Error message

  • Deprecated function: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; nodequeue_queue has a deprecated constructor in include_once() (line 1105 of /home/amosnew/public_html/arhiva/includes/bootstrap.inc).
  • Deprecated function: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; views_display has a deprecated constructor in require_once() (line 3139 of /home/amosnew/public_html/arhiva/includes/bootstrap.inc).
  • Deprecated function: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; views_many_to_one_helper has a deprecated constructor in require_once() (line 113 of /home/amosnew/public_html/arhiva/profiles/openpublish/modules/contrib/ctools/ctools.module).

În Caraş Severin, luni vor intra în grevă peste 2000 de angajaţi ai căilor ferat

Din cauza personalului de deservire insuficient, la Reşiţa au fost desfiinţate o serie de posturi din gările CFR din oraş: bagaje de mână, informaţii CFR şi altele. Peste 2000 de ceferişti vor intra luni în grevă de avertisment între orele 7 şi 9. Pe raza regionalei CFR Timişoara de care aparţine şi judeţul Caraş Severin, vor fi afectate 89 trenuri dintre care 79 tren cursă de persoane, 6 intercity şi 4 rapide. La acestea se mai adaugă alte două trenuri internaţionale şi care în total vor acumula din cauza grevei numai în Caraş Severin 7527 de minute. Preşedintele sindicatului Mişcare – Comercial Caransebeş, Mitică Apostu a declarat că ,,timp de două ore trenurile vor fi oprite în staţiile CFR unde le va prinde ora 7. În gara CFR Caransebeş vor staţiona 6 garnituri feroviare iar în gara Reşiţa Sud, două garnituri de tren. CFR- iştii revendică majorarea salariilor, acordarea tichetelor de masă şi garanţii în scris din partea ministrului transportului, Miron Mitrea că nu vor mai avea loc concedieri colective.Ultima restructurare din toamna anului trecut a adus gările din judeţul Caraş Severin într-o situaţie de-a dreptul penibilă: la nici o staţie CFR din Reşiţa nu mai există grup sanitar, servicii de bagaje de mână au fost desfiinţate iar la serviciul de mesagerie – coletărie a fost instituit un program de-a dreptul bulversant: pachetele se primesc sau se eliberează în funcţie de plecarea trenurilor, întregul program de 24 de ore fiind asigurat de un singur om care vine la serviciu condiţionat de plecarea trenurilor, adică o oră două dimineaţa după care plecă acasă, mai vine la prânz şi eventual seara sau noaptea dacă este nevoie. Odată cu marea restructurare a fost desfiinţat şi postul de informaţii CFR iar la centrala telefonică se lucrează doar în schimbul 1.Gara Reşiţa Sud, gară aflată în centrul oraşului a fost construită în urmă cu aproape 50 de ani şi de atunci, clădirea care are aspectul unei halte, nu a mai suferit nici o modificare. Ultima zugrăvire a clădirii a avut loc acu mai bine de 20 de ani, aspectul fiind acela de clădire în paragină, părăsită,- clădirea nedispunând nici măcar de o sală de aşteptare. La gara Reşiţa Nord, staţie CFR care deserveşte 3 pătrimi din populaţia oraşului fiind aşezată în cel mai mare cartier al oraşului, nu funcţionează decât o casă de bilete, şi aceea fiind deschisă doar cu jumătate de oră înaintea sosirii trenurilor în staţie, aşa ca de multe ori cei care stau la rând nu mai apucă să îşi cumpere bilete. În staţie nu există nici o sursă de apă potabilă, serviciu de bagaje de mână sau toaletă iar de mai bine de 5 ani se tot lucrează la zugrăvirea şi amenajarea incintei fără ca lucrările să fie finalizate. Chiar dacă există o sală de aşteptare de clasa întâi, aceasta este folosită ca sală de depozitare a cabinelor ecologice de toaletă ce urmează să fie amplasate în staţiile CFR. Legat de aceste cabine ce veceu, pentru a nu fi furate, acestea sunt amplasate la câţiva metrii de gară iar cheia se procură de la şeful de gară care este şi vânzător de bilete.La întâlnirea ce a avut loc între ministrul transporturilor, Miron Mitrea şi viceprimarul Municipiului Reşiţa, Ioan Simion Purice, Mitrea a spus că se va face un studiu de rentabilitate al staţiilor CFR din oraş şi numai dacă se vor dovedi că lucrează în câştig, se vor investi fonduri pentru reparaţii şi amenajări.Clădirea Agenţiei CFR din centrul oraşului a fost şi ea înjumătăţită. Pentru deservirea populaţiei au rămas numai doi angajaţi iar jumătate din spaţiu a fost închiriat unui intreprinzător privat care a deschis în locul respectiv o casă de schimb valutar.Pe parcursul anului trecut, din cauza datoriilor acumulate de CFR către Electrica, în Agenţia CFR şi gările din oraş a fost întreruptă energia electrică, puţinul personal desfăşurându-şi activitatea în funcţie de lumina de la soare sau la flacăra felinarului şi a lămpaşului.

domeniu: 
categorie: