Publicat: 15 Martie, 2017 - 15:18
Share

Primaria Municipiului Bucuresti, prin PROEDUS - Centrul de Proiecte Educationale si Sportive Bucuresti, sub egida Parteneriatului Civic pentru Educatie – CIVITAS, a organizat un concurs de proiecte la nivelul unitatilor de invatamant preuniversitar din Bucuresti. 
In cadrul concursului, au fost evaluate 27 de proiecte educationale, initiate de tot atatea unitati de invatamant prescolar, gimnazial si liceal. Astfel, au fost selectate 19 proiecte care vor fi sustinute financiar de Primaria Municipiului Bucuresti, prin PROEDUS in calitatate de coorganizator al acestora.
In perioada 13 martie – 7 aprilie 2017 proiectele selectate vor fi implementate de 126 unitati de invatamant aplicante si partenere.

 

 Proiectele castigatoare si unitatile de invatamant aplicante sunt urmatoarele:

 

1.      Colegiul Tehnic "Mircea cel Batran"- "O viata mai buna = Consumator Informat"

Proiectul isi propune sa informeze elevii cu privire la dreptuile pe care le au in calitate de consumatori si sa dezvolte in randul acestora deprinderi si abilitati de reponsabilitate civica si protectie a drepturilor lor in relatia cu agentii economici. Acestia vor disemina informatiile acumulate in cadrul unor campanii de informare in toate unitatile de invatamant partenere.

 
2.     Gradinita nr.274 – „Impartim Zambete"

Scopul principal al acestui proiect este acela de a forma si dezvolta spiritul civic al celor mici, dar si consolidarea relatiei dintre copii, parinti si educator, prin participarea la ateliere de creatie si prin realizarea unor obiecte de artizanat. In cadrul atelierelor de lucru cei mici isi vor dezvolta deprinderile artistico-plastice, spiritul de echipa si interesul fata de traditii.

 
3.     Scoala Gimnaziala nr. 188 – „Portul Popular"

Prin implementarea acestui proiect se urmareste familiarizarea copiilor cu obiceiurile, portul si traditiile culturale romanesti, prin participarea la ateliere de lucru cu tematica traditionala. Dupa realizarea lucrarilor artistico-plastice de catre prescolari, la nivelul fiecarei unitati scolare, se vor organiza expozitii cu lucrarile rezultate, iar dupa jurizarea acestora ele vor fi expuse intr-o expozitie finala.

 
4.     Gradinita nr. 209 - "Joaca-te cu mine!"

Scopul proiectului este acela de a duce in atentia parintilor nevoile celor mici in materie de timp petrecut impreuna, apreciere, incurajare si miscare. Printre obiectivele acestui proiect se numara indrumarea si incurajarea copiilor de a-si construi propriile jocuri, in vederea petrecerii pauzelor scolare in mod distractiv si educativ.

 
5.     Colegiul Tehnic "Dinicu Golescu" – „Banquetigul si organizarea evenimentelor"

Proiectul isi propune sa dezvolte abilitatile specifice calificarii in domeniul banquetingului. Dupa incheierea activitatilor desfasurate in acest proiect, participantii vor cunoaste notiunile de aranjare a salonului dintr-un restaurant cu un anumit specific, vor putea organiza evenimente festive si vor putea corela tehnicile de primire a clientilor cu diverse activitati specifice domeniului culinar intr-un cadru traditional.

 

6.     Colegiul National "Emil Racovita" – „Alternative…arta de a trai sanatos!

Prin implementarea acestui proiect se urmareste inducerea responsabilitatii individuale in raport cu alegerile de zi cu zi si producerea de modificari comportamentale reale la nivelul grupului tinta. Vor fi organizate doua ateliere tematice, o sesiune de team-building si un concurs la care vor lua parte elevii claselor gimnaziale si liceale.

 
7.     Gradinita M.ApN Nr.1 – „Dar din Dar se face Rai"

Proiectul are ca scop dezvoltarea empatiei si a spiritului civic in randul copiilor prin actiuni de voluntariat, dar si dezvoltarea aptitudinilor artistico-pastice. In cadrul atelierelor de creatie, cei mici vor fi incurajati sa elaboreze obiecte artistico-plastice cu teme pascale. Acestea vor fi expuse si umplute cu o jucarie donata de catre parinti. La final, obiectele pictate vor fi oferite copiilor provenind din medii defavorizate.

 
8.     Liceul Teoretic "Atlas" – „Invat prin imagini" 

Elevii scolilor impicate in acest proiect vor constientiza riscurile si impactul pe care poluarea le are asupra mediului, dezvoltandu-si in acelasi timp si abilitatile de lucru in echipa.

 
9.     Gradinitele Ana Lugojana – „Festivalul Florilor"

Proiectul presupune organizarea de workshop-uri de confectionare lumanari, la care vor participa prescolarii si parintii acestora si are ca obiectiv fundamental imbunatatirea relatiei gradinita-prescolar-familie. In cadrul workshopurilor, prescolarii vor avea ocazia de a lucra in echipa si de a-si dezvolta abilitatile artistice. 

 
10. Scoala Gimnaziala nr.163 – „Povestea din desenul meu"

Acest proiect are ca scop incurajarea si dezvoltarea creativitatii si a simtului artistic, precum si stimularea abilitatilor de comunicare ale grupului tinta, format din prescolari, prin participarea, alaturi de parinti, la ateliere specifice. In cadrul acestui proiect, cei mici vor avea ocazia de a lua parte la un atelier de arta, un atelier de creatie si o sezatoare. Copiii, cu sprijinul parintilor, vor realiza desene pe baza carora vor inventa ulterior povesti citite in cadrul sezatorii.

 
11.  Colegiul Economic "Virgil Madgearu" – „O Clipa in Multime"

Scopul principal al acestui proiect este de a incuraja tinerii sa adopte un stil de viata sanatos prin sport si o alimentatie sanatoasa, echilibrata si variata. Impactul pe care il are stilul de viata asupra fiecarui individ va fi evidentiat prin intermediul unui flashmob realizat simultan in toate cele 10 unitati de invatamant partenere. 

12. Colegiul National "Spiru Haret" – „Cand monumentele vorbesc"

Proiectul isi propune sa-i familiarize pe elevi cu o parte a patrimoniului cultural al orasului Bucuresti.  Aptitudinile artistice ale elevilor vor fi dezvoltate in cadrul unor ateliere de creatie plastica si literara unde isi vor valorifica experienta dobandita in urma vizitarii monumentelor aflate in perimetrul Caii Victoriei. Ulterior, va fi realizat un vernisaj unde vor fi expuse cele mai bune creatii artistice realizate de elevi in materie de pictura, desen si fotografie. Echipa de proiect va avea sansa de a intalni o personalitate din viata culturala.

 

13. Scoala Gimnaziala Speciala Pentru Deficienti de Vedere –„PASI SPRE VIITOR"

Prin implementarea acestui proiect se urmareste promovarea in randul copiilor a unui stil de viata sanatos, a respectului fata de viata personala si a importantei miscarii si practicarii sportului. 

 
14. Colegiul National „Cantemir Voda"- „InfoFest"

Scopul acestui proiect este de a dezvolta competentele de utilizare a tehnologiilor moderne, a capacitatii de lucru in echipa si a imaginatiei elevilor din unitatile de invatamant participante, prin realizarea de proiecte din zona IT. In cadrul proiectului vor fi organizate ateliere de lucru unde elevii participanti vor invata sa utilizeze platform Alice, dar si care sunt etapele de elaborare ale unui proiect. La final va fi organizat un concurs de proiecte pe echipe cu 3 sectiuni: Jocuri, Film scurt, Prezentari powerpoint.

 
15. Liceul Teoretic Bilingv "Ita Wegman" – „Ateliere de Educatie Emotionala prin Art-Terapie, Euritmie si Muzicoterapie"

Scopul acestui proiect este de a promova exprimarea prin arta ca mijloc de incluziune sociala a copiilor defavorizati sau cu nevoi speciale. Elevii vor avea posibilitatea de a participa la atelire de dezvoltare a abilitatilor, a creativitatii si a spontaneitatii si de crestere a increderii in sine. Printre obiectivele acestui proiect se afla si dezvoltarea psiho-emotionala a elevilor apartinand categoriilor defavorizate sau cu nevoi speciale si scaderea ratei de absenteism.   

 
16. Scoala Primara Kids Palace – „Arta in joc si-n invatare"

Proiectul isi propune sa dezvolte deprinderile de lucru manual ale prescolarilor in cadrul activitatilor tematice si a atelierelor de lucru. Vor fi organizate 5 ateliere tematice, 5 ateliere cu invitati, o expozitie finala si o intalnire de schimb de experienta a cadrelor didactice.

 
17. Scoala Gimnaziala "George Calinescu" – „UN STIL DE VIATA SANATOS PRIN ALIMENTATIE SI SPORT"

Prin implementarea proiectului se urmareste formarea de competente pentru sustinerea unui stil de viata sanatos care sa faciliteze o dezvoltare armonioasa a adolescentului si a familiei. Se vor organiza intreceri de atletism cu 3 probe (viteza, rezistenta si stafeta) intre unitatile scolare partenere si concursuri de materiale promotionale precum afise, flyere si brosuri.

 
18. Liceul Teoretic "Stefan Odobleja' – „Ora de Stil"

Acest proiect are ca scop educatia vestimentara, posturala si psihoestetica in raport cu  personalitatea si cu activitatea desfasurata, urmarind siguranta elevilor pe strada. Printre activitatile curpinse in acest proiect se numara si 3 cursuri prin intermediul carora elevii participanti vor invata notiuni de igiena personala si educatie posturala, dar si importanta lor pentru viata omului.

 
19. Liceul Teoretic "Ion Barbu" – „Cunoaste-mi lumea!"

Scopul acestui proiect este de a-i familiariza pe elevii participanti dar si pe parintii acestora cu ce inseamna CES-ul (cerinte educationale speciale) in vederea obtinerii unei mai bune integrari sociale si stabilirea de realatii interumane. In cadrul acestui proiect vor fi organizate ateliere de creatie la care vor lua parte atat elevii unitatilor de invatamant participante, cat si parintii. Obiectele obtinute in urma atelierelor vor fi prezentate in cadrul unei expozitii organizate la nivelul fiecarei unitati scolare implicate in proiect.