Publicat: 17 Ianuarie, 2020 - 13:45
Share

Portabilitatea numerelor de telefon oferă utilizatorilor libertate deplină de alegere pentru că permite păstrarea numărului de telefon la schimbarea furnizorului de telefonie.
ANCOM a creat pentru informare site-ul www.portabilitate.ro, unde utilizatorii pot afla în ce reţea funcţionează orice număr de telefon folosit în România, chiar dacă a fost portat, dar şi sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare.
ANCOM administrează și monitorizează permanent baza de date centralizată (BDC), sistem IT prin intermediul căruia se gestionează procesele administrative asociate portabilităţii numerelor (schimbul de mesaje care are loc pe parcursul procesului de portare între operatori).
ANCOM acordă suport operatorilor pentru desfăşurarea corespunzătoare a proceselor de portare, dar nu poate aproba, refuza sau anula cererile de portare (toate acestea fiind realizate de furnizori, la cererea utilizatorilor și cu respectarea legislației în vigoare).
Utilizatorii care doresc să-și porteze numărul de telefon sunt sfătuiți să verifice contractul pe care îl au cu operatorul actual; în cazul în care sunt încă în perioada minimă contractuală, cel mai probabil vor fi în situația de a plăti penalități pentru rezilierea anticipată a contractului, în special dacă au și un terminal achiziționat de la furnizor.
În cazul telefoniei mobile, pentru a vedea calitatea semnalului din rețeaua furnizorului la care vor să-și porteze numărul, în zonele de interes pentru ei, utilizatorii pot consulta harta aisemnal.ro, pusă la dispoziție de ANCOM în acest scop.
 
Sursa: ANCOM