21 octombrie 2021

Decizii ale Comitetului Municipiului Bucureşti pentru Situaţii de Urgenţă

Distribuie pe rețelele tale sociale:

Instituţa Prefectului – Municipiul Bucureşti informează că, astăzi, 22 septembrie 2021, s-a desfăşurat şedinţa extraordinară a Comitetului Municipiului Bucureşti pentru Situaţii de Urgenţă.

La convocarea doamnei subprefect Florela-Antonela Ghiţă, cu atribuţii de prefect, şedinţa s-a desfăşurat şi cu prezenţa la sediul IPMB a Primarului General al Municipiului Bucureşti, domnul Nicuşor Dan, a reprezentantului ISU, domnul colonel Precup Irinel, a reprezentantului DSP Bucureşti, a doamnei director Oana Nicolescu, a directorului ASSMB, domnul director Vasile Apostol, a inspectorului general şcolar doamna Mihaela Ştefan – ISMB, a şefului Jandarmeriei Bucureşti – domnul colonel Cătălin Stegăroiu, a şeful Poliţiei Bucureşti – domnul comisar Bogdan Berechet, a domnului subprefect Budai Tiberius-Richard şi domnului subprefect Sebastian-Nicolae Buşi.

Astfel, în aplicarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 932 din 09.09.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 10 septembrie 2021, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare,

Luând în considerare:

– Evoluţia pandemiei de COVID-19 cauzată de noul coronavirus SARS-CoV2;

– Art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare;

– Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătăţii publice în situaţii de risc epidemiologic şi biologic, republicată;

– Ordinul nr. 753/2021 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului sănătăţii nr. 434/2021 privind aprobarea Planului de măsuri pentru organizarea spitalelor şi a unităţilor de dializă în contextul pandemiei de COVID-19 şi a listei spitalelor şi a unităţilor de dializă care asigură asistenţă medicală pentru pacienţi, cazuri confirmate şi suspecte de COVID-19, conform clasificării spitalelor în 3 niveluri de competenţă;

– Hotărârea Guvernului nr. 557/2016 privind managementul tipurilor de risc;

– Ordinul Ministrului Afacerilor Interne nr. 142 din 09.09.2021 privind desemnarea doamnei subprefect Ghiţă Florela-Antonela ca înlocuitor de drept al Prefectului Municipiului Bucureşti,

În temeiul prevederilor art. 11 alin. (1) coroborat cu art. 22 din OUG nr. 21/15.04.2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, cu modificările şi completările ulterioare şi ale art. 10 din H.G. nr. 1.491/09.09.2004 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind structura organizatorică, atribuţiile, funcţionarea şi dotarea comitetelor şi centrelor operative pentru situaţii de urgenţă, Comitetul Municipiului Bucureşti pentru Situaţii de Urgenţă, întrunit în şedinţă extraordinară, prin utilizarea mijloacelor electronice de comunicare, în vederea combaterii şi prevenirii răspândirii infecţiei cu virusul SARS CoV-2, la nivelul municipiului Bucureşti, pentru creşterea rezilienţei,

a adoptat următoarele măsuri:

1. Creşterea capacităţii de asistenţă medicală pentru pacienţii confirmaţi COVID-19 din unităţile sanitare din municipiul Bucureşti, prin suplimentarea numărului de paturi (incusiv paturi ATI).

Responsabili: – managerii spitalelor din reţeaua Ministerului Sănătăţii;

– managerii spitalelor din reţeaua Administraţiei Spitalelor şi Serviciilor Medicale Bucureşti;

2. Avizarea Autorizaţiilor Sanitare de Funcţionare temporare.

Responsabil: – Direcţia de Sănătate Publică Bucureşti

3. Suplimentarea cu un număr 20 de autospeciale din cadrul IGSU pentru realizarea testării la domiciliu.

Beneficiar: Serviciul de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov

4. Amplasarea unei unităţi mobile ATI la Institutul de Pneumoftiziologie Marius Nasta.

Responsabili: Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Dealul Spirii” Bucureşti-Ilfov şi Direcţia de Sănătate Publică Bucureşti

5. Operaţionalizarea unui număr suplimentar de paturi ATI de la 40 la 54, în maximum 72 de ore.

Responsabili: – Administraţia Spitalelor şi Serviciilor Medicale Bucureşti
– Direcţia de Sănătate Publică Bucureşti

6. Suplimentarea numărului de paturi simple de la 412 la 712.

Responsabil: Administraţia Spitalelor şi Serviciilor Medicale Bucureşti

7. Înfiinţarea unui număr de 28 de paturi terapie intermediară:
– 21 la Spitalul Clinic de Boli Infecţioase şi Tropicale Dr. Victor Babeş în termen de 14 zile;
– 7 la Spitalul Clinic de copii Victor Gomoiu în termen de 7 zile.

Responsabil: Administraţia Spitalelor şi Serviciilor Medicale Bucureşti

8. Detaşare personal către Serviciul de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov şi Direcţia de Sănătate Publică Bucureşti.
Hotărârea CMBSU nr. 55/22.09.2021 se găseşte pe site-ul IPMB la adresa https://b.prefectura.mai.gov.ro/desp…/situatii-de-urgenta/