30 iunie 2022

CANADA SUSPENDĂ TESTEREA PENTRU COVID-19 PE AEROPORT

Distribuie pe rețelele tale sociale:

 

Pe fondul scenelor nesfârșite de securitate și cozi în vamă, pe marile aeroporturi canadiene , în sezonul de vârf al călătoriilor, guvernul federal a întrerupt toate testele COVID-19, obligatorii pe aeroporturile din Canada, pentru călătorii vaccinați până la sfârșitul lunii.  Totuși vor avea loc teste, rapide, obligatorii, pentru călătorii care sosesc.

Noile măsuri au început în weekend, dar călătorii nevaccinați sunt încă testați în aeroporturi.

Guvernul a anunțat anterior că măsurile actuale de sănătate publică vor rămâne în vigoare până la sfârșitul lunii iunie, dar se confruntă cu o presiune crescândă din partea scăderii activității economice și a opoziției.

„Guvernul Canadei recunoaște impactul pe care timpii semnificativi de așteptare pe unele aeroporturi canadiene îl au asupra călătorilor”, a declarat vineri ministrul Transporturilor Omar Alghabra

Călătorii și turiștii spun că  problemele din aeroporturile canadiene,sunt din cauza măsurilor de supraveghere – COVID-19 întreprinse atunci când pasagerii trebuie să treacă prin vamă.

Mulți dintre acești pasageri au devenit din ce în ce mai vocali – și publici – inclusiv fostul jucător de hochei Edmonton Oiler Ryan Whitney, care a generat titluri senzaționale săptămâna trecută după ce a scris pe Twitter ,când a adunat peste 400.000 de adepți, că aeroportul Pearson din Toronto este „cel mai rău loc de pe Pământ”

Whitney și-a arătat nemulțumirea, după ce a trecut printr-o serie de, întârzieri, anulări și rerezervări în timpul unei escale Air Canada. A aterizat la Pearson la 15:00. duminică și a decolat spre Boston la ora 13:00. ziua urmatoare.

„Sunt atât de șocat . Este cea mai mare rușine care se poate întâmpla oamenilor”, a postat el într-un videoclip selfie.

Autoritatea Aeroporturilor din Greater Toronto (GTAA) declară că în luna mai 490.810 de călători , și aproximativ jumătate din toate sosirile din străinătate, s-au confruntat cu întârzieri. Călătorii au fost ținuți în avioane, pe pistă sau au fost coborâți pe rând pentru a reduce presiunea asupra zonelor vamale.

Problemele cu care se confruntă sunt de la lipsa de personal în aeroporturi și problemele de sănătate legate de COVID-19.

„Miza nu a fost niciodată mai mare, iar lumea ne urmărește”, a declarat Deborah Flint, președinte și CEO al autorității aeronautice. „Este vorba despre mult mai mult decât Toronto Pearson; este vorba despre percepțiile globale, despre țara noastră și despre riscul ca Canada să piardă miliarde de dolari din turism și activități de afaceri dacă călătorii decid că venirea în Canada în această vară le creează disconfort

Masa rotundă canadiană pentru călătorii și turism continuă să îndemne guvernul să elimine total cerința de testare și să ridice toate restricțiile rămase legate de COVID-19 – inclusiv mandatele de vaccinare pentru pasageri și personal

„Regulile învechite ale Canadei provoacă întârzieri inacceptabile la marile aeroporturi ale țării, ținând la distanță vizitatorii internaționali și dăunând reputației Canadei pe scena mondială”, a spus masa rotundă într-un comunicat vineri seară.

Masa rotundă, care este o coaliție de organizații majore de turism, a cerut guvernului să elimine întrebările legate de COVID-19 din aplicația ArriveCan pentru a diminua cozile la aeroport.

În schimb, guvernul a anunțat că va suplimenta numărul de angajați ai Agenției de Sănătate Publică a Canadei în aeroporturi, pentru a verifica dacă călătorii au completat corect formularele și pentru a oferi ajutor celor care au nevoie.

La începutul zilei de vineri, ofițerul șef de sănătate publică, dr. Theresa Tam, a spus că testele aleatoare acționează ca un „sistem de avertizare timpurie” pentru noile variante ale virusului care intră în Canada.

În același timp, Alghabra spune că guvernul continuă să angajeze mai mulți ofițeri de screening (din aprilie, s-au adăugat 865) pentru a aborda lipsa cronică de personal, despre care mulți cred că au un impact mai mare în a provoca întârzieri decât regimul de testare aleatorie.

La Toronto Pearson, cel mai afectat aeroport din Canada, CBSA și Greater Toronto Airports Authority pun, de asemenea, la dispoziție chioșcuri suplimentare în zonele sălilor vamale și sporesc comunicarea cu călătorii prin intermediul rețelelor sociale, a semnalizării și a ecranelor multimedia pentru a-i pregăti mai bine pentru cerințele de verificare la îmbarcare și procesare a sosirii pentru a facilita o trecere mai ușoară în și din aeroporturi.

„Timpurile actuale de așteptare ale călătorilor pe marile aeroporturi canadiene”, spune el, „se reduc”

Sursa travel industry today.com

sursa foto Facebook Toronto Pearson