Publicat: 14 Octombrie, 2018 - 20:26
Au luat startul peste 19.000 de alergători

Bucharest RUNNING CLUB anunță că peste 19.000 de participanți din peste 70 de țări au participat la cea la cea de-a 11-a ediție a Raiffeisen Bank Bucharest MARATHON, competiție ce deține certificarea Bronze Label acordată de IAAF (Asociația Internațională a Federațiilor de Atletism).

Învingătorul Maratonului de 42,195 km, a fost Hosea Kipkenboi din Kenya, cronometrat cu 2h 11min 32sec. Acesta a fost urmat de către conaționalul său Kipkogei Joel Kimutai pe locul doi, cu 2h 11min 59sec și de Kaleb Kashebo din Etiopia pe locul trei cu 2h 13min 22sec. Proba feminină de Maraton a fost câștigată de etiopianca Gelana Almaz Erba cu timpul 2h 41min 29sec. Pozițiile următoare au fost ocupate de către româncele Adela Bălțoi cu 2h 50min 06sec și conaționala sa Nicoleta Ciortan, cu 2h 57min 56sec.

În cadrul acestei ediții a Raiffeisen Bank Maratonul București a fost stabilit un timp record de cursă la categoria bărbați.

La proba Semimaraton Volkswagen, Maxim Răileanu (Republica Moldova) a câștigat primul loc la masculin, finalizând cursa în 1h 6min 34sec, și românca Maria Magdalena Veliscu cu un timp de 1h 33min 48sec la feminin.

Cursa Ștafetă a fost încheiată pe locul întâi de către echipa MTB.MD din România cu timpul 2h 20min 47sec. La Cursa 10km Individual Vodafone, a fost învingător la categoria bărbați Nicolae Soare cu timpul 30min 15sec și de către Adriana Nelson, la categoria femei, înregistrând timpul 34min 43sec.

Cursa Populară Ciuc Radler  au luat startul 2500 de participanți, a fost câștigată la masculin de către românii Mircea Alexandrescu iar la feminin, Cuța Talpău.

Sâmbătă 13 octombrie, la Cursa Copiilor POM-BAR, au luat startul 3600 de copii cu vârste cuprinse între 0-13 ani, fiecare categorie de vârstă și gen având start diferit, coridorul de start fiind împărțit pe sectoare, pe distanțe cuprinse între 0,9-1,4 km.

2500 de adolescenți cu vârste cuprinse între 14-19 ani au concurat, sâmbătă, 13 octombrie, la Cursa Adolescenților Carrefour pe o distanță de 2,5 km. Premiile au fost oferite de către Carrefour România și au constat în echipamente IT.

La cursele competitive au fost oferite premii primilor 5 clasați ai fiecărei curse. La cursa maraton s-au acordat premii în bani, vouchere World Class și produse High Energy. La cursele semimaraton, ștafetă, 10km individual au fost acordate premii în bani, vouchere World Class, carti oferite de Seneca Anticafe și abonamente ivelo. Începând cu acest an, Isostar va acorda  premiul „Robert Cadar” primului român finalist la proba maraton, constând în bani și produse nutriție sportivă .Premiul onorific  a fost înmânat de către soția lui Robert Cadar, fiindu-i acordat la această ediție lui Sorin Mineran care a  terminat cursa de maraton in 2h 27min 51sec.

Participanții tuturor curselor care s-au desfășurat duminică, 14 octombrie, au putut beneficia de soluțiile fotografice, putând primi albume personalizate cu fotografiile proprii din timpul cursei. Participanţii trebuie să acceseze adresa tipărită pe numărul de concurs (www.bucharest-marathon.com/photos2018) şi să introducă în formularul de activare codul personal (cod alfanumeric, unic pentru fiecare alergător, tipărit pe numărul de concurs). Albumele foto sunt oferite de Raiffeisen Bank - cursa de maraton, Volkswagen - cursa de semimaraton, Vodafone - cursa de 10 KM, Bucharest RUNNING CLUB & Pixoner - cursa de maraton ştafetă şi vor fi generate automat, în maximum 24 de ore de la terminarea curselor.  Totodată, prin intermediul aceleiaşi platforme, alergătorii vor avea şi posibilitatea de a-şi achiziţiona propriile fotografii (în format high-res), sumele încasate urmând a fi donate integral.

 

Disponibilă în Google PlayStore (ca aplicaţie independentă) şi AppStore (integrată în Sporthive Live App), aplicaţia Bucharest MARATHON oferă hărţile curselor în format interactiv, având posibilitatea de a urmări alergătorii în timp real pe parcursul curselor, clasamentele curselor în timp real, integrare cu platformele social media, transmisiunea live-streaming a ambelor zile de eveniment, informaţii despre eveniment, dar şi alte instrumente utile alergătorilor şi spectatorilor. Aplicaţia este dezvoltată de MYLAPS.

Ajuns la cea de-a zecea ediție, “ONG Challenge” este provocarea adresată celor 25 cauze partenere ale Maratonului București precum și tuturor alergătorilor care vor avea ocazia să voteze cel mai bine gestionat punct de hidratare și /sau punct de animație întâlnit pe traseu. Pe toată durata desfășurării curselor, pe traseu au fost amenajate peste 20 de puncte de hidratare și de divertisment, pentru a încuraja alergătorii, aceștia având disponibilitatea de a vota ONG-ul care a venit cel mai mult în sprjinul lor.

Pentru prima dată în istoria  evenimentului, cursele competitive care s-au desfășurat duminică, 14 octombrie din cadrul Raiffeisen Bank Bucharest MARATHON, au fost transmise integral în direct, pe un post de televiziune. Stația TV care a facut posibilă această transmisiune este Look Sport. În paralel, evenimentul a fost transmis în direct pe site-ul propriu www.bucuresti-maraton.ro/live și pe pagina de Facebook www.facebook.com/BucharestMarathon , cu sprijinul Vodafone, Partener Comunicații.

Evenimentul a necesitat munca a peste 700 de persoane care au lucrat la Sport Expo între 12 şi 14 octombrie, pe traseul competitiei cât şi in perioada premergătoare evenimentului. Majoritatea au fost voluntari care s-au înscris pe platforma www.voluntarinsport.ro a Bucharest RUNNING CLUB, alături de arbitri şi antrenori ai Federaţiei Române de Atletism. Au contribuit de asemenea la organizare peste 200 de angajaţi din instituţii şi administraţie publică:Jandarmeria, Poliţia Comunitară, Poliţia Rutieră, Administraţia Străzilor, Direcţia Învăţământ din cadrul Primariei Capitalei, ISU, Ministerul de Interne, SMURD.

 

Tag-uri Institutii: