27 octombrie 2021

Conferinţa Ştiinţifică Studenţească Internaţională „Noi provocări în Ştiinţele Socio-Umane la începutul mileniului III”

Distribuie pe rețelele tale sociale:

Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane din cadrul Universităţii „Lucian Blaga” din Sibiu a organizat cea de-a patra ediţie a Conferinţei „Noi provocări în Ştiinţele Socio-Umane la începutul mileniului III”. Evenimentul a reunit studenţi de la universităţi din ţară şi din străinătate care şi-au prezentat rezultate ale cercetărilor, sinteze teoretice, ori dezvoltări ale unor teme de cercetare, prin intermediul celor 10 camere virtuale în care s-au desfăşurat lucrările.

Conferinţa a fost organizată pentru prima dată în anul 2017, când evenimentul a fost mai degrabă unul local. În anul 2018 şi, apoi, în anul 2019, Conferinţa a suscitat un interes din ce în ce mai mare în rândul studenţilor din România, evenimentul căpătând valenţe naţionale. În anul 2020, într-un moment nu tocmai prielnic cercetării ştiinţifice de orice fel, Conferinţa a fost organizată online. Succesul din 2020, un an în care la Conferinţă s-au înscris şi participanţi din afara graniţelor României, a fost motivator pentru organizatori, care au decis folosirea aceleiaşi modalităţi de desfăşurare a lucrărilor şi în anul 2021.

La evenimentul din acest an, confirmând trendul ascendent al înscrierilor din anii precedenţi, au confirmat participarea 156 de participanţi din centrele universitare din ţară (Sibiu, Cluj-Napoca, Constanţa, Bucureşti, Oradea, Timişoara, Piteşti, Târgu Mureş, Craiova, Alba Iulia, Galaţi sau Iaşi), dar şi de peste graniţă (Republica Moldova, Italia, Polonia, Ungaria, Germania sau Cehia). Cele 109 lucrări înscrise au fost distribuite în 8 secţiuni distincte şi mai multe paneluri: Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei; Resurse Umane; Sociologie; Ştiinţe Politice, Relaţii Internaţionale şi Studii de Securitate; Comunicare şi Cultură; Arheologie, Istorie Veche şi Patrimoniu; Istorie Modernă; Istorie Contemporană.

Invitata specială din acest an a fost Alexandra Gînţă Martin, de la Salisbury University, care, în intervenţia în plen, a vorbit despre legislaţia şi mecanismele antidiscriminare din Statele Unite ale Americii (Antidiscrimination Legislation, Mechanisms and Pathways to Resolution in US Higher Education). Alexandra Gînţă Martin este absolventă a Universităţii „Lucian Blaga” din Sibiu, iar acum este angajată în sistemul universitar din Statele Unite.

Comunicările studenţilor au abordat o paletă foarte largă de subiecte. De la mişcări religioase, la temele de relaţii internaţionale sau ştiinţe politice, sau la cele de studii de securitate, de la rolul femeii în diferite culturi, la subiecte privind patrimoniul, sau la subiecte de arheologie, istorie medievală sau contemporană, de la consumul de droguri în rândul tinerilor în perioada pandemică, la efectele muncii de la domiciliu şi implicaţiile acesteia, sau de la imaginea refugiaţilor la cyberbullying-ul şi nevoile de consiliere ale adolescenţilor, puţine subiecte de interes pentru specialiştii ştiinţelor socio-umane au rămas în afara discuţiilor.

„Mă bucur mult să fi putut ajuta la organizarea unei asemenea conferinţe, cu subiecte foarte interesante, cu o serie de concluzii coerente, cu idei noi şi discuţii care ne-au provocat şi care, cu siguranţă, ne vor ajuta în viitor pe fiecare dintre noi”, a declarat Michelle Opriş, studentă, membră în Comitetul de organizare.

„Am apreciat, în mod deosebit, calitatea lucrărilor prezentate din punct de vedere metodologic, atât a colegilor din universitatea noastră, cât şi a participanţilor din celelalte centre universitare. De asemenea, consider excelentă oportunitatea pe care au avut-o studenţii de a se implica în organizare”, a afirmat Adela Denghel, studentă, membră în Comitetul de organizare şi participantă la Conferinţă.

„Prin intermediul unor astfel de manifestări, ne dorim să construim o veritabilă cultură ştiinţifică a studenţilor, pentru a conecta teoriile din domeniu, cu practica. Prin comunicările prezentate, studenţii au şansa de a dezbate chestiuni teoretice, dar au şi oportunitatea de a conecta aceste teorii cu practica. Deşi, uneori, în limbaj comun, obişnuim să facem diferenţieri între teorie şi practică, mai corect, cele două sunt, de fapt, faţete ale aceleiaşi monede”, a declarat, în numele Comitetului de organizare, Bogdan Gheorghiţă, prodecan al Facultăţii de Ştiinţe Socio-Umane.

Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane va continua efortul asumat de a construi o veritabilă cultură ştiinţifică a studenţilor, de a facilita dialogul între diferitele specializări, cu scopul declarat de a genera schimbare în cadre explicative coerente.