Publicat: 21 Septembrie, 2015 - 12:05

De la 1 ianuarie 2016, Bosch planifică fondarea unei noi divizii, Bosch Global Service Solutions (SO). Aceasta va reuni toate serviciile interne şi externe oferite de către companie. Pe lângă faptul că va continua furnizarea serviciilor de succes precum eCall, asistenţa oferită clienţilor şi externalizarea proceselor de afaceri (BPO), divizia SO va deveni de asemenea furnizorul intern din cadrul companiei Bosch de Shared Services în domeniul administrativ şi vânzări. Divizia se va constitui din unitatea operaţională Service Solutions, parte din Bosch Sicherheitssysteme GmbH, cu sediul central în Frankfurt. Ulterior, ea va fi înregistrată ca persoană juridică independentă. Această modificare organizaţională nu va afecta condiţiile contractuale ale salariaţilor. “Ţinând cont de pieţele aflate într-un rapid proces de schimbare şi mai ales de modificarea tehnologică accelerată, generată de internetul lucrurilor (Internet of Things), compania Bosch îşi va extinde şi mai mult portofoliul de servicii,” declară Dr. Stefan Hartung, membru în Consiliul de Administraţie Bosch. Unitatea operaţională Service Solutions s-a dezvoltat foarte bine în ultimii ani, având un nivel de creştere continuă din două cifre. La nivel global, această unitate creează anual aproximativ 500 de noi locuri de muncă. În prezent, are aproximativ 5.000 angajaţi.
Concentrare pe portofoliul intern şi extern
Această mişcare va ajuta compania să-şi îmbunătăţescă continuu procesele pe plan intern. Shared Services la nivel global, care există deja în cadrul companiei Bosch, sau cele care sunt planificate pentru viitor, vor fi reunite şi consolidate pe o bază standard comună.
Bosch a lansat deja o serie de iniţiative individuale privind acest tip de servicii, în domenii cum ar fi contabilitatea şi managementul resurselor umane. Crearea unei noi divizii va genera o îmbunătăţire a calităţii şi eficienţei serviciilor, precum şi reducerea birocraţiei.
În acelaşi timp, noua divizie îşi va extinde portofoliul de servicii pentru clienţii externi. Pe lângă diverse soluţii de Shared Service pentru transport şi clădiri, se va pune accent şi pe comunicarea cu clientul şi asistenţa acordată acestuia. În acest context, compania poate combina expertiza tehnică şi capacitatea dovedită a unui operator experimentat de centru de monitorizare sau a unui furnizor de servicii de comunicare. În domeniul transportului, de exemplu, Bosch oferă serviciul pentru apeluri automate în situaţii de urgenţă - eCall - disponibil în zece limbi străine pentru principalii producători auto din 27 de ţări europene. Tot în domeniul transporturilor, compania oferă spaţii de parcare pentru camioane, cu monitorizare în sistem CCTV, în zone de odihnă, care pot fi rezervate în prealabil. Pentru clădiri, Bosch asigură deja un sistem de supraveghere video în „cloud", care poate fi conectat la un centru de monitorizare şi care intervine ca răspuns la anumite evenimente. Soluţiile din domeniul comunicării şi asistenţei destinate clienţilor includ monitorizarea şi evaluarea inteligentă a platformelor de social media, care oferă companiilor un real suport în cadrul activităţilor de marketing şi vânzări.