Error message

  • Deprecated function: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; nodequeue_queue has a deprecated constructor in include_once() (line 1105 of /home/amosnew/public_html/arhiva/includes/bootstrap.inc).
  • Deprecated function: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; views_display has a deprecated constructor in require_once() (line 3139 of /home/amosnew/public_html/arhiva/includes/bootstrap.inc).
  • Deprecated function: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; views_many_to_one_helper has a deprecated constructor in require_once() (line 113 of /home/amosnew/public_html/arhiva/profiles/openpublish/modules/contrib/ctools/ctools.module).

Noi norme europene privind transportul mărfurilor periculoase

Comisia pentru Transporturi sprijină propunerea Executivului privind armonizarea regulilor pentru transportul mărfurilor periculoase. Conform raportorului Boguslaw Liberadzki (PSE, PL), propunerea vizează o singură lege europeană care să cuprindă prevederile curente pentru transportul rutier şi feroviar şi care să includă şi dispoziţii pentru căile navigabile interne.

Majoritatea deputaţilor din Comisia pentru Transporturi (38:6:0) consideră că propunerea, o dată acceptată, va contribui la o simplificare legislativă şi la condiţii mai sigure de transport.

Actualele prevederi europene privind transportul pe căi rutiere şi feroviare al mărfurilor periculoase sunt mult prea complicate şi dificil de aplicat de cetăţeni, operatorii din transporturi şi autorităţile naţionale.

Noua lege se doreşte mai simplă şi uşor de înţeles. Propunerea Comisiei include şi dispoziţii pentru transportul mărfurilor periculoase pe căi navigabile interne, considerând riscul crescut de accidente şi în acest sector de transport.

Cantitatea totală de mărfuri periculoase transportate anual în Uniunea Europeană este de aproape 110 miliarde tone, dintre care 58% prin transport rutier, 25% prin transport feroviar şi 17% prin căi navigabile interne.

Prevederile actuale privind transportul internaţional de mărfuri periculoase sunt bazate pe Recomandările Naţiunilor Unite, aplicate în sectorul căilor navigabile Europene interne prin trei instrumente:
Acordul European referitor la transportul rutier internaţional al mărfurilor periculoase (ADR); Prevederi privind transportul internaţional feroviar al mărfurilor periculoase (RID);
Acordul European referitor la transportul de marfuri periculoase pe cai maritime (ADN).

 ADN se află în curs de ratificare şi se aşteaptă să intre în vigoare cel mai târziu în 2009.

Potrivit Comisiei Europene, acordul ADN a fost semnat de nouă State Membre ale Uniunii. Există şi două seturi de prevederi ADN (ADN-R şi ADN-D) care sunt aplicate în prezent în transportul mărfurilor periculoase pe Rin şi, respectiv, Dunăre. Deşi a salutat propunerea Executivului, Comisia pentru Transporturi a cerut câteva precizări de natură tehnică, care permit Statelor Membre să impună, pentru motive de siguranţă, norme speciale pentru situaţii ce nu sunt menţionate în noua directivă.

Statele Membre pot stabili cerinţe specifice de siguranţă pentru transportul naţional şi internaţional de mărfuri periculoase pe teritoriul lor în ce priveşte:
- transportul de mărfuri periculoase realizat cu vehicule, vagoane sau nave destinate căilor navigabile interioare, care nu face obiectul prezentei directive;
- utilizarea unor rute prestabilite; 
- norme speciale pentru transportul de mărfuri periculoase în trenuri de călători.

Comisia este informată cu privire la astfel de dispoziţii şi informează corespunzător, la rândul său, celelalte State Membre.

domeniu: 
categorie: