Publicat: 26 Noiembrie, 2015 - 12:43
Share

PNEURILE DE COMPOZIȚIE SOFT P ZERO GALBEN, PRECUM ȘI CELE DE COMPOZIȚIE SUPERSOFT, P ZERO ROȘU NOMINALIZATE PENTRU ULTIMA CURSĂ A SEZONULUI

ASFALTUL DE BUNĂ CALITATE VA GENERA O UZURĂ ȘI O DEGRADARE REDUSĂ

SEZONUL 2016 ÎNCEPE LA DOUĂ ZILE DUPĂ MARELE PREMIU DIN ABU DHABI: ECHIPELE VOR TESTA NOILE CONSTRUCȚII DE PNEURI SLICK, RESPECTIV NOUA COMPOZIȚIE ULTRASOFT

Ediția 2015 a campionatului se încheie pe o locație care este extrem de familiară Pirelli: spectaculosul circuit Yas Marina din Abu Dhabi, care a fost utilizat pentru teste și lansarea din pre-sezon de către compania italiană, inclusiv pentru primul test nocturn din lume în condiții de ploaie. Datorită asfaltului neted au fost nominalizate cele mai moi compoziții: soft și supersoft , utilizate pentru cel mai lent circuit din calendar, Monaco (și alte patru Mari Premii). Abu Dhabi Grand Prix se derulează de la amiază spre seară. Drept rezultat, temperature pistei tinde scadă pe parcursul cursei, ceea ce înseamnă modelul de comportament al pneurilor este ușor diferit față de normal: o variabilă complexă de care echipele trebuie țină seama când își formulează strategiile.

Paul Hembery, Pirelli motorsport director: „Este incredibil când ne gândim că sezonul 2015 se încheie deja: pare că a trecut mai puțin de un an de când am fost la Abu Dhabi pentru ultima etapă din 2014. Cum titlurile în campionat sunt decise, echipele pot evident forța la maximum, iar alegerea noastră pentru pneuri în Abu Dhabi le oferă o scenă interesantă: în timp ce suprafața este foarte netedă, pneuriloe sunt destul de solicitate datorită desenului pistei, astfel că managementul pneurilor va fi o parte importantă din strategie, în special la accelerare în zonele de tracțiune, unde foarte ușor roțile se pot învârti în gol. Aceasta este o nominalizare similară cu aceea de anul trecut, astfel că ne așteptăm cel mai probabil tot la o strategie cu două opriri, dar temperatura pistei poate varia pe măsură ce soarele apune, ceea ce cu siguranță va avea efect asupra pneurilor, respectiv a strategiilor. La doar două zile de la fluturarea ultimului steag de finish pentru sezonul 2015, începem deja testele pentru 2016: ziua de 1 Decembrie (marți) va fi dedicată testelor de pneuri între orele 9.00 și 21.00, toate echipele rulând câte o mașină pentru a testa construcția slick-urilor 2016 respectiv noua compoziție „ultrasoft”, care va fi marcată cu violet anul viitor”

Cea mai important încercare pentru pneuri:

Temperaturile aerului și pistei în coborâre de-a lungul cursei (care nu va începe mai devreme de ora 17.00) fac ca pista să devină mai rapidă pe măsură ce cursa se desfășoară, fenomen accentuat și de golirea rezervoarelor.

Ca și în etapa precedentă la Interlagos, cursa de desfășoară în sens anti-orar la Abu Dhabi: o caracteristică mai puțin obișnuită, care uneori poate cauza piloților probleme fizice.

Prima parte a circuitului constă efectiv într-o serie de viraje legate, care încălzesc compoziția pneului. Compoziția are apoi șansa de a se răci pe linia dreaptă lungă, pe care mașinile rulează cu accelerația la podea timp de 15 secunde, cu echivalentul a 800 kg forță de apăsare (aproximativ).

Strategia de anul trecut și cum a fost câștigată cursa: O strategie cu două opriri a fost rețeta câștigătoareanul trecut pentru Lewis Hamilton. El a pornit în cursa de 55 de tururi pe supersoft, înainte de a schimba pe soft în tururile 10 și 31. Apoi, 24 de tururi mai târziu, el devenea campion modial!

Diferența de performanță estimată între cele două compoziții: 1,0-1,2 secunde pe tur

Numărul de cursă ales de Pirelli:#17, Ilaria Parolari, PA al lui Paul Hembery

„Clar 17: dintotdeauna. Unii oameni spun că adduce ghinion, dar pentru mine nu este așa”

De urmărit pe Twitter săptămâna aceasta:@TheVijayMallya. Cu remarcabila cifră de 4.48 milioane de urmăritori, șeful echipei Force India este mai popular pe Twitter decât @LewisHamilton (3,06M) și decât canalul official @F1 (1.68M). Ne-am gândit să-l urmărim pentru a vedea despre ce este vorba!

Nominalizările pneurilor până în prezent:

 

 

P Zero Roșu

P Zero Galben

P Zero Alb

P Zero Portocaliu

Australia

 

Soft

Medium

 

Malaezia

 

 

Medium

Hard

China

 

Soft

Medium

 

Bahrein

 

Soft

Medium

 

Spania

 

 

Medium

Hard

Monaco

Supersoft

Soft

 

 

Canada

Supersoft

Soft

 

 

Austria

Supersoft

Soft

 

 

Marea Britanie

 

 

Medium

Hard

Ungaria

 

Soft

Medium

 

Belgia

 

Soft

Medium

 

Italia

 

Soft

Medium

 

Singapore

Supersoft

Soft

 

 

Japonia

 

 

Medium

Hard

Rusia

Supersoft

Soft

 

 

SUA

 

Soft

Medium

 

Mexic

 

Soft

Medium

 

Brazilia

 

Soft

Medium

 

Abu Dhabi

Supersoft

Soft