27 mai 2022

C.O.T.A.R. solicită vicepremierului Kelemen Hunor să îl retragă pe Sandor Gabor din funcția de secretar de stat la Ministerul Transporturilor

Distribuie pe rețelele tale sociale:

DOMNULE VICEPREMIER KELEMEN HUNOR, CÂND ÎL VEȚI RETRAGE PE SANDOR GABOR DIN FUNCȚIA DE SECRETAR DE STAT LA MINISTERUL TRANSPORTURILOR?

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) solicită vicepremierului Kelemen Hunor să îl retragă pe Sandor Gabor din funcția de secretar de stat la Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, asupra căruia planează suspiciuni privind săvârșirea mai multor infracțiuni, așa cum reiese din raportul întocmit de Direcția Corp Control în 29 iunie 2021.
Vicepremierul Kelemen Hunor a afirmat recent că decizia lui Florin Roman de a demisiona din funcția de ministru al Digitalizării pentru un presupus plagiat este una corectă. Dacă în cazul Florin Roman decizia demisiei a fost corectă, de ce nu ar fi corectă demisia sau demiterea în cazul Sandor Gabor unde există un raport de control ce arată clar suspiciuni de comitere a unor infracțiuni și o stare de incompatibilitate în care secretarul de stat s-a aflat la un moment dat?
Arătăm că, potrivit autorilor raportului, documentul trimis în 29 iunie 2021 fostului ministru Cătălin Drulă, act ignorat de acesta dar și de ministrul interimar Dan Vîlceanu, ar trebui înaintat Curții de Conturi, Agenției Naționale de Integritate și Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 1 București pentru efectuarea mai multor verificări și pentru demararea cercetării penale pentru anumite fapte.
În aceste condiții, C.O.T.A.R. consideră că SANDOR GABOR nu mai poate rămâne în funcția ocupată în acest moment, din care ar fi săvârșit mai multe fapte potrivit documentului întocmit de Direcția Corp Control. De aceea, C.O.T.A.R. reiterează solicitarea către vicepremierul Kelemen Hunor de a îl înlocui pe Sandor Gabor din funcția de secretar de stat la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.

De asemenea, C.O.T.A.R. solicită noului ministru al Transporturilor și Infrastructurii, vicepremierul Sorin Grindeanu să dispună măsurile solicitate la finalul raportului din 29 iunie 2021 de către membrii echipei din cadrul Direcției Corp Control, atât cu privire la secretarul de stat Sandor Gabor, cât și cu privire la actualul șef al ISCTR, Mihai Alecu, fost director general al ARR.
Este inacceptabil ca, în timp ce transportatorii rutieri din țara noastră plătesc impozite și taxe către bugetul de stat, doi funcționari de rang înalt din cadrul Ministerului Transporturilor să își desfășoare activitatea ca și cum ar fi în ograda proprie, gestionând fraudulos baze de date, transferând dubios cu titlul gratuit bunuri mobile ce aparțin statului, punând interesele proprii, de familie sau afaceri, mai presus de interesele instituțiilor publice pe care le conduc sau în cadrul cărora își desfășoară activitatea.
C.O.T.A.R. a atras în nenumărate rânduri atenția, pe parcursul anului 2021 și în anii trecuți, cu privire la activitățile dubioase desfășurate sub umbrela ARR, la sifonările de bani din instituția respectivă și la favorizarea unor magnați de centre de formare profesională, așa cum este și actualul secretar de stat SANDOR GABOR.
“Din momentul numirii sale ca secretar de stat, SANDOR GABOR s-a comportat ca lupul printre oi. A supravegheat nominalizările în toate comisiile de examinare, a dispus numirea unor apropiați în mai multe comisii, a schimbat organigrama ARR și a primit baza de date a Autorității, doar din dorința de a-și dezvolta propria afacere la care a renunțat, formal, în 28 ianuarie 2021, printr-un simplu înscris notarial. Așa-zisa reformă dorită de SANDOR GABOR în ARR este de fapt o punere în funcțiile cheie a acoliților săi, pentru a își proteja propria afacere, la care speră că se va întoarce după ce va fi demis din funcția de secretar de stat. Faptul că în raportul din 29 iunie 2021 sunt menționate «scurgeri ilegale de informații sau date» de la ARR către e-mail-ul personal al lui SANDOR GABOR ar trebui să atragă imediat atenția organelor de cercetare penală pentru a dispune măsurile care se impun”, declară Vasile Ștefănescu, președintele C.O.T.A.R.
Biroul de Presă COTAR

CONFEDERAŢIA OPERATORILOR şi TRANSPORTATORILOR AUTORIZAŢI din ROMÂNIA (C.O.T.A.R.), cu sediul în Bucureşti, str. George Enescu, nr. 27-29, sector 1, reprezentativă la nivel naţional, conform Legii nr. 62/2011 şi a Sentinţei Civile nr. 23 FED/16.11.2013, Sentinţă Civilă nr. 2 REP/2017, Sentinţă Civilă nr. 1 REP/2021 pronunţată de Tribunalul Bucureşti, pe sectorul de activitate „transporturi rutiere”, ”şcoli de conducere auto” având ca membri federaţii şi asociaţii din rândul transportatorilor de persoane, transportatorilor în regim de taxi şi închiriere, şcolilor de conducători auto,unitatilor reparatoare.

Comunicat de presa al CONFEDERAŢIEI OPERATORILOR şi TRANSPORTATORILOR AUTORIZAŢI din ROMÂNIA (C.O.T.A.R.)