26 iunie 2022

Consiliul Concurenței analizează patru sectoare digitale

Distribuie pe rețelele tale sociale:

Consiliul Concurenței analizează patru sectoare digitale, la nivelul României, pentru a evalua caracteristicile acestora și impactul pe care îl au asupra concurenței. Cele patru sectoare analizate sunt: servicii de intermediere a livrărilor online; servicii de intermediere online a cazărilor, servicii de comercializare online a pachetelor turistice și servicii de publicitate online.
„Această inițiativă face parte din eforturile noastre de a asigura buna funcționare a sectoarelor online, mai ales în contextul în care suntem implicați în aplicarea la nivel național a Regulamentului European P2B care vizează, printre altele, transparentizarea termenilor și condițiilor de pe platformele online în relația lor cu firmele utilizatoare de
servicii de intermediere online”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.
Pandemia Covid-19 a subliniat necesitatea derulării afacerilor în mediul online, context în care restaurantele, profund afectate de măsurile sanitare impuse, au ales să colaboreze cu intermediarii de livrări online.
Pe lângă aceștia, industria hotelieră din România a fost și ea profund afectată de măsurile sanitare, aceasta fiind nevoită să accepte condiții pe care în mod normal nu le-ar fi acceptat.
De asemenea, a fost observată o posibilă afectare a companiilor din punct de vedere al furnizării de servicii în domeniul publicității online și al comercializării în mediul online a
pachetelor de servicii turistice.
Astfel, autoritatea de concurență își propune să identifice cadrul și modul de funcționare a piețelor online din România, condițiile în care se desfășoară negocierile în fiecare sector, tendințele în furnizarea de servicii de intermediere online, precum și existența unui posibil impact asupra firmelor românești care utilizează servicii de intermediere online urmare a apariției unor condiții nefavorabile.
Astfel, Consiliul Concurenței va analiza raporturile între restaurante și platformele de livrări online, comportamentul platformelor cu specific turistic atât față de partenerii contractuali, cât și față de consumatori posibilul dezavantaj din punct de vedere concurențial al firmelor românești în ceea ce privește furnizarea de servicii de publicitate online.
În urma analizei, autoritatea poate propune recomandări, respectiv măsuri în vederea remedierii, atenuării şi prevenirii oricăror efecte negative asupra concurenței şi, implicit, asupra consumatorilor.