Publicat: 5 Iunie, 2020 - 12:12
Share

Conform unui studiu realizat de către Lasselsberger Ceramics România, unicul producător local de plăci ceramice și deținătorul brandului CESAROM, bugetul mediu pentru placarea locuințelor cu plăci ceramice este de cca. 1700 lei, în timp ce suprafața medie placată este de 33m2. Potrivit companiei, criza din ultimele trei luni nu a impactat suma medie alocată acestor proiecte. Același studiu arată că renovarea locuințelor este principalul motiv pentru achiziția de gresie și faianță, iar cei mai mulți dintre români folosesc plăcile ceramice în băi, bucătării și holuri. 

„Studiile noastre de piață arată că cei mai mulți dintre consumatori – peste 80% - pleacă la cumpărături cu bugetul deja setat. Majoritatea ajung să cheltuiască pe gresie și faianță între 1001-2000 lei, doar 19% dintre cumpărători depășind suma de 2000 lei. ”, a declarat Petrișor Grindeanu, Director General al SANEX S.A.

Potrivit studiului, cel mai des invocat motiv pentru achiziția de plăci ceramice este renovarea locuințelor. Dorința de a moderniza spațiile depășește nevoia de a înlocui gresia și faianța veche aflată într-o stare de uzură avansată. Doar 11% dintre consumatorii români achiziționează plăci ceramice pentru apartamente sau case noi.  De asemenea, peste 40% dintre cumpărători achiziționează gresie și faianță pentru a acoperi suprafețe situate între 21-40 m2.

În ceea ce privește destinația plăcilor ceramice, baia și bucătăria sunt încăperile cel mai des finisate cu gresie și faianţă.  53% dintre români au achiziţionat gresie și faianţă pentru a finisa în primul rând baia. Dintre aceștia 21% au finisat exclusiv baia, iar 32% au finisat atât baia, cât și alte încăperi. 47% au finisat cu plăci ceramice alte încăperi decât baia. 

4 din 10 români declară că și-ar cumpăra gresie și faianță din magazinele online, însă până acum online-ul reprezenta pentru ei, în principal, o sursă de informare. În ultimele luni, în mod natural, vânzările online au crescut, iar CESAROM® s-a demonstrat a fi cel mai flexibil şi adaptabil brand de gresie şi faianţă din industrie. În perioada de izolare, CESAROM® a pus la dispoziţia românilor serviciul de comenzi online cu livrări realizate fie direct de producător, fie prin partenerii săi din ţară.

 „Majoritatea românilor sunt de părere că, atunci când vrei să cumperi plăci ceramice, este necesar să iei contact fizic cu ele pentru a le simți textura. Deși online-ul este o sursă importantă de informare, magazinele de bricolaj și cele specializate au rămas și în ultima perioadă punctele principale de vânzare pentru plăcile ceramice”, a adăugat Petrișor Grindeanu.  

Potrivit analizelor companiei, 63% dintre consumatorii care aleg să renoveze din dorința de a-și moderniza locuințele sunt interesați de tendințele actuale în amenajări interioare și sunt de părere că produsele scumpe nu reflectă întotdeauna calitatea ridicată a materialelor. Înainte de a decide să facă achiziția, românii care vor să-și modernizeze locuințele se consultă cu alte persoane și sunt deschiși la recomandări. Totodată, ei își găsesc inspirația atunci când își vizitează prietenii, când merg la restaurant sau la mall-uri, acordând în mod natural mai multă atenție felului în care sunt amenajate spațiile. Magazinele de bricolaj sunt preferatele lor atunci când iau decizia de cumpărare. 

Pe de altă parte, 57% dintre consumatorii români care sunt nevoiți să renoveze locuința din motive de uzură avansată a plăcilor ceramice sunt mai puțin pretențioși în privința designului, a culorilor sau a țării de origine a materialelor și aleg, în schimb, soluții funcționale și durabile. Atunci când iau decizia de cumpărare, cei din această categorie se îndreaptă aproape exclusiv către magazinele fizice și declară că au un nivel ridicat de satisfacție pentru serviciile primite în punctul de vânzare. 
 

Tag-uri Nume: