26 octombrie 2021

Dacii, primii spectatori TIFF, în campania de imagine a celei de-a 20-a ediţii

Distribuie pe rețelele tale sociale:

Apariţia misterioasă a unui monolit tulbură liniştea unei comunităţi dacice în campania de imagine a celei de-a 20-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film Transilvania (23 iulie – 1 august 2021). Spotul semnat de artiştii româno-britanici Anton şi Damian Groves, după un concept creat de echipa TIFF, surprinde un fenomen bizar petrecut în urmă cu mai bine de 2000 de ani în locul unde se află astăzi oraşul Cluj-Napoca. În versiunea creatorilor, aşa a arătat prima întâlnire cu lumea fascinantă a cinematografiei.

Campania de imagine este lansată în preajma unei zile speciale în istoria TIFF: pe 3 iunie 2002 a avut loc deschiderea oficială a primei ediţii.

Spotul poate fi vizionat aici: https://www.youtube.com/watch?v=99hKOWfs9K4

„Pentru campania video a celei de-a 20-a ediţii, ne-am gândit să revizităm începuturile TIFF-ului şi să ne întoarcem în timp la primul an de festival, doar că dintr-o eroare în sistem nu am ajuns în 2002 la Cluj-Napoca, ci cu 2002 ani în urmă, în Napoca”, explică Mihai Chirilov, directorul artistic TIFF.

„Într-o perioadă în care se practică rescrierea istoriei (nu că filmele istorice n-ar fi făcut asta dintotdeauna) şi pentru că orice călătorie în timp predispune la anacronisme, ne-am jucat şi noi în spot, imaginând – cu umor şi cinefilie – un alt început de festival. Unul din vremuri străvechi, cu daci care mănâncă floricele din kurtőskalacs şi – ta-dam! – se uită la Dacii lui Sergiu Nicolaescu, proiectat pe misteriosul monolit extraterestru împrumutat din Odiseea spaţială a lui Kubrick. E un fel de-a spune că, la urma urmei, şi TIFF-ul a apărut ca un alien în Clujul lui 2002”, adaugă Mihai Chirilov.

O coproducţie Libra Film şi Studio Set, spotul oficial TIFF 2021 este scris şi regizat de fraţii Anton şi Damian Groves, implicaţi pentru a opta oară în campania de imagine a festivalului. Filmările au avut loc la situl arheologic Cuptoarele Dacice din Medieşu Aurit, cu sprijinul Muzeului Judeţean Satu Mare, şi în Pădurea Hoia din Cluj. Imaginea spotului editat de Bogdan Orcula poartă semnătura lui Edi Pârvu. Pentru a crea o atmosferă cât mai apropiată de realitatea istorică, producătorul Bogdan Crăciun a colaborat cu Asociaţiile Culturale Terra Dacica Aeterna Cluj-Napoca şi Omnis Barbaria Baia Mare. Costumele au fost realizate de Anca Miron şi Sonia Constantinescu, scenografia îi aparţine Ralucăi Ioanovici, iar machiajul a fost realizat de Bianca Boieroiu.

Afişul oficial TIFF 2021 celebrează, la rândul său, această nouă ediţie. 20-ul plin de culoare marchează o istorie de momente de neuitat şi aduce un strop din energia creativă care, de aproape două decenii încoace, face oraşul să vibreze în timpul TIFF-ului.

***

Festivalul Internaţional de Film Transilvania este organizat de Asociaţia pentru Promovarea Filmului Românesc şi Asociaţia Festivalul de Film Transilvania. Ediţia a 20-a va avea loc între 23 iulie şi 1 august, cu respectarea tuturor măsurilor de siguranţă necesare în contextul actual.

Cu sprijinul: Ministerul Culturii, Centrul Naţional al Cinematografiei, Primăriei şi Consiliul Local Cluj-Napoca