea.

Stres: potasiul ajută la normalizarea bătăilor inimii, trimite oxigen către creier şi regularizează balanţa de apă din corp. Când suntem stresaţi, nivelul metabolic creşte reducând astfel nivelul de potasiu din corp. O banană va rezolva problema.
Infarct: conform The New England Journal of Medicine, dacă consumi banane ca parte din dieta zilnică, reduci cu 40% riscul de a face infarct.
Şi dacă eşti genul care trăieşte după principiul nimic nu se aruncă, totul se reciclează, află atunci că înainte să arunci cojile de banană, poţi să-ţi lustruieşti pantofii cu ele. Freacă pantofii cu partea din interior a cojii şi apoi sterge-i cu o cârpă moale şi vei vedea cum vor străluci.

domeniu: 
categorie: