Error message

  • Deprecated function: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; nodequeue_queue has a deprecated constructor in include_once() (line 1105 of /home/amosnew/public_html/arhiva/includes/bootstrap.inc).
  • Deprecated function: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; views_display has a deprecated constructor in require_once() (line 3139 of /home/amosnew/public_html/arhiva/includes/bootstrap.inc).
  • Deprecated function: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; views_many_to_one_helper has a deprecated constructor in require_once() (line 113 of /home/amosnew/public_html/arhiva/profiles/openpublish/modules/contrib/ctools/ctools.module).

Regiotrans: Salariile noastre au fost diminuate cu 5%

Ca urmare a articolului apărut în Jurnalul Naţional din data de 30.08.2010, "Grasul  de 80 milioane de euro din spatele CFR Călători", Regiotrans S.R.L. face următoarele precizări :

Confederaţia  RO Transport « deranjată » de faptul ca firmele cu capital privat pot face transport de călători pe calea ferată fără pierderi

1.Atât numărul cât şi salariille personalului din cadrul S.C. Regiotrans au fost diminuate. Astfel începând cu data de 01.02.2010 societatea noastră a corelat oferta de servicii de transport cu cerinţele pieţei şi a redus până în prezent un număr de 129 de salariaţi   (aproximativ 6% din numărul total de personal ), iar salariile au fost diminuate în medie cu un  procent de 5%.

2. Compensaţiile se acordă pentru toţi operatorii de transport feroviar de călători, care au contract de servicii publice de transport cu statul, având aceeaşi valoare unitară atât pentru operatorii de transport cu capital privat cât şi pentru operatorul naţional C.F.R. CÃLÃTORI S.A.

3.Noua rectificare bugetară din 18.08.2010, nu a adus operatorilor cu capital privat sume suplimentare de la bugetul de stat, ci NUMAI pentru CFR CÃLÃTORI S.A. (art.25 din Proiect OUG/12.08.2010), încălcându-se astfel flagrant legislaţia în domeniu.

4.Scrisoarea  adresată de Confederaţia  RO Transport  cuprinde informaţii false care denotă,  dacă nu  superficialitate, elegant vorbind, cu siguranţă tendenţiozitate. Astfel SC REGIOTRANS a transportat în cursul anului 2009, pe cele 28 de secţii neinteroperabile închiriate,  4.457.635 călători, valoare care este departe de cei 29.000 de călători expediaţi mentionaţi în scrisoarea cu pricina. În baza contractului de servicii publice societatea noastră a primit o compensaţie în suma de 105.654 mii lei, reprezentând plata serviciilor publice sociale pentru transportul feroviar de călători efectuat, suma  semnificativ mai mică faţă de cele 37 millioane de euro amintite în acea epistola mincinoasă.

5. Legea care reglementează acordarea de compensaţii de la bugetul de stat este Regulamentul 1370/CE/2007, al comunităţii europene, care este obligatoriu pentru toate statele membre, în vigoare de  la data de 01.01.2009 şi care prevede acordarea de compensaţii pentru contractele de servicii publice încheiate cu operatorii de transport feroviar de călători.Suntem convinşi că legislaţia Comunităţii Europene nu se va modifica, nici măcar la solicitarea FMI.
Această compensaţie se acordă pentru toţi operatorii de transport feroviar de călători licenţiati, având aceeaşi valoare unitară atât pentru operatorii de transport cu capital privat cât şi pentru operatorul naţional C.F.R. CÃLÃTORI S.A.

 Volumul de transport public de călători ce trebuie realizat  pentru a asigura libera circulaţie a persoanei constituie pachetul minim pentru serviciul public social în transportul feroviar şi se stabileşte anual de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, la propunerea Companiei Naţionale de Căi Ferate "C.F.R." - S.A. cu acordul consiliilor judeţene implicate, atât pentru trenurile CFR CÃLÃTORI cât şi pentru operatorii  de transport feroviar de călători cu capital privat.

6. Referitor la afirmatiile legate de închirierea materialului rulant vă informăm că pentru început materialul rulant necesar desfăşurării activităţii de transport public de călători efectuat de către S.C. Regiotrans S.R.L. a fost asigurat prin închiriere de la operatorul naţional CFR CÃLÃTORI SA, dar aceasta afacere s-a dovedit a fi paguboasă. Folosirea acestui material rulant care era deja uzat, a implicat cheltuieli majore cu întreţinerea şi consumul de combustibil, aspecte care conduceau spre un dezechilibru financiar .
Având în vedere această situaţie s-a impus găsirea unei soluţii în vederea rentabilizării, respectiv, achiziţia şi închirierea de ,,automotoare”  şi renunţarea la materialul rulant (locomotive si vagoane de călători )  închiriate de la CFR CÃLÃTORI SA.
Finanţarea programului de achiziţii de material rulant  în cazul S.C. Regiotrans S.RL. se poate realiza numai din surse proprii, care sunt limitate în condiţiile legii (OUG 12/1998 art.5 (4)). În aceste condiţii a apărut necesitatea închirierii de automotoare.
Tarifele de închirire pentru automotoare sunt inferioare tarifelor auxiliare practicate de C.F.R. CÃLÃTORI S.A. pentru materialul rulant (vagoane şi locomotive uzate ) pe care îl are la dispoziţie spre închiriere.

domeniu: