Publicat: 1 Ianuarie, 2012 - 16:07

Un studiu efectuat la solicitarea Asociaţiei “Berarii României” de către compania de cercetare de piaţă Gfk România a evidenţiat faptul 47% din românii cu vârsta peste 18 ani consumă bere în perioada sărbătorilor de iarnă.

Studiul a investigat totodată şi motivele care stau la baza consumării variantei fără alcool a celebrei băuturi. Astfel, 35,8% din consumatorii de bere fără alcool aleg această băutură pentru a putea conduce maşina. Rezultatele privind motivaţiile de consum ale berii fără alcool vin să completeze campania lansată la începutul lunii decembrie de către Asociaţia “Berarii României”, prin care li se reaminteşte şoferilor români să nu se urce la volanul maşinii după ce au consumat băuturi alcoolice. Lansată sub sloganul “Cedează volanul când bei!”, campania s-a bucurat de sprijinul Direcţiei Rutiere din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române şi de cel al Consiliului Naţional al Audiovizualului.

Studiul a fost efectuat pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional, de 1.048 persoane, bărbaţi şi femei, cu vârsta peste 18 ani, iar perioada în care s-a derulat studiul a fost 28 octombrie – 17 noiembrie. Rezultatele studiului sunt reprezentative pentru populaţia României cu vârsta peste 18 ani.
Despre bere

Cu o istorie ce se pierde în negura vremurilor, berea este una dintre cele mai vechi şi mai populare băuturi produsă din ingrediente naturale şi care datorită gustului plăcut şi efectului său răcoritor face parte din dieta zilnică a multor români.

Berea consumată în cantităţi moderate nu îngraşă: ţinând cont de toate varietăţile de bere (de la blondă la brună) berea cu alcool are în jur de 43 kcal la 100 ml, mai puţin decât alte băuturi alcoolice, iar cea fără alcool are doar 17 kcal la 100 ml.

O sursă naturală de antioxidanţi, siliciu şi fibre, berea consumată în cantităţi responsabile are rolul de a preveni apariţia osteoporezei şi a pietrelor la rinichi, de a creşte nivelul colesterolului bun (HDL), de a asigura o protecţie suplimentară împotriva bolilor cardiovasculare şi de a rehidrata organismul după efort fizic.

Asociaţia “Berarii României” a fost înfiinţată în anul 2004. Membrii actuali sunt cinci dintre cei mai mari producători de bere din România: Bergenbier, Heineken Romania, Romaqua Group, United Romanian Breweries şi Ursus Breweries, cărora li s-au alăturat, începând cu 2011, cei mai importanţi producători de hamei şi malţ: Asociația Producătorilor de Hamei din România şi Soufflet Malt România.

Consumul de bere din România înregistrat pentru primul semestru al anului 2011 s-a menţinut la acelaşi nivel atins în perioada similară a anului trecut, de 8 milioane hl.
Volumul de vânzări înregistrat în prima jumătate a anului în curs de membrii Asociaţiei “Berarii României” – Bergenbier, Heineken România, Romaqua Group, United Romanian Breweries şi Ursus Breweries – a păstrat, de asemenea, acelaşi nivel atins în primul semestru al anului 2010, de 7,4 milioane hl.