Publicat: 3 Decembrie, 2015 - 13:37

Coca-Cola HBC AG, unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai produselor The Coca-Cola Company, își înnoiește angajamentele de sustenabilitate pentru anul 2020, după ce a fost nominalizată, în Indicele de Sustenabilitate Dow Jones (DJSI), lider în sustenabilitate al industriei de băuturi, la nivel mondial. 

Coca-Cola HBC AG anunță două obiective majore până în 2020 : reducerea amprentei de apă cu până la 30% și a emisiilor directe de carbon cu 50%, comparativ cu procentele raportate în 2010. 

Anunțul vine la scurt timp după ce compania a fost declarată, pentru cel de-al doilea an consecutiv, lider al industriei de băuturi în clasamentele DJSI World și DJSI Europe. Aceste recunoașteri au fost acordate în septembrie 2015, fiind al optulea an în care Coca-Cola HBC AG a fost inclusă în Dow Jones.

„Noile obiective confirmă angajamentul companiei noastre de a impune standarde înalte în domeniul sustenabilității pentru întreg sectorul de băuturi. În România ne vom implica prin implementarea de programe locale privind managementul eficient al apei și al resurselor de energie în fabricile noastre din Ploiești, Timișoara și Poiana Negri. Vom continua dezvoltarea de soluții sustenabile și inovatoare, pentru a oferi, ca și până acum, produse de calitate și pentru a contribui la dezvoltarea comunităților în care operăm. Le mulțumim tuturor partenerilor noștri, care au avut o contribuție importantă în atingerea tuturor obiectivelor stabilite și care vor continua să reprezinte un real sprijin în realizarea noilor ținte.”, declară Irina Ionescu, Public Affairs & Communication Manager Coca-Cola HBC România.

Exemple de proiecte Coca-Cola HBC în România
In toate țările unde este prezentă, Coca-Cola HBC AG investește și se implică permanent în dezvoltarea de soluții sustenabile, ca răspuns la provocările globale de astăzi. În România, cele mai recente inițiative în acest sens sunt:

•    Introducerea, în 2014, a unui ambalaj inovator pe piața românească, realizat în proporție de până la 30% din plante. Utilizând tehnologia PlantBottleTM, noul ambalaj este folosit pentru recipientele de 500 de ml de apă carbogazoasă și plată Dorna și Dorna Izvorul Alb. 

•    Coca-Cola HBC România a obținut Medalia de Aur acordată de European Water Stewardship pentru fabricile sale de îmbuteliere - o realizare de referință pentru toate companiile din România care urmăresc să reducă la minimum impactul asupra mediului înconjurător. Printre cele mai recente inovații dezvoltate de companie, care au condus la obținerea acestei recunoașteri, se numără: folosirea “tehnologiei cu aer ionizat” pentru clătirea PET-urilor sau construirea centralei de co-generare în fabrica din Ploiești, care reduce cu 50% emisiile de CO2. 

Coca-Cola HBC s-a clasat pe locul 8 (din totalul celor 100 companii listate în Financial Times Stock Exchange) în Indicele FTSE 100, realizat de experții Carbon Clear. 

Totodată, Coca-Cola HBC este lider în topul companiilor din sectorul băuturilor incluse în Indicele FTSE. Din totalul celor 2.500 de companii analizate, care activează în diferite industrii din lume, Coca-Cola HBC AG a avut cel mai bun scor în sectorul băuturilor, obținând 87 de puncte din 100. Acest procent este cu 34% mai mare decât media industriei. Compania a obținut, la nivel de grup, progrese semnificative în ceea ce privește conduita în afaceri, conformitatea, politicile anticorupție, politica de mediu, managementul ambalajelor și al materiilor prime, dezvoltarea capitalului uman, indicii de sănătate și nutriție, raportarea socială, atragerea și retenția talentelor în companie.

Cele mai importante performanțe menționate în Raportul Anual Integrat al        Coca-Cola HBC pentru 2014 sunt:
•    Calificativul „A” în clasamentul Carbon Disclosure Project (CDP); 
•    Reducerea emisiilor de carbon directe și indirecte cu până la 7,8%; 
•    Investiții de 4,3 milioane euro în proiecte de management eficient al resurselor de energie;
•    Reducerea consumului de energie cu 4,3% ; 
•    Investiții de 5,8 milioane euro în proiecte de management eficient al apei, economisind 1,3 milioane m3 apă;
•    Reducerea consumului de apă cu 4,3%; 
•    Realizarea procentului de 82% în Indicele de Angajament Sustenabil al Angajaților. 

Coca-Cola Hellenic este al doilea îmbuteliator ca mărime al companiei Coca-Cola din punctul de vedere al volumului, având vânzări de peste 2 miliarde de unități. Compania activează într-o zonă geografică extinsă, având operațiuni în 28 de țări, servind o populație de peste 560 milioane de oameni. Coca-Cola Hellenic oferă o gamă variată de băuturi răcoritoare din categoria celor carbogazoase, sucuri, apă, sport, energizante, ceaiuri și cafea. Coca-Cola Hellenic promovează o dezvoltare durabilă, generând valoare pentru afacerea sa și pentru societatea în care activează. În acest sens, compania furnizează băuturi răcoritoare care satisfac nevoile diverse ale consumatorilor, încurajând în același timp un mediu de lucru deschis și desfășurându-și activitatea într-un mod responsabil astfel încât să protejeze și să mențină neschimbat mediul înconjurător, contribuind la dezvoltarea socio-economică a comunităților locale. 
În România, ca în toate țările în care își desfășoară activitatea, Coca-Cola deține și funcționează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii și distribuției produselor către consumatori. În România, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) și partenerul său Coca-Cola Hellenic denumit Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază și distribuie produsele Coca-Cola sub licența The Coca-Cola Company în România. Pentru mai multe informaţii legate de companie vă rugăm să vizitați site-urile www.coca-colahellenic.ro și www.thecoca-colacompany.com.

Indicele de Sustenabilitate Dow Jones a fost introdus în 1999 și reprezintă primul sistem global de indici de referinţă a sustenabilităţii. Indexul este bazat pe cooperarea dintre Dow Jones Indexes, STOXX Limited și SAM. Grupul urmărește performanța companiilor de top din lume în ceea ce privește criteriile economice, de mediu și sociale. Aceste clasamente servesc drept repere pentru investitorii care integrează criteriile de durabilitate în portofoliile lor și oferă o platformă eficientă pentru companiile care doresc să adopte cele mai bune practici durabile. În urma unei evaluări privind o serie de aspecte generale și specifice industriei, doar 10% dintre companii sunt acceptate și incluse în clasament. 

comunicat de presa Coca-Cola