Publicat: 6 Iulie, 2012 - 22:42
Share
A explicat de ce a sesizat Curtea Constitutionala, pentru conflict cu Parlamentul

Presedintele României face primele sale declaratii la Cotroceni dupa suspendarea din functie:

Înainte de a merge la referendum, aş vrea să fac câteva comentarii. Observ un salt calitativ în clasa politică. În 2007 am fost suspendat cu 322, iar astăzi cu numai 256.

Dacă aş avea un al treilea mandat, n-ar reuşi. Dar să vedem dacă îl termin şi pe ăsta. În conformitate cu art. 146 lit. e din Constituţia României am depus cerere de soluţionare a conflictului juridic de natură constituţională cu Parlamentul României.

Nu ţin de scaun, dar şi n 2007 când am atacat hotărârea de suspendare, sunt obligat şi acum să epuizez toate mijloacele constituţionale pentru descrierea unui abuz precum cel din 2007.
 
Cu certitudine, concluzia rămâne aceeaşi: mergem la referendum! Marele argument al suspendacilor este legat de faptul că nu mai am popularitate. Acest lucru nu justifică suspendarea preşedintelui care are un mandat de fix cinci ani în urma unor alegeri.

Sunt puţini preşedinţi care îşi menţin procentul de 51% în electorat. Mai ales dacă îţi asumi şi trecerea cu ţara prin criză. Această abordare este complet falsă. Mandatul preşedintelui este fix pentru cinci ani.

Conflictul izvorăşte din art. 95 din Constituţia României, articol care spune foarte clar, în cazul "săvârşirii unor fapte grave prin care încalcă prevederile Constituţiei, Preşedintele României poate fi suspendat din funcţie de Camera Deputaţilor şi de Senat, în şedinţă comună, cu votul majorităţii deputaţilor şi senatorilor, după consultarea Curţii Constituţionale. Preşedintele poate da Parlamentului explicaţii cu privire la faptele ce i se impută."
 
Declaraţiile toate aşa cum ele au fost analizate de CCR nu relevă niciuna fapte grave în înţelesul Curţii Constituţionale. Acesta este fundamentul conflctului juridic de natură constituţională pe care l-am sesizat la CCR. Nu am niciun dubiu că mergem la referendum.

Dar ideea că orice preşedinte al României poate fi suspendat de fiecare dată când are în Parlament o majoritate potrivnică crează instabiltate.
 
În declaraţiile care s-au făcut astăzi în Parlament nu am găsit de asemenea nicio acuzaţie pentru fapte ale preşedintelui.

Ci doar false imputări, false reproşuri, care dacă ar fi luate în consideraţie de preşedinte, ar face din preşedinte un peşedinte mut, care nu se implică, care doar beneficiază de avantajele funcţiei de preşedinte. Preşedintele ales nu poate fi mut.

Are obligaţia să-şi asume şi momentele dificile, iar noi am avut în 2010 un moment dificil. Ştiu reproşurile din 2010, ca urmare a declaraţiei din 6 mai legată de măsurile dificile care urmau, dar nimeni altcineva nu avea legitimitate să le spună românilor că suntem într-o situaţie extrem de grea. Ştiu acel moment, l-am regretat tot timpul, l-am făcut cu inima strânsă.

Eu nu sunt preşedintele României ca să fiu laş. O să intru în campania pentru referendum, sper ca hg să fie una corectă, sper ca buletinele de vot să nu se tipărească de-a lungul patriei de tot soiul de srl-uri, sper ca Monitorul Oficial să le tipărească.

Altfel cu adevărul şi Constituţia mergem la referendum. O campanie care-mi va prilejui momente de explicaţii pentru ceea ce s-a întâmplat în mandatul meu, dar le voi spune românilor că dacă voi reveni în politica românească va fi imposibil ca hoţii şi impostorii din politică să negocieze cu mine liniştea şi libertatea lor.

Vreau să cred că românii nu-şi doresc liniştea din vremea guvernului Iliescu când s-au construit venele sistemului transpartinic dintre mediul politic şi comunitatea de afaceri. Dacă exigenţele românilor vor fi legate de linişte, eu nu le pot garanta decât că voi continua să fiu o nucă tare pentru cei care cred că România poate merge înainte  cu o justiţie care protejează hoţii.
 
Am constiinţa că am reuşit să trecem ţara dincolo de momentul de risc maxim, lucru pentru care le mulţumesc românilor pentru că au suportat acele lucruri.