Error message

  • Deprecated function: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; nodequeue_queue has a deprecated constructor in include_once() (line 1105 of /home/amosnew/public_html/arhiva/includes/bootstrap.inc).
  • Deprecated function: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; views_display has a deprecated constructor in require_once() (line 3139 of /home/amosnew/public_html/arhiva/includes/bootstrap.inc).
  • Deprecated function: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; views_many_to_one_helper has a deprecated constructor in require_once() (line 113 of /home/amosnew/public_html/arhiva/profiles/openpublish/modules/contrib/ctools/ctools.module).

Grapefruit, în top 25 proiecte de rebranding la nivel mondial

Agentia romaneasca de branding si digital Grapefruit a semnat cel mai eficace proiect de rebranding din estul Europei si totodata unul dintre cele mai eficace 25 de proiecte din lume din ultimul an, conform rezultatelor competitiei internationale ReBrand 100.

Proiectul de rebranding al Labormed, semnat de Grapefruit, a primit Distinction Award in cadrul competitiei internationale ReBrand 100, prima si cea mai consacrata competitie globala care premiaza cele mai eficace repozitionari de brand.

 Proiectul de rebranding al Labormed a fost unul complex si a constat in crearea unei strategii de brand corporatist si de angajator, a unei arhitecturi de brand, a unei noi identitati vizuale corporatiste si de portofoliu si a unui nou website.

 
Peste 34 de tari si mai bine de 32 de industrii au fost reprezentate in competitie, iar concurentii au provenit atat din agentii mici cat si din retele internationale cu renume precum FutureBrand, Interbrand, MetaDesign sau Siegel+Gale.

 
Acesta este al 5-lea premiu obtinut de Grapefruit la ReBrand 100. Celelalte premii au fost obtinute in 2007, 2009 si 2010 pentru rebrandingul Antibiotice, Alevia, Afrodita si Transavia.

 
Odata achizitionat de fondul de investitii Advent International in 2008, producatorul local de generice Labormed si-a propus o crestere ambitioasa, atat naturala cat si prin achizitii. In 2009, compania a preluat portofoliul Ozone Laboratories si o parte dintre produsele PlantExtrakt, ca parte a strategiei de extindere la nivel regional pe pietele de medicamente generice, OTC si suplimente alimentare.

 
Provocari si obiective. Labormed trebuia sa creeze un brand umbrela eficient pentru portofoliul care, in urma achizitiei, crescuse de la unul la mai multe branduri puternice. Totodata, trebuia pastrata mostenirea valoroasa a brandului corporatist in domeniul medicamentelor cu prescriptie si intarita performanta pe piata a noului portofoliu. In paralel, compania trecea de la o cultura organizationala antreprenoriala la una corporatista, iar trecerea trebuia sustinuta de o strategie de brand adecvata.

 Strategie. Agentia de branding Grapefruit a propus adoptarea unei pozitionari diferentiatoare bazate pe pasiune si curaj profesional. Numele brandului Labormed Pharma a fost scurtat, renuntandu-se la nediferentiatorul “Pharma”. O noua identitate vizuala, care sugereaza ingrijirea sanatatii si umanism, a inlocuit-o pe cea veche. Celelalte branduri cheie din portofoliu (Ozone—medicamente OTC si Ozone Natural—suplimente nutritive) au capatat noi identitati vizuale, mai moderne. Un nou sistem de ambalaje pentru medicamentele cu prescriptie a introdus reprezentari vizuale inovative si prietenoase ale informatiei esentiale pentru medici si pacienti (arii terapeutice si ”potentiometre” de dozaj). 

 Rezultate. Cu ajutorul procesului de rebranding semnat de Grapefruit, Labormed a reusit:

·        integrarea cu succes a brandurilor achizitionate si intarirea prezentei regionale (ponderea exporturilor in vanzarile totale a crescut cu 6%)

·        construirea primei strategii de brand de angajator din istoria companiei, stimuland motivarea angajatilor si performanta comerciala a firmei.

Anul 2010 pentru Labormed a fost anul consolidarii achizitiilor, extinderii pe pietele europene (Labormed este acum prezent in alte 10 tari in afara de Romania) si al procesului de rebrading derulat in aceasta perioada. Ca rezultat,  Grupul Labormed s-a pozitionat  pe locul 5 in topul companiilor din Romania in ceea ce priveste numarul de unitati vandute, si pe locul 3 pe segmentul de medicamente orale solide (in unitati). Introducerea pe piata a noilor ambalaje de produse cu prescriptie Labormed, create de Grapefruit, a fost finalizata la inceputul acestui an.

domeniu: