Publicat: 12 Aprilie, 2017 - 15:09
Asociația celor mai importanți producători de bere și-a încheiat socotelile pe 2016
Conferinta de presa, BERARII ROMANIEI

Conferința de presă destinată prezentării publice a Raportului anual pe 2016 a fost susținută de președintele în exercițiu, Schachar Shaine și de directorul general al Asociației, Julia Leferman. Principalii indicatori arată că:
                •Volumul pieţei berii s-a menţinut la 15,81 milioane hl, nivel atins şi în 2015
                •Consumul pe cap de locuitor s-a situat la rândul său la nivelul anului precedent, de 80 I
“Rezultatele anului 2016 reprezintă o evoluţie firească pentru o piaţă concurenţială, aşa cum este piaţa berii. Contextul fiscal stabil a fost cel care a permis pieţei berii să evolueze în mod natural, în lipsa unor factori de presiune care să-i condiţioneze trendul.”, a declarat cu acest prilej Shachar Shaine, Preşedintele Asociaţiei Berarii României.
Producţia de bere reprezintă un real stimul pentru creşterea economică a României, prin crearea de locuri de muncă la nivel naţional, generarea de valoare adăugată în cadrul tuturor activităţilor conexe şi prin importante contribuţii la bugetul de stat sub formă de taxe şi impozite. Datorită caracterului său naţional, definit de producţie locală în proporţie de peste 97% şi 70% ingrediente provenite din agricultura României, sectorul berii are o influenţă semnificativă asupra gradului de ocupare a forţei de muncă, prin crearea, la nivelul întregii ţări, direct şi indirect, de aproximativ 85.0002 locuri de muncă.
“Chiar şi în condiţiile în care volumul pieţei în 2016 s-a menţinut la nivelul anului anterior, un lucru este cert: industria berii deţine toate atuurile pentru a rămâne un element cheie al evoluţiei pozitive a economiei locale. Agricultura României este unul dintre sectoarele asupra căruia producţia de bere îşi pune în mod vizibil amprenta pozitivă. Astfel, datorită faptului că 70% din ingredientele berii provin din România, peste 10.000 de români au un loc de muncă în agricultură.’’, a adăugat Julia Leferman, Director general Asociaţia Berarii României.

Aflat la debut de mandat, Schachar Shaine a dorit să facă o primă precizare în această calitate: „Ne bucurăm să facem parte din Asociaţia Berarii României încă de la înfiinţarea ei şi să sprijinim an de an proiecte care contribuie la dezvoltarea culturii berii în România.
Anul acesta, am dubla onoare de a participa la consolidarea acestui obiectiv - atât ca reprezentant URBB, cât şi ca Preşedinte al Asociaţiei. Mi-am propus ca alături de partenerii noştri să ducem mai departe activitatea Asociaţiei, astfel încât rolul nostru să adreseze în mod susţinut promovarea şi dezvoltarea unei industrii a berii responsabilă şi corectă.
Mă bucur să afirm că implicarea în proiectele Asociaţiei este o extindere firească a misiunii pe care ne-am asumat-o de peste 20 de ani în cadrul companiei. Suntem hotărâţi să continuăm această tradiţie şi ne asumăm rolul de a promova bune practici în mediul de afaceri şi de a acorda în continuare o atenţie deosebită mediului înconjurător”.

Piaţa berii în 2016
                  • Importuri: deşi în 2016 importurile au înregistrat o foarte uşoară creştere faţă de anul precedent, de 0,09 milioane hl, atingând un total de 0,44 milioane hl, piaţa berii din România continuă să îşi păstreze caracterul profund naţional, ponderea producţiei locale rămânând la peste 97% din consumul intern

                   • Exporturi: în ceea ce priveşte exporturile, acestea au înregistrat o uşoară scădere, de 0,08 milioane hl faţă de anul anterior, atingând un total de 0,42 milioane HI.
                   •Investiţii: eforturile investiţionale ale membrilor Asociaţiei au fost constante de-a lungul timpului, nivelul total al investiţiei înregistrând în 2016 un trend ascendent comparativ cu anul anterior. Astfel, valoarea investiţiilor în 2016 s-a ridicat la 69,7 milioane euro, în creştere cu 14.2 milioane euro faţă de 2015. Până în prezent, investiţiile cumulate realizate de membrii Asociaţiei de la intrarea acestora pe piaţă au atins un total de 1,4 miliarde Euro.
                   •Număr de angajaţi: în ciuda unei uşoare scăderi a numărului de locuri de muncă în producţia de bere, la nivelul membrilor Asociaţiei, de la 3.700 în 2015 la 3.600 în 2016, industria berii rămâne un stimul important al economiei şi contribuie la crearea unui număr de 85.000 locuri de muncă la nivel naţional.

Despre Asociaţia Berarii României
Asociaţia Berarii României reprezintă un veritabil simbol al sectorului berii de la noi din ţară. în cei treisprezece ani de existenţă, Asociaţia Berarii României s-a impus atât la nivel local, cât şi internaţional, ca o voce comună a membrilor săi, reuşind să transmită mediului de afaceri, consumatorilor şi instituţiilor statului, valorile care îi guvernează deopotrivă.
Membrii săi actuali sunt importanţi producători de bere din România: BERGENBIER SA, HEINEKEN România, UNITED ROMANIAN BREWERIES BEREPROD, URSUS BREWERIES şi MARTENS, alături de microberăria CLINICA DE BERE. împreună, cei şase producători furnizează peste 80% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din Asociaţie fac parte şi reprezentanţi ai producătorilor de materii prime: SOUFFLET MALT ROMANIA şi ASOCIAŢIA PRODUCĂTORILOR DE HAMEI.
Cele douăsprezece fabrici de bere, dintre care două microberării, aparţinând membrilor Asociaţiei sunt situate în Ploieşti, Constanţa, Craiova, Miercurea Ciuc, Târgu-Mureş, Pantelimon, Timişoara, Buzău, Braşov şi Galaţi, iar cele două microberării sunt situate în Cluj-Napoca şi Timişoara.
începând cu anul 2008 Asociaţia Berarii României a devenit parte a marii familii a producătorilor de bere europeni, reprezentaţi prin organizaţia Berarii Europei, fondată în 1958, la Bruxelles. Membrii actuali sunt asociaţiile naţionale ale berarilor din statelor UE, alături de Norvegia, Elveţia şi Turcia. Organizaţia reprezintă interesele a peste 6.500 de producători de bere din Europa în faţa diferitelor instituţii şi organizaţii internaţionale. Mai mult, Berarii Europei reprezintă şi apără interesele a 2,3 milioane de oameni care au locuri de muncă datorită producţiei şi vânzării berii.