30 iunie 2022

Boeing trebuie să suspende anumite componente ale producției sale din cauza sancțiunilor împotriva Rusiei

avion Boieing - facebook
Distribuie pe rețelele tale sociale:
Decizia Boeing de a suspenda producția aeronavei sale 737 MAX se datorează lipsei de titan și a altor componente critice furnizate de Rusia, potrivit opiniei expertului în siguranța aviației, Roman Gusarov, pentru ziarul Izvestia. Rusia furnizează piese și componente critice producătorului american de avioane.
Săptămâna trecută, și Wall Street Journal a semnalat că fabrica Boeing a fost nevoită să oprească producția de avioane cu corp îngust timp de 10 zile în mai din cauza problemelor lanțului de aprovizionare.
„Dependența Boeing de titanul rusesc este extrem de mare, ridicându-se la 30-40%, ceea ce înseamnă că cel puțin una din trei aeronave Boeing este asamblată în întregime din titan rusesc”, a spus Gusarov, adăugând că, pe lângă titan, vital pentru ingineria aeronautică, compania importă și produse din titan de la producătorul rus VSMPO-AVISMA.
Producătorul de avioane american obișnuia să preia piese aproape finite care erau produse la o fabrică administrată în comun din orașul rus Verkhnyaya Salda.
În martie, Boeing și-a suspendat achizițiile de titan din Rusia, spunând că are rezerve semnificative de metal și că ar putea obține aprovizionare suplimentară din alte surse. Decizia a fost luată după ce Rusia a primit sancțiuni din partea Statelor Unite și a aliaților săi.
Potrivit lui Gusarov, oprirea temporară a producției de avioane 737 MAX ar putea fi atribuită nu numai suspendării aprovizionării rusești cu titan, ci și perturbării globale a lanțurilor de aprovizionare. Producția globală anuală de până la 600 de avioane implică, de obicei, angajamentul aproape întregii capacități globale de producție pentru componentele corespunzătoare.
„La urma urmei, Rusia a impus și sancțiuni indirecte de represalii care vizează livrările de metale neferoase și produse din industria chimică gazoasă, care sunt utilizate pe scară largă de producătorii de microcipuri din întreaga lume”, a spus Gusarov, adăugând că produsele pentru Boeing sunt fabricate de mii de companii globale.
În martie, agenția Bloomberg a raportat că interzicerea avioanelor rusești în spațiul aerian american ar putea afecta și Boeing, deoarece compania obișnuia să angajeze avioane cargo gigant Antonov An-124, operate de grupul rus Volga-Dnepr, pentru a aduce provizii la fabricile sale, în Statele Unite.
foto: facebook Boeing
Ciprian Pop