28 noiembrie 2021

Dan-Constantin Şlincu: E nevoie urgentă de electrificarea şi modernizarea căilor ferate pentru dezvoltarea judeţului Botoşani şi a regiunii de Nord-Est

Distribuie pe rețelele tale sociale:

Deputatul social-democrat botoşănean, Dan Şlincu, a făcut un apel prin care a cerut parlamentarilor să facă front comun pentru accelerarea investiţiilor în infrastructura feroviară care traversează judeţul Botoşani şi regiunea de Nord-Est.

„Să lăsăm deoparte toate interesele de partid şi să facem eforturi comune pentru absorbţia atât a fondurilor europene pentru infrastructură, cât şi a fondurilor din Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, pentru a dezvolta regiunea de Nord-Est şi toată ţara, prin investiţii în căi ferate şi trenuri moderne. Nu putem să aducem investitori, să creştem, să devenim competitivi, să generăm plusvaloare, dacă nu investim în infrastructura feroviară, care va deveni un element principal în tranziţia către economia verde, nepoluantă. Trebuie să acţionăm cât mai repede pentru a electrifica şi moderniza atât calea ferată, cât şi garniturile de tren”, a declarat Dan Şlincu.

În 2019, lungimea liniilor electrificate de cale ferată în exploatare era de 4.029 km, reprezentând 37,4% din reţeaua de căi ferate în exploatare. De asemenea, numai 407 km din reţeaua primară erau modernizaţi şi recepţionaţi, situaţi pe coridorul Rin-Dunăre. În ceea ce priveşte echiparea cu sisteme de management al traficului, numai 79 de km de cale ferată aveau instalat sistemul ERTMS (sistem unic european de management al traficului feroviar, semnalizare feroviară) nivel 2, pe coridorul menţionat.

România se află sub media europeană la toate criteriile de analiză privind investiţiile şi infrastructura, precum şi la eficienţa serviciilor de cale ferată, conform celui mai recent raport European Transport and Infrastructure Scoreboard (2019).

„Strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare pentru perioada 2021-2025 estimează la 13,5 miliarde euro nevoile de finanţare pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare în următorii cinci ani. Prioritatea alocării fondurilor şi depunerii proiectelor trebuie acordată judeţelor din Moldova, şi mai ales judeţului Botoşani, care din cei 160 de km de cale ferată nu are niciun kilometru de cale ferată electrificată”, a subliniat deputatul PSD Botoşani.

Dan-Constantin Şlincu, deputat PSD
22 noiembrie 2021