Publicat: 13 Decembrie, 2018 - 11:54

În luna decembrie, România obține rezultate foarte bune pentru vânzările din supermarketuri, hipermarketuri sau discountere, precum și la vânzările de cadouri, retailerii din centrele comerciale înregistrând încasări generoase. Preferințele cumpărătorilor sunt îndreptate mai degrabă către produse vestimentare decât către bunurile electronice, comparativ cu alți europeni. Pe de altă parte, sărbătorile de iarnă reprezintă un moment important și pentru segmentul de birouri: atât proprietarii cât și chiriașii investesc în promovarea spiritului de Crăciun.

Crăciunul și piața de retail
Accelerarea cheltuielilor de consum în România se împarte în 3 momente majore: Paștele, cele 3 luni de vară și lunile noiembrie și decembrie, când au loc cele mai mari cheltuieli, pe măsură ce spiritul sărbătorilor începe să se resimtă. Pentru a înțelege fenomenul, am analizat evoluția vânzărilor de retail din decembrie față de media precedentelor 11 luni, pentru perioada 2014-2017. Astfel, se poate vedea efectiv cu cât crește consumul de diverse bunuri în ultima lună a anului.

    În ceea ce privește saltul vânzărilor din decembrie, România se află în a doua jumătate a Uniunii Europene – locul 7 de la finalul clasamentului – dar există totuși un efect semnificativ, deoarece afacerile în ultima lună a anului sunt cu aproximativ 17% mai mari decât media lunară a anului. Cu excepția Bulgariei, toate economiile învecinate importante înregistrează o creștere mai accentuată a activității la sfârșitul anului, deși diferențele față de acestea nu sunt prea importante. În ceea ce privește vânzările de retail din zona de produse non-alimentare, România se situează pe locul 4 de la finalul clasamentului.

„    Românii oferă mult mai multă atenție produselor alimentare decât majoritatea europenilor. România se situează pe locul trei în UE (după Franța și Luxemburg) luând în considerare creșterea vânzărilor de alimente, băuturi și tutun, care sunt cu aproximativ 27% mai mari în decembrie decât în restul anului. Ar putea fi o chestiune culturală, deoarece românii nu au reușit să treacă peste lipsurile materiale din timpul comunismului, în special în cea de-a doua parte a anilor 1980”, a declarat Silviu Pop, Head of Research în cadrul Colliers International Romania

    Între timp, impactul lunii decembrie asupra vânzărilor de îmbrăcăminte și încălțăminte plasează România pe locul 5 în UE, cu un salt impresionant de 42% față de cifrele din ianuarie-noiembrie. Experiența specialiștilor Colliers cu sfera retailerilor de fashion din centrele comerciale susține ideea unei creșteri puternice a consumului înainte de Crăciun.

În cele din urmă, remarcăm că vânzările pentru diverse produse electronice cresc față de celelalte luni, însă într-o măsură mult mai mică decât în alte state membre ale UE, plasând România pe o poziție inferioară a clasamentului. O posibilă explicație ar fi că în România, mult mai mult decât alte țări, are o afinitate pentru Black Friday (care are loc în luna noiembrie), fenomen comercial la scară mare, de obicei orientat spre produse electronice și echipamente IT&C.

Crăciunul și piața de birouri
În prezent, angajații sunt cea mai importantă resursă pentru o companie, iar productivitatea și loialitatea lor sunt influențate din ce în ce mai mult de factorii non-monetari. O abordare centrată pe oameni este răspândită în organizațiile cele mai de succes și, prin urmare, sărbătorile de Crăciun sunt momente memorabile în fiecare an, atât pentru proprietari cât și pentru chiriași. Apetitul pe care proprietarul unei clădiri de birouri îl are pentru a investi în promovarea spiritului sărbătorilor depinde de mai multe variabile, cum ar fi exigența chiriașilor sau modul în care el dorește să poziționeze clădirea pentru chiriașii existenți sau potențiali.
    
    „Unele clădiri din zonele periferice nu au un buget acoperit de service charge pentru decorațiuni de Crăciun în spațiile comune – în special recepția. Alte clădiri cheltuie de la câteva sute de euro pentru a închiria un pom de Crăciun – adăugând până la o jumătate de eurocent pentru service charge pe metru pătrat – la 4.000 de euro pentru o clădire situată într-una din subpiețele de birouri foarte active din București (puțin sub un eurocent/lună pe metru pătrat), clădire care are o recepție îndeajuns de mare și un brad de cel puțin 5-6 metri”, a concluzionat Silviu Pop.

    În plus, unii proprietari încearcă să organizeze târguri de cadouri pentru angajați și vizitatori, loc pentru fotografii, precum și evenimente speciale (cum ar fi spectacole pentru copiii angajaților sau oportunități de a dona bani, îmbrăcăminte și jucării copiilor nevoiași) costurile putând să ajungă la ordinul miilor de euro. Per ansamblu, cheltuielile care sunt suportate de chiriași par destul de scăzute atunci când se analizează impactul asupra service charge-ului pe ansamblul unui an întreg, dar astfel de evenimente fac o diferență mare pentru oamenii care lucrează în clădirea respectivă.
    
La rândul lor, companiile chiriașe încearcă să creeze o atmosferă de sărbători, decorând spațiul închiriat din bugetul propriu. Un brad împodobit, lumini sclipitoare și alte decorațiuni sunt cea mai des întâlnită abordare. O importanță deosebită este, de obicei, oferită zonei de recepție, care poate reprezenta o carte de vizită pentru clienții care vizitează biroul.

Colliers International Group Inc. (NASDAQ: CIGI) (TSX: CIGI) este unul dintre liderii globali în domeniul consultanței imobiliare, cu peste 13.000 specialiști care lucrează în 69 de țări. Colliers este compania globală de servicii imobiliare și de administrare a investițiilor cu cea mai rapidă creștere, cu venituri corporate de 2,3 mld. dolari (2,7 mld. dolari inclusiv afiliați) în 2017. Cu o cultură întreprinzătoare și cu o echipă valoroasă, specialiștii Colliers oferă o gamă largă de servicii clienților finali, dezvoltatorilor și investitorilor din întreaga lume, iar prin intermediul platformei de servicii de gestionare a investițiilor au sub administrare active ale celor mai respectați investitori imobiliari instituționali, cu o valoare totală de peste 25 mld. dolari.

Specialiștii Colliers gândesc diferit, împărtășesc idei excelente și oferă sfaturi inovative care ajută clienții să accelereze succesul. Colliers International a fost inclusă în top 100 companii outsourcing de către International Association of Outsourcing Professionals pentru 13 ani consecutiv, mai mult decât oricare altă companie de consultanță imobiliară. Compania Colliers a fost, de asemenea, considerată cel mai bun property manager la nivel global de către Commercial Property Executive pentru doi ani la rând.

Compania Colliers este condusă de o echipă de management experimentată, cu dețineri importante de acțiuni și cu un istoric dovedit, aducând acționarilor randamente anualizate de peste 20% pentru mai mult de 20 de ani.

 

Tag-uri Nume: 

Tag-uri Institutii: