17 iunie 2021

BNS: Mințiți, amăgiți și iritați de atâta lipsă de profesionalism din partea autorităților române protestăm

Distribuie pe rețelele tale sociale:

Protestăm deoarece am primit asigurări constante din partea autorităților române că nu vor exista concedieri colective în cadrul șantierului naval Damen Shipyards Mangalia însă cu toate acestea am fost informați că 228 de persoane își vor pierde locul de muncă.
Protestăm pentru că sunt preferați subcontractorii iar proprii salariați sunt disponibilizați. Această situație trebuie interpretată în condițiile în care acționarul majoritar, statul român, s-a angajat să protejeze interesul național și forța de muncă înalt calificată existentă în cadrul companiei ori în acest moment interpretăm că sunt preferați lucrători din Vietnam și de la Galați.
Protestăm pentru că angajamentele asumate de acționari nu au fost respectate, numărul comenzilor este foarte redus iar obiectivele cu privire la creșterea semnificativă a numărului de angajați au ca finalitate concedieri colective, toate acestea se pot realiza doar cu sprijinul nemijlocit și absolut al Ministerului Economiei Antreprenoriatului și Turismului.
Protestăm pentru că managementul șantierului nu fructifică avantajele competitive de care dispune șantierul naval din Mangalia în condițiile în care în anii anteriori acesta era lider la nivelul Uniunii Europene pe segmentul de nave comerciale astfel că de la 10 nave pe an, în momentul de față nu mai sunt livrate nici măcar 3 nave pe an. Protestăm pentru că în momentul de față șantierului naval Damen Shipyards Mangalia i se aplică prevederile Ordonanței nr. 26/2013 privind întărirea disciplinei financiare situație care afectează semnificativ negocierea contractului colectiv de munca la nivel de unitate.
Numărul salariaților a scăzut constant, în momentul de față ajungând la 1935 de persoane. Scăderea încrederii în viitorul șantierului, nivelul salarial redus, deloc competitiv în comparație cu alte șantiere navale din Europa au constituit motivații puternice pentru salariații din Damen Shipyards Mangalia care, săturați să mai aștepte, și-au căutat viitorul în alte părți sau au incetat activitatea. De asemenea, pe platforma societății își desfășoara activitatea un număr de aproximativ 500 de salariați ai firmelor subcontractoare cât și aproximativ 270 de salariați delegati de la Damen Galati. În tot acest context statul va face ce știe mai bine la Damen Shipyards Mangalia și anume restructurare prin concediere.
Șantierul naval Damen Shipyards Mangalia are ca acționar majoritar statul român, iar managementului acestuia este delegat acționarului minoritar în baza unui contract de management. Este mai mult decât evident că șantierul naval Damen Shipyards Mangalia nu se îndreaptă către o direcție benefică atât pentru salariați cât și pentru statul român. Nu putem trece cu vederea faptul că statul român, prin intenția de a concedia colectiv o parte din salariații din șantierul naval Damen Shipyards Mangalia, contravine propriilor principii asumate în contractul de management respectiv protejarea interesului național și forța de muncă înalt calificată. Nivelul salarial redus, scăderea continuă a numărului de salariați și a cifrei de afaceri respectiv a numărului de comenzi reprezintă dovezi clare și concrete care justifică dezinteresul statului român (acționarul majoritar) cu privire la viitorul șantierului naval din Mangalia pe de o parte dar și pentru comunitatea din Mangalia deoarece aceasta se bazează semnificativ pe viitorul șantierului naval Damen Shipyards Mangalia.
Solicităm în acest sens următoarele:
1. Adoptarea unor măsuri de evitare a restructurării forței de muncă din cadrul șantierului naval Damen Shipyards Mangalia;
2. Acordarea unei priorități semnificative propriilor salariați și reducerea lucrului cu entitățile subcontractoare;
3. Implicarea acționarilor societății Damen Shipyards Mangalia pentru contractarea de noi comenzi de construcții de nave, reparații, reconversii nave pentru asigurarea frontului de lucru corespunzător capacității de producție de care beneficiază șantierului naval din Mangalia;
4. Reducerea fiscalității la nivelul sectorului construcții nave în vederea asigurării unui nivel de competitivitate adecvat realităților pieței globale dar și a unei reziliențe conforme cu provocările societale viitoare;
5. Respectarea obiectivelor regăsite la nivelul contractului de management precum și a planurilor operaționale agreate. Mai exact facem referire la angajamentul cu privire la atingerea numărului de 3.000 de salariați în cadrul Damen Shipyards Mangalia.

Blocul Național Sindical

Departamentul de Presa