Replică tristă de la Ministerul Turismului

Constat cu tristeţe lipsa de popularitate pe care o înregistreză în rândul câtorva reprezentanţi ai presei metoda de privatizare aplicată în turism în anii 2001 şi 2002. Personal cred că am aplicat cea mai transparentă şi mai lipsită de echivoc
dintre posibilele metodele de privatizare. Şi cu cele mai spectaculoase
rezultate.

Un raport întocmit recent de Uniunea Europeană releva faptul că între anii
1996 şi 2000, 80% din privatizările desfăşurate în România s-au făcut prin metoda negocierii directe, metodă susceptibilă de cel mai înalt grad de corupţie.

Ne aminitm chiar de privatizările dubioase în turismul anilor
1996-2000, privatizări ce au făcut “deliciul” presei de atunci şi subiectul
unor dosare penale: BTT, Poiana Braşov, Capitol, Venus, Jupiter, etc.
În anul 2002, privatizarea staţiunii Neptun – Olimp, considerată perla
litoralului românesc a fost efectuată în proporţie de 100% prin metoda
licitaţiei publice cu strigare. În acest fel am reuşit să încasăm la bugetul
statului o sumă de 1.062 miliarde lei, pentru societăţi al căror capital
social vândut însuma 53 miliarde de lei.

Dacă am fi ales să vindem aceste societăţi prin Rasdaq, şi în scenariul
optimist în care am fi obţinut cel mai mare preţ tranzacţionat vreodată în
România pe Rasdaq pentru o acţiune, am fi încasat 288 miliarde lei.
Iată de ce considerăm că rezultatele privatizărilor în turism sunt cu
adevărat spectaculoase. Şi relevante.

Ne-am depăşit propriile estimări, am demarat în mod concret metode de lucru anti-corupţie, am creat un precedent profesionist de lucru în domeniul privatizării, am eliminat orice posibile suspiciuni asupra procesului de privatizare în turism.

Mai mult decât atât, în acest moment, 88% din turismul românesc este
privatizat. Cu o însemnată contribuţie la bugetul statului şi în interesul
direct al turiştilor ce aleg România ca destinaţie de vacanţă.

domeniu: 
categorie: