Publicat: 22 Iulie, 2019 - 16:09

Compania Coca-Cola HBC România, liderul industriei locale de băuturi, în parteneriat cu Paviani Eurocar, unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii de transport ai acesteia și producătorul de autocamioane Scania, folosesc în premieră un camion care funcționează pe bază de gaz natural comprimat (CNG), un combustibil ce permite reducerea cu 15% a emisiilor de dioxid de carbon generate în atmosferă față de cele produse de un camion clasic, alimentat cu motorină. Prin acest parteneriat, cele trei companii și-au asumat un obiectiv comun: reducerea impactului serviciilor de transport asupra mediului, prin promovarea inovației tehnologice ca pilon de sustenabilitate.
Camionul, pus la dispoziție de Paviani Eurocar și Scania, face parte dintr-un proiect pilot și va efectua curse între cele 18 depozite ale Coca-Cola HBC de pe teritoriul României. 
Comparativ cu combustibilii clasici, gazul natural comprimat (CNG) are un impact mult mai redus asupra mediului, este mai economic și mai sigur, iar din punct de vedere al eficienței tehnice, mărește durata de viață a motorului.
Această inițiativă, aflată în stadiul de proiect-pilot, este comunicată în cadrul platformei de sustenabilitate După Noi. Lansată în 2016, platforma După Noi reflectă filosofia de sustenabilitate a Coca-Cola HBC, aceea de a lăsa în urmă o lume mai bună, prin protejarea mediului și a resurselor, prin implicarea în proiecte relevante pentru comunitate și promovarea valorilor și tradițiilor din România.
„Grija față de mediu și sustenabilitatea sunt piloni importanți din strategia pe termen lung și termen scurt a companiei, integrate în toate operațiunile pe care le derulăm. Printre măsurile pe care le luăm pentru reducerea impactului pe care îl avem asupra mediului se numără și reducerea emisiilor de CO2 rezultate din activitățile de transport și distribuție a băuturilor noastre. Obiectivul nostru este ca, după finalizarea perioadei de testare, să ne extindem la o flotă mai mare de astfel de camioane. Așa cum puteți vedea în cele mai recent Raport de Sustenabilitate al companiei noastre, Coca-Cola HBC România folosește în procesele de producție doar energie din surse regenerabile și curate și a redus deja, în 2017 față de 2015, cu 7% nivelul emisiilor celor trei fabrici din România și cu 15% consumul de apă implicat în procesele de producție. Acestea - și multe alte măsuri pe care le luăm pentru protecția mediului și sprijinirea comunităților - fac din compania noastră cea mai responsabilă companie de pe piața locală, conform studiului CSR Index din ultimii trei ani”, a declarat Jevgeni Rudkovski, Supply Chain Manager al Coca-Cola HBC România.
„M-am alăturat acestui proiect din două motive: în primul rând, nu putem privi nepăsători cum casa noastră se degradează din ce în ce mai mult. Aerul, apa, solul, sunt grav afectate de poluarea mediului. Cu toții putem lua măsuri, chiar și la scară mai mică, dacă realizăm că schimbarea pornește de la fiecare dintre noi.  Apoi, este provocarea profesională: a fi în pas cu tehnologia, pentru mine, înseamnă evoluție, iar a testa și aplica soluțiile inovatoare printre primii nu poate decât să-mi aducă o satisfacție enormă”, a precizat  Alexandru Păun, director al companiei de transport Paviani. 
„Protejarea planetei și a mediului înconjurător trebuie să fie, azi, una dintre cele mai importante priorităţi pentru orice companie și persoană de pe planetă. Dar numai când ne unim forţele cu alţi jucători cheie, vom putea atinge aceste obiective ambiţioase. Formând acest parteneriat, vom avea o poziţie unică pentru a implementa soluţii inteligente, eficiente şi sustenabile pentru transportul şi logistica noastră. În ultimii ani, am demonstrat că trecerea către un transport comercial sustenabil a început să funcţioneze, iar piaţa răspunde. Totuşi, trebuie făcut mai mult pentru a diminua efectul nociv al emisiilor gazelor de seră.  Nimeni nu poate face asta singur, ci doar prin cooperare vom reuşi. Iată de ce fundaţia pe care o punem acum cu acest parteneriat este un pas foarte important, reprezentând modalitatea în care vom realiza oschimbare reală” - Mihai Pașol, Director de Marketing & Comunicare la Scania România.

Despre După Noi
După Noi este platforma care reunește toate proiectele de responsabilitate socială derulate de compania Coca-Cola HBC în România. Lansată în 2016, platforma de CSR reflectă filosofia Coca-Cola HBC, aceea de a face tot ce este posibil pentru a lăsa în urmă o lume mai bună, prin protejarea mediului înconjurător și a resurselor, prin promovarea valorilor, a tradițiilor, a poveștilor și a locurilor din România. Platforma își propune să inspire cât mai mulți oameni să conștientizeze cât de important este ce lasă în urma lor și să adopte un stil de viaţă cât mai responsabil, pe care să-l transmită şi generaţiilor viitoare.
Proiectul a început în Țara Dornelor – prin crearea de conținut pentru promovarea și susținerea zonei - și a continuat prin inițiative punctuale, cum sunt „ThinkBIGar”, inițiativa angajaților de la fabrica Coca-Cola HBC din Timișoara pentru amenajarea traseului eco-turistic din jurul cascadei Bigăr, „Povești din Ciocănești”, un serial online cu poveștile autentice ale oamenilor din satul muzeu Ciocănești sau proiectul de educație în vederea colectării selective „După Noi, strângem tot noi”. 
Despre Coca-Cola HBC România
Coca‑Cola HBC este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai companiei Coca‑Cola, având vânzări de peste 2 miliarde de unități. Compania activează într-o zonă geografică extinsă, având operațiuni în 28 de țări, deservind o populație de aproximativ 590 milioane de oameni. Coca‑Cola HBC oferă o gamă variată de băuturi răcoritoare din categoria celor carbogazoase, sucuri, apă, energizante, ceaiuri și cafea. Coca‑Cola HBC promovează o dezvoltare durabilă, generând valoare pentru afacerea sa și pentru societatea în care activează. În acest sens, compania furnizează băuturi răcoritoare care satisfac nevoile diverse ale consumatorilor, încurajând în același timp un mediu de lucru deschis și desfășurându-și activitatea într-un mod responsabil astfel încât să protejeze și să mențină neschimbat mediul înconjurător, contribuind la dezvoltarea socio-economică a comunităților locale. Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România", realizat pe baza datelor financiare din 2015, prezenţa acestui sistem pe piaţa locală generează o valoare adăugată de 448 milioane de euro, echivalentul a 0,3% din PIB.
În România, Coca-Cola HBC România a fost declarată cea mai responsabilă companie pe plan local în 2016, 2017 și 2018, conform România CSR Index, realizat de agenția de consultanță independentă The Azores. Pe plan local, Coca-Cola HBC România este liderul industriei de băuturi, fiind cel mai mare exportator din domeniu, cu o pondere de aproximativ 30% din exporturile de băuturi. 

Tag-uri Nume: 

Tag-uri Institutii: