Publicat: 4 Iunie, 2020 - 09:00
Share

Întrunit în şedinţa publică din data de 03.06.2020, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcţia de specialitate ca urmare a sesizărilor primite şi a decis sancţionarea următoarelor posturi de televiziune:

- Pro TV, Realitatea Plus - câte o amendă de 5.000 de lei şi B1 TV, România TV - somaţii publice, deoarece au difuzat ştiri privind viaţa privată a lui Ciprian Marica fără a ţine seama de dispoziţiile art. 30 şi de cele ale art. 33 alin. (3) din Codul audiovizualului, potrivit cărora: "Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să respecte drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului, viaţa privată, onoarea şi reputaţia, precum şi dreptul la propria imagine", respectiv "Este interzisă difuzarea de ştiri, dezbateri, anchete sau de reportaje audiovizuale care constituie imixtiuni în viaţa privată şi de familie a persoanei, fără acordul acesteia" (monitorizare 30.04 şi 01.05.2020);

- România TV - somaţie publică pentru încălcarea dispoziţiilor art. 47 alin. (2) din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual la difuzarea emisiunii "Newsline", ediţia din 01.05.2020, ora 17.00, în cadrul căreia a fost difuzată ştirea "Ultima oră: Bătaie în cartierul de romi, intervin 30 de poliţişti", şi a emisiunii "România te vede" din 02.05.2020, printre titlurile afişate pe ecran: "Ciocniri violente între mafia din ţigănie, poliţie şi jandarmi", "Jurnalistul care a anchetat clanurile transmite din ţigănie" ["Este interzisă difuzarea în programele audiovizuale a oricăror forme de manifestări rasiste, antisemite sau xenofobe"].

De asemenea, în urma analizării rapoartelor întocmite de Direcţia Control, membrii Consiliului au decis să sancţioneze cu câte o somaţie publică următoarele societăţi:

- Radio SRL (Radio Braşov) pentru ediţii ale emisiunii matinale din zilele de 07, 08 şi 11.05.2020, la difuzarea cărora au fost încălcate prevederile art. 64 alin. (1) lit. a) şi b), ale art. 66 şi cele ale art. 67 din Codul audiovizualului;

- Sein Media SRL pentru Electron M Bit din Paşcani la difuzarea, în data de 24.04.2020, a emisunii "Pulsul Zilei" în cadrul căreia nu au fost respectate dispoziţiile art. 64 alin. (1) lit. a) şi b) din Codul audiovizualului.

În aceeaşi şedinţă, ca urmare a analizării deciziilor de autorizare, Consiliul a decis sancţionarea cu somaţie publică a societăţii Teleson SRL pentru Radio Son ca urmare a nerespectării dispoziţiilor art. 12 alin. (2) lit. a) din Decizia CNA nr. 277 / 2013.