Publicat: 25 Noiembrie, 2015 - 14:58
Share

Black Friday corespunde cu deschiderea sezonului de reduceri pentru vânzările de sărbători. În România, Black Friday 2015 s-a organizat în data de 20 noiembrie, însă unele magazine au început promoțiile încă din 30 octombrie, iar altele continuă reducerile și în perioada 24 - 29 noiembrie. mediaTRUST analizează vizibilitatea fenomenului Black Friday în mass media și publicitate.
38.133 de mențiuni cu Black Friday în mass media
În perioada 5 – 22 noiembrie 2015 au fost publicate peste 38.133 de materiale care au făcut referire la Black Friday. Cele mai multe mențiuni s-au înregistrat în mediul online, 34.719, dintre care 30.442 au fost pe Facebook. Posturile de televiziune au difuzat 125 de știri ce au avut ca subiect Black Friday, iar radiourile 64 de știri. În presa scrisă s-au înregistrat 100 de materiale, în perioada analizată.
Realitatea.net este site-ul cu cele mai multe articole publicate cu Black Friday – 92, urmat de Antena.ro - 69 și Wall-street.ro cu 67 de materiale. La categoria posturilor de televiziune menționăm România TV cu 22 de știri, Antena 3 cu 17 știri și Antena 1 cu 15. În privința posturilor de radio, București FM a difuzat cele mai multe știri cu referire la Black Friday – 23, urmat de Radio ZU cu 10 știri și Radio 21 cu 8. Ziarul Financiar și Curierul Național au publicat câte 6 articole fiecare, iar Național 5.După cum era de așteptat, vineri, 20 noiembrie, este ziua cu cele mai multe menționări pe site-urile de știri, 1.013, pe Facebook - 13.122, TV - 63, radio - 29, iar în presa scrisă - 30 de mențiuni.               eMAG conduce clasamentul retailerilor cu cele mai multe apariții pe canalele de comunicare monitorizate în intervalul  5 – 22 noiembrie 2015 - internet, presă scrisă, radio și TV, în contextul reducerilor de Black Friday.
eMAG a înregistrat 5.995 de  mențiuni în intervalul monitorizat, dintre care 5.961 pe internet, 15 la TV, 15 în presa scrisă și 4 la radio.
Pe locul doi se situează Flanco cu 1.140 de mențiuni pe internet,  5 mențiuni la TV, 4 la radio și 11 în presa scrisă.
Altex se situează pe locul trei în topul realizat de mediaTRUST cu 716 de menționări pe internet, 5 la TV, 8 mențiuni în presa scrisă. Domo este în acest clasament cu 378 mențiuni, urmat de  Media Galaxy cu 375 mențiuni, Carrefour -  208 mențiuni, Auchan – 91, Metro și Cora cu câte 68 de mențiuni fiecare, iar Lidl cu 54 de mențiuni înregistrate în contextul reducerilor de Black Friday.
9.022 de reclame  difuzate/tipărite cu Black Friday în perioada  1- 22 noiembrie 2015
Altex România, deținătorul lanțurilor de magazine Altex si Media Galaxy, a început campania de promovare a promoţiilor de Black Friday încă din luna octombrie. Primele reclamele au fost difuzate în 29 octombrie, pentru ambele branduri (Altex si Media Galaxy) și anunță “Cel mai mare Black Friday Ever” începând din 30 octombrie.
Altex este brandul cu cele mai multe reclame care au avut ca subiect reducerile de Black Friday, iar în perioada 1 -22 noiembrie a înregistrat 2.405 de reclame și un rate card estimat la 4.290.070 de euro. Media Galaxy este pe locul doi în top cu 1.626 de reclame și un rate card de 1.954.932 euro.
Flanco a înregistrat în perioada analizată 975 de reclame cu un RC estimat la 1.030.661 euro. Emag.ro este în clasament cu 855 de reclame, urmat de Metro Cash&Carry cu 601 reclame și ING Bank  cu 405 reclame. Carrefour a înregistrat, în perioada 1-22 noiembrie 2015, 389 de reclame. Magazinul online Cel.ro și-a promovat reducerile de Black Friday cu 228 de reclame, urmat de Fashionup.ro cu 190 de reclame. Târgul de nunți Mariage Fest a înregistat 185 de reclame. Din clasament mai fac parte Top Shop cu 131 reclame, Praktiker cu 117 reclame, Click Shop cu 110 reclame, Orange cu 98 reclame și Nissa cu 71 de reclame.
Brandurile monitorizate au mizat pe o pondere mai ridicată a reclamelor pe posturile de radio – 4.509 de difuzări, urmate de cele pe TV – 4.496. În ceea ce privește reclamele din presa scrisă, acestea sunt în număr relativ mic în perioada 1 - 22 noiembrie – 17 machete publicate, comparativ cu cele din mediul audio vizual. Printre sursele cu cele mai multe reclame difuzate se numără Kiss FM – 926 de reclame difuzate, Radio Zu – 899 de reclame, Antena 1 cu 616 reclame, Realitatea TV – 488 reclame.
Monitorizare publicitate 1 - 22 noiembrie 2015, surse admonit: 21 posturi de televiziune, 11 posturi de radio şi 200 de publicaţii centrale. Costul estimat in euro a fost calculat pe baza valorii de Rate Card.
Monitorizarea mass media 5 – 22 noiembrie, surse: 22 posturi TV, 13 posturi naționale de radio, peste 500 de publicații naționale și locale și peste 30.000 domenii online.
Detalii depre monitorizare găsiți pe site-ul www.mediatrust.ro. 
Despre mediaTRUST
mediaTRUST România, parte a Institute of Media Monitoring (IMM) din Polonia și liderul pieței de monitorizare din România, oferă clienţilor săi acces la informaţiile apărute zilnic în mass media (presă scrisă, online, radio şi TV) din 15 ţări din Europa Centrală şi de Est. Înființată în 1999, mediaTRUST furnizează servicii de monitorizare pentru clienți din toate industriile, ONG-uri, companii și instituții ale statului. Din 2004 suntem membri ai organizaţiei internaţionale de elită FIBEP (Federation Internationale des Bureaux d'Extraits de Presse), iar în 2014 am devenit membri BRAT (Biroului Român de Audit Transmedia) şi ARMA (Asociaţiei Române pentru Măsurarea Audienţelor).
Comunicat de presa mediaTRUST