Error message

  • Deprecated function: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; nodequeue_queue has a deprecated constructor in include_once() (line 1105 of /home/amosnew/public_html/arhiva/includes/bootstrap.inc).
  • Deprecated function: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; views_display has a deprecated constructor in require_once() (line 3139 of /home/amosnew/public_html/arhiva/includes/bootstrap.inc).
  • Deprecated function: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; views_many_to_one_helper has a deprecated constructor in require_once() (line 113 of /home/amosnew/public_html/arhiva/profiles/openpublish/modules/contrib/ctools/ctools.module).

Programul de lucru al serviciului 'Telefonul Copilului 116 111', prelungit

Asociaţia Telefonul Copilului prelungeşte, din 1 martie, programul de lucru al serviciului "Telefonul Copilului 116 111", până la miezul nopţii.

Decizia de prelungire a programului a fost luată pentru a putea răspunde numărului tot mai mare de apeluri. Astfel, începând cu data de 01 martie 2011, programul de lucru al serviciului telefonul copilului 116 111, se va derula în intervalul 08.00 - 00.00, iar numărul de specialişti, de la celălat capăt al firului, se suplimentează cu 7 noi asistenţi sociali şi psihologi.

Iniţiativa se desfăşoară sub sloganul “Telefonul Copilului 116 111 te ascultă din zori până-n miez de noapte” şi este finanţată din fondurile puse la dispoziţie de VELUX Foundation, Romtelecom, COSMOTE, ERSTE Foundation şi din fondurile adunate în urma maratonului radio PIERDUT, organizat anul trecut de Europa FM în beneficiul Asociaţiei Telefonul Copilului.

“Într-un context naţional influenţat tot mai acut de criza financiară, este foarte important ca tot mai mulţi copii şi părinţi aflaţi în nevoie să ştie că nu sunt singuri. Extinderea programului de lucru, până la miezul nopţii, al singurei linii de asistenţă gratuită la nivel naţional adresată copiilor şi părinţilor, 116 111, este o dovadă în plus că ne pasă. Noul program de lucru şi suplimentarea numărului specialiştilor care se află la celălalt capăt al firului, va oferi posibilitatea Asociaţiei Telefonul Copilului de a trata mai multe cazuri de încălcare a drepturilor copilului. Dorim să mulţumim VELUX Foundation, Romtelecom, COSMOTE, ERSTE Foundation şi Europa FM, pentru că au făcut posibilă implementarea acestui demers,” dna. Cătălina Florea, Director Executiv, Asociaţia Telefonul Copilului.

La finalul anului 2009 Asociaţia Telefonul Copilului a numărat 6.384 de copii care au beneficiat de serviciile organizaţiei, pentru ca, la finalul anului 2010, să numere 14.222 de copii către care activităţile noastre s-au îndreptat, aşadar o creştere de 122,7% faţă de anul 2009.

În ceea ce priveşte apelurile înregistrate la 116 111, anul 2010 a adus o creştere de 31,39% faţă de anul 2009, respectiv 44.671 de apeluri. Principalele probleme pentru care copiii au apelat 116 111 în anul 2010 sunt următoarele: consiliere psihologică (55,58%), abuz (24,65%), probleme educaţionale (5,93%).

Cazurile de abuz asupra copilului sesizate la 116 111 în anul 2010 au înregistrat o creştere de 64,49%, faţă de anul 2009, respectiv 1.362 de cazuri. Forma de abuz cel mai des întâlnită este neglijarea, în procent de 40,02%, urmată de molestarea fizică în creştere cu 9,04% faţă de anul 2009, respectiv 34,88%. Celelalte forme de abuz înregistrate sunt: abuz emoţional, exploatarea copilului prin muncă, cerşetorie, privare de libertate, abuz instituţional, abuz sexual, trafic. Cele mai multe cazuri de abuz au avut loc în familie (79,66%).

 

Mediul cel mai frecvent raportat în ceea ce priveşte cazurile înregistrate la 116 111 este cel rural, în procent de 45,67%, urmat de cel urban, în procent de 27,79%, iar pentru un procent de 26,54% a fost solicitată confidenţialitatea.

Cele mai multe cazuri au fost înregistrate din regiunea Moldova (25,58%), urmată de Muntenia (23,36%), Transilvania (13,92%), Bucureşti (13,55%), Oltenia (9,28%), Dobrogea (6,36%), Banat (4,27%), necunoscut (3,68%).

În ceea ce priveşte repartizarea pe judeţe, cele mai multe cazuri au fost înregistrate din judeţele Iaşi, Constanţa, Bacău, Vaslui, Teleorman, Giurgiu, iar cele mai puţine au fost sesizate din judeţele Sălaj, Covasna, Alba, Tulcea şi Harghita.

Principalele probleme pentru care copiii au apelat 116 111 în anul 2010 sunt următoarele: consiliere psihologică (55,58%), abuz (24,65%), probleme educaţionale (5,93%). În ceea ce priveşte consilierea psihologică, preocupările personale, dorinţa de a-şi sprijini prietenii, probleme emoţionale determinate de lipsa de comunicare între familie şi copii, singurătatea, nevoia lor de a fi ascultaţi, de a li se oferi încredere, încurajare, deschiderea unor posibile căi de comunicare şi relaţionare cu familia, problemele sentimentale sunt situaţii frecvente în care copiii ne-au apelat.

Consilierea online a înregistrat, totodată, o creştere semnificativă, iar solicitările se referă în majoritatea cazurilor la consiliere psihologică. Au fost consiliate online 138 de cazuri în anul 2010, faţă de doar 97 în anul 2009.

116 111 este linia europeană de asistenţă pentru copii, gestionată în România de Asociaţia Telefonul Copilului şi Romtelecom. Apelul către 116 111 este oferit gratuit de Romtelecom şi COSMOTE Romania.
   

Asociaţia Telefonul Copilului
Asociaţia Telefonul Copilului este o organizaţie neguvernamentală, non-profit, activă în domeniul protecţiei drepturilor copilului. 7 zile din 7, între orele 08.00-00.00. Asociaţia Telefonul Copilului pune la dispoziţia copiilor şi părinţilor linia de asistenţă gratuită, unică la nivel european, 116 111, specializată în domeniul protecţiei copilului. Un număr total de 1.545.173 de apeluri a fost înregistrat de Asociaţia Telefonul Copilului în perioada 21 noiembrie 2001 – 31 ianuarie 2011, iar dintre acestea au fost identificate 29.993 de cazuri valide.

domeniu: