Investitorii fără o politică de marketing pot apela la sistemul de franciză

Potentialii investitori care doresc să pornească o afacere dar nu au pus la punct o politică de marketing au posibilitatea să apeleze la sistemul de franciză. Conceptul a fost prezentat pe 29 iunie, la seminarul „Ziua francizei“, găzduit de Camera de Comert si Industrie a României si a Municipiului Bucuresti (CCIRB), organizat în colaborare cu Asociatia Retelelor de Franciză din România (ARFR). Interesul puternic manifestat de participanti fată de tema discutată nu este surprinzător pentru că, asa cum sublinia în deschiderea seminarului vicepresedintele CCIRB, Nicolae Vasile, noile instrumente financiare de pe piata investitională, noile metode de conducere a unei afaceri nu sunt îndeajuns cunoscute. Prin urmare, acestea trebuie intens promovate în rândul oamenilor de afaceri români, pentru a putea fi întelese corect.

Elementele definitorii si esentiale pe care trebuie să le contină un contract de franciză au fost prezentate de directorul CHR Consulting, Răzvan Blid. Acesta a evidentiat necesitatea existentei unei compatibilităti între cele două părti semnatare ale unui contract de franciză, ca si caracterul complex al acestuia.

Costurile de începere si de operare în regim de franciză au fost prezentate de presedintele ARFR, Laura Ion, din perspectiva întreprinzătorului care a făcut demersuri si a construit o astfel de afacere. Faza initială, de culegere a informatiilor generale si de calculare a costurilor de pornire implicate, este esentială pentru a lua o hotărâre în acest domeniu.

În cadrul seminarului au fost prezentate oferte de franciză ale unor companii din domeniul imobiliar, îmbrăcăminte, distributie de presă, birotică si papetărie, cafenele, publicitate, fast-food, scufundări subacvatice. De asemenea, participantii au putut dialoga cu reprezentantii acestor companii în cadrul întâlnirilor bilaterale care au încheiat „Ziua francizei“ la CCIRB.

domeniu: 
categorie: