3 decembrie 2021

C.O.T.A.R. cere demiterea secretarului de stat Sandor Gabor și a directorului general al Autorității Rutiere Române, Mihai Alecu

Distribuie pe rețelele tale sociale:

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) solicită DEMITEREA sau SUSPENDAREA de îndată a secretarului de stat Sandor Gabor și a directorului general al Autorității Rutiere Române, Mihai Alecu, asupra cărora planează suspiciuni privind săvârșirea mai multor infracțiuni, așa cum reiese din raportul întocmit de Direcția Corp Control din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, raport care se află din 29 iunie 2021 pe masa ministrului, dar care nu a fost aprobat nici până acum, chiar dacă titularul postului a fost Cătălin Drulă sau, mai nou, Dan Vîlceanu.
Potrivit autorilor raportului, documentul ar trebui înaintat Curții de Conturi, Agenției Naționale de Integritate și Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 1 București pentru efectuarea mai multor verificări și pentru demararea cercetării penale pentru anumite fapte.
În aceste condiții, C.O.T.A.R. consideră că SANDOR GABOR și MIHAI ALECU nu mai pot rămâne în funcțiile ocupate în acest moment, din care ar fi săvârșit mai multe fapte potrivit documentului întocmit de Direcția Corp Control. Nu de alta, dar cei doi ar continua să își exercite activitatea în aceleași condiții ca și până acum, beneficiind de sprijinul politic pe care îl tot invocă, în detrimentul bugetului public, al ARR și al Ministerului Transporturilor.
Este inacceptabil ca, în timp ce transportatorii rutieri din țara noastră plătesc impozite și taxe către bugetul de stat,impozitarea diurnelor pe ultimii 5 ani , doi funcționari de rang înalt din cadrul Ministerului Transporturilor să își desfășoare activitatea ca și cum ar fi în ograda proprie, gestionând fraudulos baze de date, transferând dubios cu titlul gratuit bunuri mobile ce aparțin statului, punând interesele proprii, de familie sau afaceri, mai presus de interesele instituțiilor publice pe care le conduc sau în cadrul cărora își desfășoară activitatea.
C.O.T.A.R. a atras în nenumărate rânduri atenția, pe parcursul anului 2021, cu privire la activitățile dubioase desfășurate sub umbrela ARR, la sifonările de bani din instituția respectivă și la favorizarea unor magnați de centre de formare profesională, așa cum este și actualul secretar de stat SANDOR GABOR.
Acest lucru a fost reliefat și de raportul întocmit în 8 septembrie 2020 de către Direcția Corp Control din cadrul Ministerul Transportului și Infrastructurii, condus la acea vreme de actualul ministru de interne Lucian Bode, și care stabilea un prejudiciu de 4,37 milioane euro cauzat ARR și ministerului, de modul în care funcționarii Autorității și persoane cu funcții de conducere din cadrul Ministerului Transporturilor participau la examinările absolvenților din centrele de formare profesională din transportul rutier, centre care aparțin în majoritatea lor de SC IFPTR SRL Miercurea Ciuc, societate ce a fost condusă de SANDOR GABOR până când acesta a devenit secretar de stat.
“Din momentul numirii sale ca secretar de stat, SANDOR GABOR s-a comportat ca lupul printre oi. A supravegheat nominalizările în toate comisiile de examinare, a dispus numirea unor apropiați în mai multe comisii, a schimbat organigrama ARR și a primit baza de date a Autorității, doar din dorința de a-și dezvolta propria afacere la care a renunțat, formal, în 28 ianuarie 2021, printr-un simplu înscris notarial. Așa-zisa reformă dorită de SANDOR GABOR în ARR este de fapt o punere în funcțiile cheie a acoliților săi, pentru a își proteja propria afacere, la care speră că se va întoarce după ce va fi demis din funcția de secretar de stat. Faptul că în raport sunt menționate «scurgeri ilegale de informații sau date» de la ARR către e-mail-ul personal al lui SANDOR GABOR ar trebui să atragă imediat atenția organelor de cercetare penală pentru a dispune măsurile care se impun”, declară Vasile Ștefănescu, președintele C.O.T.A.R.
În privința raportului din 29 iunie 2021, care și acum stă, spre aprobare, pe masa ministrului interimar demis Dan Vîlceanu, menționăm că faptele de care este acuzat Mihai Alecu, directorul general al ARR, ar trebui cercetate imediat de către procurori, pentru că în speță este vorba despre casări și transferuri cu dedicație, despre achiziții trucate, cu atribuiri pentru firme care nu existau la data demarării procedurilor, despre cheltuieli neeconomicoase care au cauzat un prejudiciu estimat în primă fază la peste 1,3 milioane lei.
“Toată această stare de lucruri a fost tolerată din 29 iunie 2021 și până în 8 septembrie 2021 – când și-a depus demisia din funcția deținută – de fostul ministru al transporturilor CĂTĂLIN DRULĂ, care nu a aprobat raportul întocmit de Direcția Corp Control și care nu l-a trimis organelor de cercetare penală, ceea ce în opinia noastră constituie favorizarea infractorilor. Având în vedere că ajutorul dat făptuitorului în scopul împiedicării sau îngreunării cercetărilor într-o cauză penală întrunește elementele constitutive ale infracțiunii «Favorizarea infractorului», faptă prevăzută și pedepsită de art. 269 Cod penal, vom sesiza autoritățile competente în acest sens, pentru că se pare că datorita unor intelegeri „politice”, cei in drept sa-l trimita parchetului nu au de gând să facă acest lucru”, declară Vasile Ștefănescu, președintele C.O.T.A.R.
Raportul Corpului de Control al Ministrului Transporturilor poate fi citit aici:
https://www.bursa.ro/_documente/fisiere_articole/444747.pdf?2021-10-07%2009:38:57
Biroul de Presă COTAR

CONFEDERAŢIA OPERATORILOR şi TRANSPORTATORILOR AUTORIZAŢI din ROMÂNIA (C.O.T.A.R.), cu sediul în Bucureşti, str. George Enescu, nr. 27-29, sector 1, reprezentativă la nivel naţional, conform Legii nr. 62/2011 şi a Sentinţei Civile nr. 23 FED/16.11.2013, Sentinţă Civilă nr. 2 REP/2017, Sentinţă Civilă nr. 1 REP/2021 pronunţată de Tribunalul Bucureşti, pe sectorul de activitate „transporturi rutiere”, ”şcoli de conducere auto” având ca membri federaţii şi asociaţii din rândul transportatorilor de persoane, transportatorilor în regim de taxi şi închiriere, şcolilor de conducători auto,unitatilor reparatoare.