Error message

  • Deprecated function: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; nodequeue_queue has a deprecated constructor in include_once() (line 1105 of /home/amosnew/public_html/arhiva/includes/bootstrap.inc).
  • Deprecated function: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; views_display has a deprecated constructor in require_once() (line 3139 of /home/amosnew/public_html/arhiva/includes/bootstrap.inc).
  • Deprecated function: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; views_many_to_one_helper has a deprecated constructor in require_once() (line 113 of /home/amosnew/public_html/arhiva/profiles/openpublish/modules/contrib/ctools/ctools.module).

Autostrada Braşov - Bucureşti ar putea ocoli comuna Voluntari

Planurile de construcţie pentru autostrada Bucureşti – Braşov ar putea fi modificat, autorităţile analizând varianta modificării traseului în zona Bucureşti, a declarat, vineri la Braşov, Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu. Acesta a precizat că începerea lucrărilor e întârziată de o problemă foarte gravă apărută la ieşirea din Bucureşti, care are legătură cu speculanţii de terenuri. „S-a aflat traseul acestei autostrăzi şi acum se fac toate şmecheriile pe acolo. Primarul din comuna Voluntari împroprietăreşte pe rupte acum. Cred că cea mai la îndemână soluţie este să modificăm traseul. Acum gândim o asemenea soluţie”, a declarat Berceanu.

Finanţarea acestei autostrăzi se va face ori numai din surse bugetare, alocate deja, ori în cadrul unui parteneriat public-privat, întrucât procedurile de obţinere a împrumuturilor de la instituţiile financiare internaţionale durează foarte mult.
„Mi se pare un demers absolut imposibil de lung, de aceea la ora actuală autostrada Bucureşti-Braşov este gândită în finanţarea Guvernului României, care înseamnă un miliard-un miliard şi jumătate de euro”, a arătat oficialul.

Dacă se va alege varianta de parteneriat public – privat, atunci investitorul trebuie să asigure o finanţare de peste un miliard de euro, însă, firma ar urma să aibă în concesionare administrarea autostrăzii pentru o perioadă de 20-25 de ani, care va fi stabilită prin negocieri.

Autostrada Braşov – Bucureşti va fi realizată pe cinci tronsoane, la patru dintre ele lucrările urmând a începe simultan. Ministrul Transporturilor spune că pentru această lucrare agreează ideea ca firma care proiectează să şi construiască, „în acest fel eliminându-se timpi morţi cum sunt cei care apar când cele două părţi nu se înţeleg între ele”.

Primul tronson, Bucureşti – Ploieşti (de la kilometrul 0 la km 19,5) mai rămâne puţin în aşteptare, până vor fi rezolvate problemele apărute. Cel de-al doilea tronson, de la km 19.500 la km 62 va costa 285 de milioane de euro şi va fi realizat în doi ani. Al treilea tronson, între kilometrii 62 şi 110, Ploieşti – Comarnic va costa 379 de milioane de euro şi va fi realizat tot în doi ani. Sectorul Comarnic – Predeal, între kilometrii 110 – 146, cel mai dificil din toate deoarece necesită construcţia a multe poduri, va costa 632 de milioane de euro şi va fi realizat în trei ani, iar ultimul tronson, Predeal Braşov, între kilometrii 146 – 173, va fi realizat tot în trei ani şi va costa 380 de milioane de euro.

„Sperăm că în această toamnă vom stabili pentru toate aceste patru tronsoane proiectanţii şi constructorii, iar din primăvara anului viitor să se înceapă efectiv lucrările. Garanţia pentru aceste lucrări va fi de trei ani, prin garanţie înţelegându-se aici cea financiară”, a completat ministrul Berceanu, care speră că anul 2010 ne va găsi cu autostrada Braşov – Bucureşti gata.

domeniu: 
categorie: