Publicat: 14 Februarie, 2020 - 15:36

Boeing nu a vândut avioane noi în luna ianuarie, iar compania este îngrijorată de faptul că focarul de virus din China ar putea rări livrările de avioane în primul trimestru. Multe națiuni au impus restricții de călătorie către și din China, iar companiile aeriene, inclusiv americane, United și Delta au suspendat zborurile acolo din cauza focarului.

Directorul financiar, Greg Smith, a declarat miercuri că compania „petrece mult timp” cu clienții companiei aeriene chineze, încercând să îi ajute să navigheze într-o încetinire a călătoriei.

Smith a spus că, odată cu declinul cauzat de virus în călătoriile aeriene, „cu siguranță pot vedea că are impact ... unele livrări pe termen scurt în primul trimestru pentru mulți dintre noi.”

Executivul a luat cuvântul la o conferință susținută de firma Cowen de servicii financiare.

Ihssane Mounir, vicepreședinte al vânzărilor și marketingului comercial al lui Boeing, a declarat reporterilor la emisiunea aeriană din Singapore că lanțul de aprovizionare al companiei nu a fost încă afectat de focar.

„Impactul imediat este mai mult un impact logistic”, a spus el. „Avem o serie de livrări pregătite pentru clienții chinezi, care nu pot veni la Seattle pentru a lua livrarea.”

Boeing a raportat că nu a primit comenzi noi pentru aeronave comerciale în ianuarie, mai multe dovezi ale daunelor financiare cauzate de două prăbușiri mortale și legarea la pământ a maximului său de 737. A livrat 13 avioane în ianuarie, inclusiv opt mai mari 787 și 777 modele.

Rivalul european Airbus a raportat 274 de noi comenzi nete, inclusiv un angajament Spirit Airlines pentru 100 de avioane care concurează cu Max. Airbus a livrat 31 de avioane în ianuarie.

În cadrul emisiunii aeriene din Singapore din această săptămână, Boeing a spus că vânzările de mărfuri de marfă ar putea scădea în următoarele 14 luni.

Boeing trebuie să impulsioneze comenzile și livrările pentru a-și face problema problemelor de arsuri în numerar și a începe să genereze din nou numerar. Compania cu sediul în Chicago a organizat mai mult de 12 miliarde de dolari în noi împrumuturi de la bănci pentru a ajuta la acoperirea compensării companiilor aeriene ale căror avioane Max sunt întemeiate și cheltuieli legate de închiderea temporară a liniei de asamblare Max în apropiere de Seattle.

Boeing nu se așteaptă ca Administrația Aviației Federale să își aprobe modificările la Max înainte de vară, dar Smith a repetat așteptarea companiei că va începe o reluare treptată a producției Max, odată ce este sigur că aprobarea FAA este aproape.

Smith a spus că producția maximă nu se poate întoarce la obiectivul lui Boeing de 57 pe lună decât anul viitor.

Max a fost pus la sol în toată lumea în martie 2019, după ce prăbușirile din Indonezia și Etiopia au ucis 346 de persoane. Compania testează noi programe de control al zborului și dezvoltă un program de formare a pilotului. Următorul pas important în recuperarea aerului Max în aer va fi un zbor de certificare cu experți FAA la bord. Testul respectiv nu a fost programat.

Acțiunile Boeing Co. au crescut cu 1,1% până la 348,26 USD în tranzacționarea după-amiază. (Travel Industry Today)

Tag-uri Nume: 

Tag-uri Institutii: