Publicat: 8 Octombrie, 2019 - 18:56


Poate că Etiopia Airlines a mințit și, prin urmare, nu poate fi de încredere după ce sute de vieți au fost pierdute. Acestea sunt cuvintele unui informator și un fost muncitor al companiei aeriene etiopiene care acum locuiesc în capitala Boeing Seattle, SUA, care rămân în SUA pentru azil. Problema este esențială nu numai pentru Boeing, dar și pentru economia SUA, iar acordarea unui refugiu de la azilul Etiopiei este de obicei o procedură dificilă.

Există companiile aeriene etiopiene, dar există și Lion Lion Indonesian. Un raport publicat doar de Associated Press face aluzie pentru partea vinovată aici nu poate fi doar Boeing, ci mai mult, transportatorul Star Alliance Ethiopian Airlines.

Uniunea Southwest Airlines tocmai a intentat o acțiune împotriva lui Boeing luni în județul Dallas, Texas, District Court. Asociația de Piloti din Southwest Airlines sau SWAPA, a declarat că membrii săi au semnat la zborul avioanelor mai noi, deoarece Boeing Co. le-a spus că sunt aeronave și „în esență la fel ca avioanele 737 testate în timp, pe care piloții săi au zburat de ani de zile”. „Aceste reprezentări au fost false”, a spus uniunea. Ca urmare a legării la pământ, Southwest - cel mai mare client al seriei 737 Max - a fost nevoit să anuleze peste 30.000 de zboruri programate, costându-i piloților săi cu peste 100 de milioane de dolari în plată, susține procesul.

Etiopia Airlines este una dintre companiile aeriene cu cea mai rapidă creștere din Africa și are multe de pierdut. Compania aeriană operează unul dintre cele mai avansate centre de pregătire pentru piloți și este văzută ca un model pentru siguranță și instruire.

Arbitrul etiopian poate fi un erou, dar are și multe de câștigat, azil în Statele Unite ale Americii. Celălalt argument este: pentru Yeshanew, în vârstă de 39 de ani, decizia de a deveni un informator a venit la un preț greu. El lasă în urmă rude și un loc de muncă la Ethiopian Airlines pe care l-a numit „visul vieții mele”, unul cu prestigiu și un salariu suficient de mare pentru a-și cumpăra o casă cu trei etaje. Nu este sigur de ce fel de slujbă poate obține în SUA sau dacă va primi chiar azil.

El a rezumat motivul din spatele lui vorbind: „Trebuie să dezvălui adevărul, realitatea lumii, astfel încât compania aeriană să fie fixată”, a spus el, „pentru că nu poate continua ca ceea ce face acum”.

Iată restul poveștii publicate astăzi de AP:

Fostul inginer șef de la Ethiopian Airlines spune într-o plângere de denunțare depusă la autoritățile de reglementare că transportatorul a intrat în registrele de întreținere pe un avion Boeing 737 Max la o zi după ce s-a prăbușit anul acesta, o încălcare pe care a susținut-o a făcut parte dintr-un model de corupție care a inclus fabricarea. documente, înscrierea la reparații zdrobitoare și chiar i-a bătut pe cei care au ieșit din linie.

Yonas Yeshanew, care și-a dat demisia în această vară și caută azil în SUA, a spus că, deși nu este clar ce, în cazul înregistrărilor, au fost modificate, decizia de a intra în ele atunci când ar fi trebuit să fie sigilate reflectă un guvern - avea o linie aeriană cu câteva limite și o mulțime de ascuns.

"Faptul brutal va fi expus ... Ethiopian Airlines urmărește viziunea de extindere, creștere și profitabilitate prin compromiterea siguranței", a declarat Yeshanew în raportul său, pe care l-a transmis The Associated Press după ce l-a trimis luna trecută la Aviația Federală a SUA Administrație și alte agenții internaționale de siguranță aeriană.

Criticile lui Yeshanew față de practicile de întreținere ale Etiopiei, susținute de alți trei foști angajați care au vorbit cu AP-ul, îl fac pe ultima voce care solicită anchetatorilor să arunce o privire mai atentă asupra potențialilor factori umani din saga Max și nu doar să se concentreze asupra sistemului anti-stand defect al lui Boeing, care a fost învinuit în două prăbușiri în patru luni.

Nu a fost o coincidență, a spus el, că etiopianul a văzut unul dintre avioanele sale Max coborând când multe alte companii aeriene care zboară cu avionul nu au suferit o astfel de tragedie.

Ethiopian Airlines l-a înfățișat pe Yeshanew ca un fost angajat nemulțumit și a negat categoric acuzațiile sale, ceea ce reprezintă un contrapunct înfocat asupra percepției companiei aeriene ca fiind una dintre cele mai de succes companii din Africa și o sursă de mândrie națională.

Yeshanew a susținut în raportul său și în interviurile cu AP că etiopianul crește prea repede și se străduiește să țină avioanele în aer acum că transportă 11 milioane de pasageri pe an, de patru ori față de ceea ce mânuia în urmă cu un deceniu, inclusiv zboruri către Los Angeles, Chicago, Washington și Newark, New Jersey. El a spus că mecanicii sunt suprasolicitați și presați pentru a lua comenzi rapide pentru ca avioanele să fie eliminate pentru decolare, în timp ce piloții zboară pe odihnă prea mică și nu au suficient antrenament.

Și a produs un audit FAA, în urmă cu trei ani, care a constatat, printre zeci de alte probleme, că aproape toți cei 82 de mecanici, inspectori și supervizori ale căror dosare au fost examinate nu aveau cerințele minime pentru a-și face treaba.

Dahanew a inclus e-mailuri care arăta că a cerut ani de zile executivilor de top să pună capăt unei practici la compania aeriană de a semna la lucrările de întreținere și reparații, care afirmă că au fost efectuate incomplet, incorect sau deloc. El a spus că și-a intensificat eforturile în urma 29 octombrie 2018, prăbușirea unui Lion Air Boeing 737 Max din Indonezia care a ucis toate cele 189 de persoane la bord. Un e-mail Yeshanew trimis către CEO-ul Tewolde Gebremariam l-a îndemnat să „intervină personal” pentru a opri mecanicii să falsifice înregistrările.

El a spus că aceste motive au fost ignorate. Și după 10 martie 2019, prăbușirea nasedive a unui Boeing 737 Max din Etiopia în afara Addis Abeba care a ucis toate cele 157 de persoane la bord, Yeshanew a spus că este clar că mentalitatea nu s-a schimbat.

Yeshanew a spus într-un interviu că, în ziua următoare accidentului, ofițerul principal de operațiune din Etiopia, Mesfin Tasew, a agonizat în mod deschis că compania aeriană ar putea fi învinovățită din cauza „problemelor” de întreținere și a „încălcărilor”, și a ordonat ca înregistrările din avionul Max coborât să fie înregistrate. verificat pentru „greșeli”.

"Ne rugăm lui Dumnezeu ca acest lucru să nu demonstreze vina noastră", a declarat Yeshanew, care a spus că este un COO.

În aceeași zi, a spus Yeshanew în raportul său, cineva s-a conectat la sistemul computerizat de întreținere a înregistrării, în special la înregistrările din avionul în jos, care detaliază o problemă de control al zborului - „o rulare la dreapta” - că piloții au raportat trei luni mai devreme. Yeshanew a inclus în raportul său o captură de ecran a unui director al înregistrărilor legate de problemă care arăta o intrare finală, care a fost timbrată timpului pe 11 martie.

Dahanew a spus că nu știe ce era în înregistrările anterioare sau dacă au fost schimbate, doar că înregistrările au fost lăsate să spună că s-au făcut teste și că problema a fost rezolvată. În timp ce se îndoia că problema controlului zborului a dus avionul în jos, a spus că orice modificare a înregistrărilor va pune în discuție starea reală a avionului în momentul accidentului, precum și integritatea companiei aeriene în ansamblu.

Experții aviației spun că, după un accident, înregistrările de întreținere - în special, jurnalele de bord și cărțile de sarcină care conțin note de către piloți și corecții de către mecanici - sunt solicitate de către autoritățile de reglementare internaționale de securitate a aerului să fie închise imediat, iar orice încercare de a le manipula este o încălcare gravă echivalentă. să călcau pe locul unei crime.

„Dacă există acuzația că ați intrat în înregistrări, înseamnă că ascundeți ceva, aveți ceva de ascuns”, a spus John Goglia, fost membru al Consiliului Național al Securității Transporturilor din SUA și expert în întreținerea aeronavelor.

În răspunsul său la AP, etiopianul a negat un istoric de manipulare și întreținere înfășurată și a negat COO-ul sau altcineva a ordonat cuiva să schimbe înregistrările de întreținere pe numărul maxim de 737 Acesta a spus că de îndată ce s-a întâmplat accidentul, acele documente au fost sigilate, depozitate într-un loc sigur și livrate Biroul de investigare a accidentelor aeronavei din Etiopia. Acesta a adăugat că, deși „un tehnician a încercat să vadă înregistrările aeronavei”, revizuirea sa a constatat că nu au fost modificate sau actualizate date.

Etiopia este cea mai mare companie aeriană din Africa, este profitabilă și este una dintre doar câteva de pe continent care a trecut testele necesare pentru a permite avioanelor lor să zboare în Europa și America de Nord, cu un record de siguranță relativ bun.

Compania a confirmat că Yeshanew a fost director al ingineriei și planificării aeronavelor, dar a spus că este retras din cauza „slăbiciunilor grave în leadership, disciplină și integritate redusă”.

"Este un fost angajat nemulțumit, care a elaborat o poveste falsă despre companiile aeriene etiopiene, în parte pentru a se răzbuna pentru demisia sa în timp ce lucra în Etiopia și, în parte, pentru a dezvolta probabil un caz pentru a asigura azil în SUA", a declarat compania aeriană într-un e-mail pentru AP. „Am dori să confirmăm încă o dată că toate afirmațiile sale sunt false și fără fundament.”

Yeshanew și avocatul său, Darryl Levitt, au spus că el nu a fost niciodată demis și, de fapt, creșterea constantă în rândurile pe parcursul unei cariere de 12 ani la Etiopia a continuat chiar și în acest an, când a fost exploatat pentru a supraveghea o nouă aventură care produce piese de avion. și investigați doi piloți care au prins un aterizare în Uganda și au derapat aproape în Lacul Victoria. Yeshanew a spus recomandările sale după acel incident - mai puțini piloți neexperimentați în cockpits și o pregătire mai bună - nu au fost urmăriți.

Yeshanew a atașat și e-mailuri interne la raportul pe care îl susține că arată documente și reparații defecte, precum și investigații de la furnizorii de piese care indică erori similare, inclusiv cele care au dus la spargerea a două ferestre de cabină în zbor, un mecanism de degivrare a arderii și lipsă sau șuruburi incorecte pe senzorii cheie.

„Am văzut personal că multe cărți de sarcină sunt semnate fără să fac măcar ceea ce este scris în instrucțiune”, a scris Yeshanew pentru COO Tasew în 2017. „Astfel de încălcări pot duce chiar la o problemă serioasă de securitate.

Alții au făcut afirmații similare. În 2015, un angajat anonim a declarat pentru o linie telefonică de siguranță FAA că mecanicii deseori șterg avioane pentru decolare cu probleme mecanice „nerezolvate”. Nu era clar dacă plângerea a dus la vreo acțiune a FAA sau a companiei aeriene.

Alți trei foști angajați etiopieni au făcut astfel de acuzații la AP, inclusiv unul care a furnizat documente despre care a spus că arată reparații defectuoase și erori în documente care se întind de ani de zile, și un altul care a spus că mecanicii au considerat că nu au de ales decât să „biciul cu creionul” - jargonul industriei pentru semnarea la reparații niciodată.

„De fapt ar minti despre asta”, a spus Franz Rasmussen, care a zburat pentru compania aeriană timp de doi ani înainte de a pleca în 2016. „Există o filozofie: nu poți pune la sol un avion - mergi, du-te, du-te.”

Printre acuzațiile din raportul lui Yeshanew se numără faptul că etiopianul menține un centru de detenție asemănător temniței pe motivul sediului său Addis Ababa, pe care îl interoga, îl intimida și uneori îi bătea pe angajații care au ieșit din linie. Yeshanew a spus că știe cel puțin două mecanici bătute în ultimii trei ani după ce a căzut în favoarea companiei și se teme că aceeași soartă îl aștepta.

Yeshanew a declarat în raport și în interviurile ulterioare cu AP că a fost dus în luna iulie la centrul de detenție cu o singură poveste, cu pământ, pe suspiciunea că vorbea cu organizațiile de știri, iar după 10 ore de interogatoriu i s-a spus că va fi aruncat la închisoare. „Ca toate celelalte persoane dinainte”, dacă nu tăcea. El a considerat asta ca o amenințare de tortură.

"Dacă te afli în închisoare, înseamnă că vei fi bătut, vei fi torturat", a spus el pentru AP. „Nu există nicio diferență în actualul sistem politic al Etiopiei.”

Patru zile mai târziu, Yeshanew a fugit în SUA cu această soție și doi copii și s-a stabilit în zona Seattle.

Un fost purtător de cuvânt al uniunii aeriene, Bekele Dumecha, a declarat pentru AP că s-a întâlnit cu mai mult de o duzină de lucrători de peste șase ani care au fost bătuți în același centru de detenție, inclusiv una dintre presupuse victime identificate de Yeshanew. Dumecha a spus că a văzut persoana respectivă la o oră după ce a fost eliberată, învinețită și uluitoare.

„Nu putea să meargă cum trebuie”, a spus Dumecha, care acum locuiește în Minnesota și caută și azil. „A fost distrus psihic și fizic.”

Human Rights Watch a declarat într-un raport din aprilie că tortura din închisori și „centrele de detenție nemarcate” a fost de mult o „problemă gravă și nedeclarată” în Etiopia, iar fostul său cercetător de acolo a spus că a intervievat personal trei lucrători ai companiei aeriene care au susținut că au fost torturate de către guvern, cel mai recent în urmă cu trei ani.

„Totul a fost să asigurăm imaginea pozitivă a companiei, iar țara este păstrată intactă”, a declarat cercetătorul HRW, Felix Horne. „Mulți oameni care au încercat să se pronunțe împotriva companiilor controlate de guvern au fost inevitabil aruncați în închisoare și bătuți”.

În declarația sa, Ethiopian Airlines a negat că există un centru de detenție pentru tortură și s-a oferit să prezinte un reporter AP în jurul motivelor. Dar, după ce AP a căutat un astfel de turneu săptămâna trecută, oficialii etiopieni au spus că va fi nevoie de câteva săptămâni pentru a aranja.

Afirmațiile lui Yeshanew sunt cele mai recente care aruncă o lumină asupra altor factori decât ceea ce a devenit obiectivul principal al investigațiilor despre accidentele Max - un sistem pe avionul numit MCAS, pentru Manevrarea caracteristicilor Augmentation System, care împinge automat nasul avionului în jos atunci când este la risc de blocare.

Rapoartele preliminare indică faptul că a greșit în ambele accidente fatale, piloții pierzând controlul avioanelor în timp ce luptau împotriva lui. Autoritățile de reglementare au pus la dispoziție aproape 400 737 de avioane Max în timp ce Boeing încearcă să remedieze problema.

Un alt informator din Etiopia, veteranul pilot Bernd Kai von Hoesslin, a declarat AP în mai că, după accidentul Lion Air din Indonezia, el a pledat cu executivii de top ai Etiopiei pentru a oferi pilotilor o pregătire mai bună asupra Max, predicând că, dacă piloții nu sunt suficient de găuriți pe protocoalele lui Boeing. pentru modul de dezactivare a sistemului de pilotare automată în cazul unui incendiu eronat, „va fi sigur un accident”.

Etiopianul a declarat că piloții au urmat toate etapele pe care Boeing le-a pus. Însă raportul preliminar asupra accidentului a arătat că s-au abătut de la directive și au făcut alte greșeli, în special zborul cu o viteză neobișnuit de mare și reactivarea inexplicabilă a sistemului anti-staționare, la scurt timp după ce o depășea manual. La șase minute de la zborul Max, avionul cu pasageri din aproape o duzină de țări s-a aruncat în pământ la aproximativ 40 de mile de aeroport.

Mai devreme, Etiopia Airlines a spus că trece la Airbus după accidentul B737 Max. (eTN)

Tag-uri Nume: 

Tag-uri Institutii: