Publicat: 29 Februarie, 2020 - 09:06
Share

Sâmbătă, 29 februarie 2020, este ultima zi în care vizitatorii Muzeului Național de Artă al României mai pot vedea sculpturile din Curtea de Onoarea a muzeului „purtând” căciuli și fulare colorate, ca urmare a campaniei „La adăpostul artei”, inițiată de MNAR în parteneriat cu asociația Samusocial din România.

 

Derulată în perioada 12-29 februarie, campania și-a propus să sensibilizeze populația la problemele cu care persoanele fără adăpost se confruntă în sezonul rece, prin transformarea sculpturilor în „ambasadorii tăcuți” ai cauzei.  

 

„Stilistul” campaniei a fost Gianina Corondan care, în prezența presei, a „însuflețit” statuile și le-a dat culoare datorită fularelor și căciulilor alese special, cu o cromatică vie, ușor de sesizat.

 

Imaginile cu sculpturile „îmbrăcate” au făcut ocolul lumii, publicații din Spania, Franța, Canada, Malaezia, Mexic și Ecuador preluând știrea despre inițiativa MNAR. „Le musée national d'art de Bucarest lance sa campagne pour les SDF”, „Museo rumano abriga esculturas para concientizar sobre los sintecho”, „Statues in winter woolies as Romanian museum bids to aid homeless” sunt câteva dintre titlurile  articolelor apărute în urma evenimentului de lansare a campaniei.

 

Presa din România a acordat de asemenea multă atenție subiectului, prin zeci de articole. În mediul online, campania a avut parte de sute de aprecieri și redistribuiri ale postărilor de pe pagina de Facebook a muzeului.

 

Cel mai important lucru rămâne însă faptul că echipa Samusocial din România a preluat de la MNAR zeci de pachete cu haine, încălțăminte, jucării și alimente, semn că această campanie a avut și rezultate concrete în sprijinul unuia dintre cele mai vulnerabile grupuri sociale.

 

Persoanele care nu au reușit să aducă bunurile pe care voiau să le doneze la Muzeul Național de Artă al României sunt așteptate pe tot parcursul anului direct la Centrul de Zi Samusocial din Șoseaua Grozăvești nr. 82 Bis, sector 6, București.

Tag-uri Institutii: