27 mai 2022

Bilanț al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara

Distribuie pe rețelele tale sociale:

Anul 2021 se încheie, pentru Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara, cu câteva puncte de referinţă importante. Instituţia a realizat, în acest an, cel mai mare buget pe partea de întreţinere din ultimii 10 ani, adică peste 181 milioane de lei, raportat la un maxim din anii precedenţi care nu a depăşit 130 milioane lei, şi a realizat cel mai mare număr de km de lucrări de întreţinere periodică din istoria DRDP Timişoara, în total 364 km echivalenţi. Defalcat, vorbim despre 114 km de tratamente bituminoase, 157 km de straturi bituminoase foarte subţiri, 93 km covoare asfaltice.

Puncte la fel de importante pentru bilanţul din acest an al DRDP Timişoara sunt:

– Realizarea unei campanii de reparaţii fără precedent într-o fereastră de lucru extrem de scurtă pe DN 68A, pe cei 15 km între Nodul Rutier Margina şi Descărcarea Holdea, principala realizare în cadrul acestor lucrări fiind refacerea integrală a structurii rutiere între km 44+700 şi km 49+000, pe restul sectorului fiind executate lucrări de covoare asfaltice şi alte lucrări de reparaţii punctuale. Aceste lucrări s-au putut executa, în două luni, numai prin devierea traficului greu, care are acum, după finalizarea lucrărilor, condiţii mult îmbunătăţite de circulaţie;

– Fluidizarea circulaţiei în Nodul Rutier Margina, prin realizarea unui punct de întoarcere pentru accesul pe autostrada A1, sensul spre Timişoara;

– Realizarea în regie proprie a celor mai mari cantităţi de lucrări de la înfiinţarea Secţiei de Producţie Lucrări Drumuri din anul 2018 până în prezent, din care amintim cei 67.000 mp de lucrări de reciclare in situ, dar şi reparaţii/covoare asfaltice cu o cantitate de 21.000 tone mixturi asfaltice fabricate şi puse în operă;

– Deblocarea lucrărilor de reparaţii capitale pe sectorul Nicolinţ – Oraviţa, de pe DN 57 Orşova – Moraviţa, prin lansarea procedurii de achiziţie pentru execuţia lucrărilor. S-au depus toate diligenţele necesare către C.N.A.I.R. S.A. Bucureşti astfel încât s-a reuşit şi deblocarea situaţiei sectorului Oraviţa – Moraviţa pentru care tot în acest an a fost lansată procedura de licitaţie pentru proiectare;

– Pentru sectorul administrat al DN 7A (Obârşia Lotrului – Petroşani), în 2021 s-a reuşit lansarea procedurii de achiziţie pentru expertizarea lucrărilor şi întocmirea proiectului pentru restul de executat, care a fost finalizată şi a fost semnat contractul;

– DRDP Timişoara şi-a asumat şi a realizat asigurarea viabilităţii corespunzătoare pe DN 59B (Cărpiniş – Deta) executând lucrări de covoare asfaltice şi reciclare pe un total de 23,269 km echivalenţi cu terţi, 11,375 km echivalenţi în regie proprie, din care 9,677 km echivalenţi unde s-au executat şi lucrări de reciclare, urmând ca în 2022 să se finalizeze şi restul de 22 de km.

Toate acestea au fost realizate printr-o implicare colectivă, prin insistenţă şi persistenţă, dar şi cu concursul tuturor celor implicaţi (colegi, constructori, colaboratori, autorităţi). Îi asigurăm pe utilizatorii reţelei de drumuri naţionale şi autostrăzi din aria de activitate a DRDP Timişoara că vom continua şi în anii următori să luăm toate măsurile pentru ca starea acestor artere să fie cât mai bună şi să ofere condiţii de siguranţă în trafic.

DIRECTOR REGIONAL,
Ing. Nicoleta Pordea

Alina Sabou
Compartiment Comunicare DRDP Timişoara