22 septembrie 2021

Bucharest International Dance Film Festival a desemnat câştigătorii celei de-a şaptea ediţii

Clapper board and film tape with dark background, 3d rendering. Computer digital drawing.

Distribuie pe rețelele tale sociale:

BIDFF – Bucharest International Dance Film Festival, unica manifestare cinematografică din România dedicată filmelor de dans, şi-a desemnat câştigătorii duminică seara, 5 septembrie, după cinci zile de competiţie, proiecţii speciale, experienţe VR imersive, live video mapping, ateliere intensive şi conferinţe cu specialişti din domeniu.

Marlene Millar, una dintre cele mai renumite creatoare de film de dans din Canada, Saddo, artist, ilustrator şi muralist român şi Bogdan Theodor Olteanu, regizor român de film şi teatru, sunt membrii juriului care a decis câştigătorii celei de-a şaptea ediţii.

În competiţia internaţională, unde au fost selectate 29 de scurtmetraje din 21 de ţări, premiul pentru Cel mai bun film, în valoare de 1.000 de euro, a fost acordat scurtmetrajului „Belia” (r. Eman Hussein), din Egipt, pentru capacitatea acestuia de a scoate la lumină un subiect mai puţin explorat precum munca zilnică dintr-un atelier auto. Iscusinţa cu care „Belia” foloseşte obiecte de zi cu zi pentru a compune un peisaj sonor fascinant se îmbină perfect cu ritmul dictat de mişcare şi montaj.

De asemenea, juriul a acordat şi două Menţiuni Speciale. „The Kitchen” (r. Vishwakiran Nambi), din India, deconstruieşte într-o manieră jucăuşă dansul indian tradiţional pentru a spune o poveste puternică despre rolul femeii în societatea contemporană. Redat cu ironie şi umor, filmul e o fuziune de stiluri care propune o abordare relaxată, dar fermă asupra feminismului. „Fibonacci” (r. TomaĹĄ Hubaček), din Republica Cehă, a impresionat juriul cu precizia regiei şi imaginile picturale, dar şi cu măiestria cu care reuşeşte să integreze un concept matematic universal în structura filmului.

Dintre cele şase scurtmetraje româneşti selectate în competiţia naţională, titlul de Cel mai bun film românesc şi un premiu în valoare de 500 euro a fost acordat peliculei „Public Figure” (r. Mădălina Zaharia). Potrivit juriului, filmul a ieşit în evidenţă din selecţia din acest an prin amestecul inteligent de medii artistice folosite pentru a spune o poveste. Ca film de dans, „Public Figure” foloseşte cu succes imaginea pentru a crea un eseu despre corp.

Potential Worlds, tema celei de-a şaptea ediţii a BIDFF – Bucharest International Dance Film Festival, care a a avut loc între 1-5 septembrie în şapte locaţii din Bucureşti, a reunit în programul festivalului lucrări cinematografice provocatoare şi lucrări hibride futuristice care chestionează relaţia dintre manifestările artistice şi procesul rapid de digitizare. Pe lângă cele 34 de scurtmetraje din competiţiile prezentate la Cinema Elvire Popesco, Mercato Kultur şi Fabrica Griviţa, publicul festivalului s-a bucurat şi de o experienţă VR imersivă, susţinută de Conceptual Lab şi găzduită de /SAC @ Malmaison, în cadrul căreia au putut fi vizionate 9 lucrări cinematografice ale unor artişti internaţionali inovatori.

„Cosmogony”, un inedit performance digital live, în care dansatorii virtuali ai companiei Cie Gilles Jobin, aflaţi în studioul din Geneva, au apărut prin video mapping pe faţada Teatrului Odeon din Bucureşti, a fost una din atracţiile BIDFF 2021, reuşind să prezinte în premieră un astfel de show, de la o distanţă de 2000 km, cu sprijinul 360 Revolution.

Gilles Jobin, dansator, coregraf şi regizor, conducătorul companiei Cie Gilles Jobin, a prezentat participanţilor, în cadrul unui eveniment dedicat, diferite proiecte de dans digital pe care le-a creat în ultimii ani şi modul în care proiecte de colaborare precum Virtual Crossings pot oferi noi posibilităţi pentru artele performative, în timp ce Weronika Lewandowska – poeta, regizoare, scriitoare şi producător executiv al „VR Nightss”, un poem erotic virtual prezentat la BIDFF VR ’21, a vorbit despre procesul de creare a experienţelor imersive.

Dance Filmmaking Lab, atelierul de film de dans susţinut de Marlene Millar, membră a juriului BIDFF, precum şi câştigătoare a Premiul pentru Cel Mai Bun Film Internaţional la ediţia trecută a festivalului, a oferit participanţilor posibilitatea de explora peisajul filmic ca spaţiu creativ şi performativ, la finalul celor trei zile de atelier rezultând 4 lucrări video realizate la faţa locului de cei 17 participanţi la atelier.

Despre BIDFF

Dedicat producţiilor de dans realizate de coregrafi, regizori de film şi artişti din întreaga lume, Bucharest International Dance Film Festival a fost fondat în 2015 de coregrafa şi regizoarea Simona Deaconescu şi de producătoarea de film Anamaria Antoci. Evenimentul, unic în peisajul festivalurilor de film din România, militează pentru colaborarea dintre oamenii dansului şi oamenii filmului, coagularea unei comunităţi a creatorilor de film de dans, încurajând excelenţa, inovaţia şi discursul artistic curajos.

BIDFF este organizat de Asociaţia Tangaj Collective.

„Bucharest International Dance Film Festival, ediţia a VII-a” este un proiect co-finanţat de Primăria Capitalei prin ARCUB în cadrul Programului Bucureşti – Oraş Deschis 2021. Pentru informaţii detaliate despre programul de finanţare al Primăriei Municipiului Bucureşti prin ARCUB, puteţi accesa www.arcub.ro.
Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziţia oficială a Primăriei Municipiului Bucureşti sau ARCUB.

„Bucharest International Dance Film Festival, ediţia a VII-a” este un proiect cultural co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administraţiei Fondului Cultural Naţional. AFCN nu este responsabilă de conţinutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanţării.