Publicat: 27 Mai, 2013 - 22:16
Share

Avocatul Poporului (Ombudsman) European a gestionat peste 30.000 de plângeri și a deschis aproape 3.500 de investigații în ce privește suspiciuni de proastă administrare în cadrul instituțiilor UE în ultimii 10 ani de activitate. Doar în 2012, instituția a primit 2.442 de plângeri (față de 2.510 în 2011) și a pornit un număr record de investigații  - 465 (comparativ cu 396 în 2011), informează un comunicat al Comisiei Europene.

Majoritatea investigațiilor din 2012 se referă la lipsa transparenței (21.5%), inclusiv refuzul de a furniza anumite documente sau informații. Alte cazuri s-au referit la problemele înregistrate în executarea contractelor sau licitațiilor cu fonduri UE, conflictele de interes, lipsa de fairplay, întârzierile sau cazurile de discriminare.

 În 2012, au fost primite cele mai multe plângeri din Spania (340), Germania (273), Polonia (235) și Belgia (182). După analizarea tuturor plângerilor, în jur de 1.500 dintre ele au fost transmise instituțiilor de resort naționale sau regionale din statele membre, comisiei de petiții din cadrul Parlamentului European, Comisiei Europene și altor mecanisme de soluționare a problemelor, precum SOLVIT sau “Your Europe Advice”.